Warpstorm 3 - Helsingborg 7-8:e Maj

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Användarvisningsbild
Nefrums

Re: Warpstorm 3 - Helsingborg 7-8:e Maj

Inlägg av Nefrums »

ha ha, läste precis mission. Ball att ni vågar köra lite mer "crazy" mission och inte bryr er om att de skall vara balanserade.

Nu gäller det att vässa börja tärningen, för jag har aldrig varit med om en turnering där man slår ett rent vinna slaget slag i början, i alla fall inte lika uttalat att det är det ända som gäller i det flesta av missionsen.

Men jag tror att det rent av kan ge en roligare turnering om man redan innan första rundan vet vem som kommer att vinna varje slag, man behöver inte känna nån press utan kan bara slappna av och spela. :wub:
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

snolb

Inlägg av snolb »

Jag antar att även om man slår en "hit" på Scatter-tärningen så scrattar Ambassadören åt det håll som den lilla pilen pekar åt? :)

Användarvisningsbild
Schmii

Inlägg av Schmii »

Förstår oron angående vissa missions. Har själv speltestat lite i helgen och har kommit fram till att vissa saker är inte lite oklara men VÄLDIGT! Första missionet ska inte vara så random som det ser ut. Under speltest så ändrade vi direkt att runda 1 så flyttar spelaren in allt från sin table edge (förutom det som är satt i reserv).

Det är jag som skrivit alla missions jag ber om ursäkt om de verkar för ojämna och ska göra mitt bästa för att de ska vara spelbara iaf. Sen vill vi faktiskt ha lite "crazy" och inte samma gammla vanliga objektiv missions som man alltid kör.

Skriv gärna vad ni tycker och kom gärna med förslag.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

kör man dawn of war i första missionet, med tilläget att man inte får deploya innom 24" från mitten så kan det funka. Annars dör ju ambasadören för den spelare som inte börjar alltid runda 1.
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

egge

Inlägg av egge »

Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

snolb

Inlägg av snolb »

Men första uppdraget är väl Pitched Battle..?

Användarvisningsbild
Schmii

Inlägg av Schmii »

edit
Senast redigerad av 1 Schmii, redigerad totalt 2 gånger.

Användarvisningsbild
Nefrums

Inlägg av Nefrums »

jag tycker de ser mycket bättre ut nu :-)

Användarvisningsbild
whistler

Inlägg av whistler »

JAg har också varit inne och kikat :D Trevlig läsning. Hur rekommenderar du kontrollen av matchresultatet?

Mvh Daniel
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Användarvisningsbild
Schmii

Inlägg av Schmii »

Något som jag och Whistler kom fram till angående målningstävlingen är att man presenterar 2st infanteri units (jump, bikes osv går också bra) samt 1 st karaktär/vehicle/mc för bedömning och röstning

Skriv svar