Orks orks orks

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

Hej,

inte varit så aktiv annat än på köp-och-säljdelen här på svenska40k. Tänkte nu dela med mig lite av mitt pågående projekt med en ganska stor ork-armé, alltid kul och motiverande att visa andra spelare vad man lyckas samla på sig och få målat :-) förhoppningsvis får jag lite motivation till att fortsätta så att det blir klart nån gång. Har lagt långt mycket mer tid på att måla än spela, kan inte reglerna ordentligt ens en gång o har nog spelat max tio gånger med armén.

Projektet inleddes nog för cirka två år sedan då en kollega övertalade mig att börja med 40k igen, höll då bara på med fantasy men blev lite sugen så köpte startboxen med AOBR och gav marinesen till min brorsa. Tänkte jag skulle börja smått men när vi spelade på Faraos cigarrer i Köpenhamn så hade de en stor låda med orker som jag kunde få köpa tokbilligt så jag slog till på den. Sen har det blivit ganska mycket mer med tiden även om det är långt ifrån den största ork-armén som sett dagens ljus. Har en hel del omålat men också hunnit måla en del. Är inte nån golden demon-målare direkt men tycker det är en ok tabletop-kvalité i alla fall. Sen ser det ju coolt ut när det är så många modeller :-)

Har köpt det allra mesta begagnat, i många fall schyssta grejer till bra priser. Ibland har man dock fått modeller som varit lite för målade och har i regel inte orkat tvätta så några har alldeles för mycket färg på sig. Om jag pallar så ska jag väl tvätta o måla om dem en vacker dag men som det är nu försvinner de rätt bra i mängden :-)

Jag är lite sån att jag aldrig känner att jag är riktigt klar med några modeller så jag har aldrig lackat. Har en hel del kvar att göra på många enheter men tar det lite vart efter att jag orkar med dem igen.

Tänkte börja med att visa mina boyz (boyz before toys säger dom ju) sen tänkte jag ordna en förteckning över vad jag har målat och omålat och visa fler bilder på andra grejer.

Här är alltså först cirka 118 choppa boyz och sen 67 shoota boyz.

edit: nu har jag nog hittat rätt sätt att lägga upp via photobucket.

Bild

Bild
Senast redigerad av 6 Ajvar, redigerad totalt 20 gång.

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Orks orks orks

Inlägg av Lottomannen »

Tips till nästa gång: Om du lägger upp bilderna via en länk i tex. Photobucket så spar vi forumets minne, och de blir automatiskt omformaterade i storlek så tråden bli smidigare att läsa. :)

Annars, imponerande. Jag blir alltid lika avundsjuk på någon som pallar måla så många orker, till bra standard dessutom.
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

Är en hel del kvar att göra på dessa choppakillar men de är så många så får ta det lite vartefter. Många har lite stänk av andra färger här och där och många detaljer som horn och päls på hjälmar, armband och andra detaljer är inte fixade. Sen ska de flockas med lite dött gräs och mossa tänkte jag. Har cirka 20 till som bara skall basas lite och sen är i samma standard plus 20 till från en startbox som fortfarande är på sprues.

edit: vad det gäller shootaboyzen så har jag ca 35 stycken till som ska målas. är ungefär lika mycket kvar att göra på de nästan klara som choppagubbarna.
Senast redigerad av 1 Ajvar, redigerad totalt 20 gånger.

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

Lottomannen skrev:Tips till nästa gång: Om du lägger upp bilderna via en länk i tex. Photobucket så spar vi forumets minne, och de blir automatiskt omformaterade i storlek så tråden bli smidigare att läsa. :)

Annars, imponerande. Jag blir alltid lika avundsjuk på någon som pallar måla så många orker, till bra standard dessutom.
Ok tack! Är nybörjare på att lägga upp sånt här på forum så blev lite knas, försökte ändra med edit men fick inte rätt på det. Går det att ta bort bilderna o lägga om dem?

Och tack för berömet :-)

edit: tror jag lyckades få bort dem o länka till flickr istället :-)

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

Så en bild på lite tyngre killar. Här är 9 meganobs:

Bild

har tre andra kroppar liggandes så de kommer bli tolv stycken vad det lider.

och här är en gul ghazkhull och en boss jag byggde av en killakan. den sistnämnda är det lite mer att göra på med själva byggandet, lite kablar som hänger löst mm.

Bild

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

så lite fler nobs. här med big choppas samt ett waagh banner:

Bild

och en warlord och två big meks, en med power claw:

Bild

sen fler nobs o en painboy:

Bild

har väl ett tiotal nobs till som ska målas, några med klaws och några från AOBR.

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

så två deff dreads med additional ccw. har armar i mer passande storlek som jag funderar på att måla och försöka montera men fördelen med dessa stora är att de är i plast o kan fästas med klet :-) (har inte börjat magnetisera än). har två till som ska fixas, en rätt cool konverterad space marine-dread (som dessa stora plastarmar kommer från från början) samt en till classic i metall.

Bild

sen tre trukks. en av dem har inte förarna monterad än så den har fått stand ins av två vanliga boyz. ska bygga fyra till av inskaffade modellbilar: en volvo 164e, en folkvagnsbubba, en folkvagnsbuss och en t-ford.

Bild

det får räcka för idag, fortsätter när tiden tillåter, finns en del till att lägga upp ;-)

Användarvisningsbild
Lottomannen
Inlägg: 1367
Blev medlem: 26 okt 2011, 12:48

Re: Orks orks orks

Inlägg av Lottomannen »

Trukks på gamla bilar, älsar ideén :)
"Shoot da choppy gits, chop da shooty gits"
S.O.R.K

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Orks orks orks

Inlägg av Röde »

Tycker det är än tuff samling du har. Men...

Du skulle tjäna massor på någon kontrasterande färg som "poppar" här och där. Jag skulle gått på en röd ton.

Annars är det tummen upp.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

Röde skrev:Tycker det är än tuff samling du har. Men...

Du skulle tjäna massor på någon kontrasterande färg som "poppar" här och där. Jag skulle gått på en röd ton.

Annars är det tummen upp.
tack! :-) vet att jag borde hitta nåt som gör det mer intressant. är inte så duktig på färglära o de försök jag gjort har ofta gjort att de ser väldigt mycket ut som leksaker i mina ögon :-) men det är absolut ett projekt för
framtiden!

Skriv svar