Warpstorm 6 - 5-6 Maj

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Användarvisningsbild
whistler
Inlägg: 300
Blev medlem: 11 dec 2010, 20:36
Ort: Ängelholm

Re: Warpstorm 6 - 5-6 Maj

Inlägg av whistler »

Såja, nu finns Jimmys och Egges uppe i första posten med.
Har pratat med dem båda och de har laddat upp listor igår. Av någon anledningen har detta ej synts i listan där jag har överblicken, men det är bekräftat genom loggfilerna till databasen att de laddades upp igår. Så inga poängavdrag kommer ske för Jimmy och Egge
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Warpstorm 6 - 5-6 Maj

Inlägg av Hylander »

egge skrev: Jag tror det är rätt många som antar att man kan läsa word dokument nu för tiden.
eller innantill för den delen ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Gustav
Inlägg: 514
Blev medlem: 17 nov 2010, 13:51
Ort: Lund

Re: Warpstorm 6 - 5-6 Maj

Inlägg av Gustav »

Nu har jag bara kollat på några enstaka listor men Jimmys lista är fel när det gäller spearheadformation (i alla fall om jag inte förstått fel). Alla val till spearheadformationen måste komma från samma entry i armélistan. Bjorn, ven dread och dread är visserligen alla walkers men de är från varsitt entry, så bara en av dem kan ingå i spearheadformationen.

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Warpstorm 6 - 5-6 Maj

Inlägg av Kimich »

Hm, mina två razorbacks kom inte med i min lista av någon konstig anledning. Men det är en razor med twin Las cannon till var dera 5 manna assault marines grupper utan jump packs

Och en med twin Heavy bolters till death company

Eller glöm det, dom är med men längst ut på sidan...

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Re: Warpstorm 6 - 5-6 Maj

Inlägg av Jimmy Johansson »

Kan mycket väl vara så, och då är det självklart dread nr 3 som är med istället.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Warpstorm 6 - 5-6 Maj

Inlägg av Johannesson »

Har noterat att ett par listor saknar Spearhead. Dessa är:
- Sebastian Henriksson
- Robert Larsson

Har också noterat att ett par spelare missat att alla enheter i en Spearhead måste komma från samma Entry i Codexen (trots att jag poängterade det :shock: ). Dessa är:
- Ola Persson
- Jimmy Johansson
- Christofer Svensson
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
Talos
Inlägg: 183
Blev medlem: 19 feb 2012, 20:56
Ort: Värnamo

Re: Warpstorm 6 - 5-6 Maj

Inlägg av Talos »

what?
Min Spearhead består ju av havocs och obliterators. Både dessa är heavy support.

/Ola

Johannesson
Inlägg: 669
Blev medlem: 15 okt 2010, 02:07
Ort: Helsingborg

Re: Warpstorm 6 - 5-6 Maj

Inlägg av Johannesson »

Heavy Support, ja. Men inte från samma Entry i Codexen. Du kan ha antingen båda Havocs enheterna i Destroyer Spearheaden eller enheten med Obliterators. Den enda Spearhead som låter dig blanda enheter ur olika Entries är Outrider Spearhead, samt de som innehåller transporter och tillhörande enheter.

Det som menas med 'Up to three units (of any type)...' är att det inte behöver vara fordon (som typ de flesta andra Spearheads samt bilden indikerar).

Liknande problem för Jimmy som blandat Björn, Ven Dread och Dread i samma Spearhead, samt för Christofer som blandat Land Raider med Rhinos.

Finns en del ytterligare listor som bara skrivit vilken Spearhead de tänker använda och inte vilka enheter som ska ingå. Misstänker lite att vissa av dem tror att de kan trycka in fler av sina enheter än vad de egentligen kan...
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
Talos
Inlägg: 183
Blev medlem: 19 feb 2012, 20:56
Ort: Värnamo

Re: Warpstorm 6 - 5-6 Maj

Inlägg av Talos »

I see, missförstånd från min sida. Havocs enbart i Spearheaden då.

Ethzor
Inlägg: 2
Blev medlem: 01 maj 2012, 12:02

Re: Warpstorm 6 - 5-6 Maj

Inlägg av Ethzor »

Har fixat min lista nu så min Spearhead är med, Archeotech på min Dread

/Sebastian Henriksson
Bilagor
Sebastian Henriksson.txt
(1014 Bytes) Nerladdad 53 gånger

Skriv svar