Orks orks orks

För er som vill samla all information om era projekt, oavsett om det är armélistor, målning, matchrapporter eller taktik.
Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

Har nu börjat på mina Stormboyz. Här är 5 nästan klara. Runt 25 kvar. Alla bortsett från 5 stycken är den gamla metallvarianten.

Bild

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Orks orks orks

Inlägg av Grudge »

Väldigt imponerande horde! :up:

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

Tackar :-D

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

På lördag smäller det, då ska jag spela mitt största 40k-slag hittils, 4000 poäng i 6th edition och Escalation med två FOC. Blir en kamp mot en kompis Grey Knights. Var väldigt knepigt att välja armé, min Stompa var ett självklart val för jag har aldrig spelat med den innan. Har skrivit ett antal listor och nu landat vid denna. Kommer att kila över till honom imorgon kväll för att sätta upp bord och terräng, vi kör på realm of battle med fyra gånger två plattor. Eventuellt blir det att deploya då också. Sen drar vi igång på med kriget vid tiotiden på lördag morgon :-) Tror det kan ta hela dagen i anspråk så har planerat för det. Ska bli riktigt kul, hoppas på många skratt, öl och minnesvärda episka händelser :-) Skall försöka ta lite bilder på spektaklet o posta här sedan. Nöjd att jag fått in både 150 boyz (har aldrig spelat med så många innan, 120 är tidigare rekord), samt tre vagnar fullproppade med meganobs, burnas och lootas. Återstår att se hur det fungerar! :-)

4000 p

Lord of War
Stompa 2 add supa rokkits 810

Hq

Warboss MA attack squig bosspole cybork body 130 (kilar med meganobs i en battlewagon)
Big mek: KFF 3 grot oilers 100 (i Stompan. Fixin´)
Big mek: KFF bosspole power claw eavy armour grot oiler 125 (med burnas i battlewagon)

Troops

30 orks nob pk bosspole eavy armour sluggas 225
30 orks nob pk bosspole eavy armour sluggas 225
30 orks nob pk bosspole eavy armour shootas 225
29 orks nob pk bosspole eavy armour shootas 219
29 orks nob pk bosspole eavy armour shootas 219
9 meganobs kombi-skorcha battlewagon deff rolla big shoota rpj 525 (troops pga warlord)

Elites

15 lootas 225 (i battlewagon utan deff rolla)
5 lootas: 3 meks, 3 grot oilers 90 (i stompa, fixin´)
5 lootas: 3 meks, 3 grot oilers 90 (i stompa, fixin´)
15 burnas 225 (i battlewagon med deff rolla)

Fast Attack

Dakkajet fighta ace rpj add supa shoota 135

Heavy support

3 zzap guns runtherd 3 runts 106
3 zzap guns runtherd 3 runts 106
Battlewagon deff rolla big shoota rpj 120
Battlewagon big shoota rr 100

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

Tänkte uppdatera lite, var länge sen nu.

Har hänt en del med orkerna, här är lite av det:

har fått färg på alla mina battlewagons:

Bild

stressbyggde lite painboyz till ett 6000p apoc, hade beställt fina doc-huvuden från kromlech men inte hunnit få hem dem (när de kom så var de för stora för vanliga boy-kroppar så får ta några nob-kroppar till dem)

Bild

sen har jag fixat lite större förstärkningar, en gargantuan sqiggoth, Feed-Oh, och en Gorkanaut

Bild

Här spelar vi 6000p apoc. Som vanligt förlorar jag ordentligt mot nedriga necrons. Jag ser mycket fram emot deras nya förhoppningsvis toknerfade codex :-)

Bild

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Orks orks orks

Inlägg av Flogger »

Det ser vi alla fram emot :)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

Tänkte delge ett par av framstegen med det här projektet, där jag faktiskt börjar skymta ljuset i slutet av tunneln. Det har blivit en del målande och byggande och inte fullt lika mycket nyinköp för orkerna på sista tiden.

Har just nu kvar: 15 warbikes, 30 grots, en halv trukk, 15 halvklara kommandos och ungefär lika många påbörjade stormboyz, ett tjugotal nobs, 2 meganobs, en dok grotsnik och en buzzgob, ett par tankbustas samt en banehammer som troligen skall byggas till en kill bursta/skull hamma, plus lite annat smått och gott, kvar att fixa. Spelade ett 8000p apoc för en dryg vecka sen och sånt är ju motiverande för att få lite fixat, både innan och efter :-)

Har en idé om att ifall jag lyckas få precis alla orkerna målade så ska jag unna mig en rolig beställning från Forgeworld för att skaffa fler stora grejer till gänget.

Här är Snikrot samt en nästan klar Morkanaut och en arg stor squiggoth som börjar likna nånting.

Bild

Bild

Bild

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

Fredagsnöjet: att loota en super heavy. Ska gå som skull hamma eller kill bursta

Bild

Användarvisningsbild
Grudge
Inlägg: 334
Blev medlem: 24 mar 2014, 11:41
Ort: Stockholm

Re: Orks orks orks

Inlägg av Grudge »

Whoa, dat kannon looks ded shooty!

Ajvar
Inlägg: 372
Blev medlem: 23 sep 2012, 07:31

Re: Orks orks orks

Inlägg av Ajvar »

:-) Toppen, det är poängen. En kille i föreningen trodde det var en toarulle men så är inte fallet, ett smalare rör som är betydligt hårdare och tjockare papp. Men tjockt nog ändå .-) Ska bygga på de där sponsons också, ska sitta missiler där tänkte jag. Får nog flytta på lite grejer jag satte dit igår när jag blev lite väl entusiastisk.

Skriv svar