Orks orks orks

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Användarvisningsbild
Sikil
Inlägg: 17
Blev medlem: 17 nov 2010, 18:48

Re: Orks orks orks

Inlägg av Sikil »

Awesome hord du har samlat! Mitt pyttelilla Waaaaaagh! bleknar i jämnförelse!


Följer din utvecklig för inspiration. Waaaaaagh! :P
Viktor Carlson
Tyresö

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

Hej Viktor! Tack, det är mycket tid o resurser som lagts ned i detta projekt, det är liksom nåt med orkerna som gör att jag bara vill ha mer o mer :-) Jag började med en låda aobr, 20 boyz, fem nobs, tre deffkoptas och en war boss tror jag det är i en sån. Vad har du i waaghen?

Gick o köpte mig en super heavy tank till som behöver färg o lite ork mek fix. Tänkte köra den på bild här som skull krusha o den andra som kill bursta, den nya har en humongus plasmakanon. Sen vore det ju coolt med ett par stompas till för att kunna köra formationen, mega dredds, och grot tanks...The sky is The limit :-) jag har tyvärr inte uppdaterat framåtskridande helt heller, har några walkers till, en kustom trukk och ca 25 stormboyz till i princip klara. Ska uppdatera med bilder när andan faller på. Det som ligger mest i pipeline för målning nu är 15 bikes, war boss på bike och sju deff kopptas :-)

Användarvisningsbild
Sikil
Inlägg: 17
Blev medlem: 17 nov 2010, 18:48

Re: Orks orks orks

Inlägg av Sikil »

Ajvar skrev:Hej Viktor! Tack, det är mycket tid o resurser som lagts ned i detta projekt, det är liksom nåt med orkerna som gör att jag bara vill ha mer o mer :-) Jag började med en låda aobr, 20 boyz, fem nobs, tre deffkoptas och en war boss tror jag det är i en sån. Vad har du i waaghen?

[...]
Orker har sin charm, speciellt för vi som gillar att konvertera! Min Waaaagh har freebootah-tema genomgående, dock har jag i princip inget målat. Tänkt pröva army-painter på mitt waaaagh med dippning och hela det kittet. Lite freehand-finlir på karaktärer post-dipping möjligen, men fokus ligger på konverteringar och galenheter!

Tänkte inte klottra ner din tråd med mitt waaaagh, så skapar en egen tråd här: http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... 67&t=13295. :mrgreen:
Viktor Carlson
Tyresö

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

Så var det dags för lite uppdateringar, här mest lite pågående byggen. Än så länge är det väl för kallt för att låta sprayade modeller torka utomhus och familjesituationen tillåter inte att ha sprayade modeller inomhus numer så jag får bida min tid något och bygga samt måla det jag har primat - men jag har nog att göra med det kan jag lova :-)

Här är 4/5 av mina deffkoptas - de andra var inte primade så de fick inte vara med i målandet. Fortfarande lite jobb kvar men nu duger de att lira med någotsånär:

Bild

Sen två bilder på min pågående kill bursta - ska på ett par grot bombs o lite till på denna:

Bild

Close-up på denna nedriga situation. Lillkillen med nyckeln därbak tappade öronen - dålig österländsk kvalite. Blir att greenstuffa:

Bild

Och så kom jag på att jag ju kunde prova att bygga egna flash gitz, här är de tre jag knåpat ihop hittills:

Bild

Planen är att bygga två till såna här av AOBR-nobs, sen blir det fem av vanliga nobs med fetare gunz. Sen ska jag köpa 10 från GW också ;-)

Det var allt för denna gången gott folk!

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Orks orks orks

Inlägg av Grudge »

Gillar! Kul ide med tank commandern.

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

Så lite uppdateringar från team ork i Karlshamn.
Det har inte varit mycket tid till spelande de senaste månaderna men ett 12 000 p apoc hann vi styra upp. Mycket roligt och en morot/piska för att få lite mer av modellerna färgsatta.

Först lite arga bikers, superheavys i bakgrunden och ett par meganobs med kill saws till vänster. Bikesen är minst klara men det jobbigaste är ju klart i alla fall :-)

Bild

Bara superheavys, en kill bursta och en skull hamma är tanken. Dessa klarade sig igenom hela apoc, så bra med meks som lagar hålen under bataljen:-)

Bild

Mitt bidrag till apoc, 8000 p:

Bild

Deployade arméer, 12 000 p per sida. Fin terräng och rejäla bord på Likström i Karlskrona, tummen upp!

Bild

Här rycker två green tides a 100 boyz fram. 5+ invulnerable samt fnp och fearless gjorde dessa riktigt arga. Dubble charge med apoc-kortet var nice med :-) Mina killar t vänster, de andra gitzen till höger. Nästa gång blir det minst en tide till.

Bild

Som sagt mycket kul, när vi bröt var det 12-13 i ponäng så liten förlust, känns som en draw! :-)

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Orks orks orks

Inlägg av Röde »

Fräsiga orker.
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar