Tror du missade poängen. Om en marine-kapten har jump packs och är med i en enhet devestators. När han lämnar enheten, får han hoppa 12" eller bara gå 6"?whistler skrev:Ah. Vi brukar köra med om han står inom två tum i slutet av movementfasen är han med i squaden, annars inte. Så då kör vi likadant på turneringen.
Warpstorm 5 - 14-15 Januari
Moderator: whistler
Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/
-
Johannesson
Min röst ligger på att de får lämna snabbt, i alla fall på Warpstorm. Som många sagt redan är det oklart i reglerna, så det är bara att bestämma som arrangör, Daniel.
Det har faktiskt viss extra inverkan på fångarna, och en IC där kan gott få sticka lite extra kvickt om den kan
Det har faktiskt viss extra inverkan på fångarna, och en IC där kan gott få sticka lite extra kvickt om den kan
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
- guildmaster
- Kontakt:
Låt mig svara med en motfråga först, innan jag bestämmer mig. Om en IC lämnar en squad, men squaden rör sig inte. Räknas squaden som att ha rört sig? ( För t.ex heavy vapen)
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!
Nej, enheten har inte gått.whistler skrev:Låt mig svara med en motfråga först, innan jag bestämmer mig. Om en IC lämnar en squad, men squaden rör sig inte. Räknas squaden som att ha rört sig? ( För t.ex heavy vapen)
Då anser jag, baserat på detta att om hans flytt inte påverkar enheten som står kvar så borde det gälla samma på andra hållet. Dvs att de som står kvar inte påverkar IC'ns flytt.
I.e. En IC kan flytta sitt fulla movement när han flyttar ur en squad. (Tills S40k FAQ säger något annat.)
The Lord has spoken
I.e. En IC kan flytta sitt fulla movement när han flyttar ur en squad. (Tills S40k FAQ säger något annat.)
The Lord has spoken
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!
-
BLOODLETTERS
Lite funderingar angånde Black Templars och mission ett.
När en enhet BT infanteri drabbas av en casulty... casulaties...casuale....
FÖR FAN NÄR EN JÄVEL DÖR, EJ 25%, så kickar deras zeal in som gör att de MÅSTE flytta närmare en fiende
enhet om de klarar sitt morale och flyr om de missar vilket innebär att om en dör i en squad så kan den squaden inte bygga en befästning.
Känns som lite väl hård bestraffning mot de stackars galna rymdriddarna. Vet visserligen inte om jag ska köra BT eller Chaos eller kanske nåt helt annat men som
Mission 1 och BT fungerar just nu så blir det omöjligt att vinna det uppdraget med BT.
DÖDA-DÖDA!!!
När en enhet BT infanteri drabbas av en casulty... casulaties...casuale....
enhet om de klarar sitt morale och flyr om de missar vilket innebär att om en dör i en squad så kan den squaden inte bygga en befästning.
Känns som lite väl hård bestraffning mot de stackars galna rymdriddarna. Vet visserligen inte om jag ska köra BT eller Chaos eller kanske nåt helt annat men som
Mission 1 och BT fungerar just nu så blir det omöjligt att vinna det uppdraget med BT.
DÖDA-DÖDA!!!
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)
- speedfreek
Hurra!whistler skrev:Då anser jag, baserat på detta att om hans flytt inte påverkar enheten som står kvar så borde det gälla samma på andra hållet. Dvs att de som står kvar inte påverkar IC'ns flytt.
The Lord has spoken
Snabba tydliga beslut.
- guildmaster
- Kontakt:
Mission 1: Fortification.
När måste alla i enheten vara inom 8"? Kan man "avbryta" ett bygge genom att tankshocka någon model i enheten så att den hamnar mer än 8" ifrån?
När måste alla i enheten vara inom 8"? Kan man "avbryta" ett bygge genom att tankshocka någon model i enheten så att den hamnar mer än 8" ifrån?