Saker som kan förbättras:
- Sportsman, låt alla skriva vem som de ger 2p och vem som får 1p. Så slipper man oftast att flera ska dela på ett pris.
- Mer vansinne i misisonen
- Ska ni ha special terräng så se till att ta den som kan påverka matcherna. Inte "bättre cover mot kastade granutter"
- I alla missions är det mkr bra att gå 2:a. Detta blir ännu bättre med premeassure... First blood bör vara med för att göra första rundan lite mer attraktiv.
Skar som funkar bra:
- Frukt
- Pizza utkörning
- Borden (var väl kanske ett av grön-duk borden som var lite fattigt på terrängbitar större än en cola burk). De andra var mkt bra.
- Folket!
- Luftigt tidsschema
- Komp-nivån. Gillar att ni den generella hårdhetsnivån ni försöker hålla. Inte mjukis men inte heller cp-hårt.
- Svårt att ta maxpoäng.
Missions:
Personligen så gillar jag inte hammer & anvil. Man måste ofta sträcka sig långt över bordet, eller springa runt och ha sig. Det kan nog räcka med ett mission med denna deployment. I min värld hade en bra balans varit: 2 långsida, 2 sned-sida 1 cp-hammer&anvil.
Vidare så tycker jag det kan vara en ide att lägga ut objektiv innan man väljer sida. Lita inte på GW:s missions
Man kanske kan lägga in ett mission där varje döda scoring ger VP? Balansera ut spammande av stabila scoring eller jättemånga scoring.
Kanske lägga in secondarys som "håll detta objektiv r3".
Tokig ide till nästa omgång:
Kanske pga warpstormen rulla på konstig tabell med effekter som gäller hela rundan. Ngt i stil med:
1: Hela bordet räknas som diff(gäller även flyers)
2: Allt trollande görs med 3 tärningar ala Runes of warding
3: Alla coversaves förbättras med 1, dock är 3+ max.
4: Allas BS minskar med 1.
5: Maximum line of sight begränsas till 36''
6: Allt trolleri lyckas automagiskt.
Ses vid nästa arr!