Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Användarvisningsbild
whistler

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av whistler »

egge skrev: Och VÄS tar gärna med sig LOS block. Den kanske inte alltid passar in och är inte alltid så snygg men det är ett beslut arrangören kan ta då? Duger det?
Det duger jättebra :)
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

egge skrev:Jag tänkte mer på synaps varelser i sig såsom Warriors. För mig känns det som att ni är ute efter att folk inte skall få kunna göra något beslut med modellen utöver att börja bygga. Men psychic power som alltid är igång är nog något ni antagligen tänkt skall fortsätta vara igång även om man bygger. Såsom cover från en warlock som exempel. Det ni är ute efter är nog att modellen inte får göra något aktivt alls i sin eller motståndarens runda för att bygga befästningar?
Stämmer, passiva förmågor fungerar. Och även en hel del aktiva saker. Jag kanske förenklat viss terminologi här på forumet, men det enheten inte får göra är: flytta sig på något sätt, skjuta, springa, anfalla, eller något som ersätter detta (påpeka gärna om jag glömt någon uppenbar del av spelrundan..). Detta innebär exempelvis att psychic powers kan användas (om de inte är shooting, förflyttning etc), orders kan ges, banners & ikoner funkar osv. Som exempel kan användas SM Libbar: smite, machine curse, avenger, gate och vortex förhindrar bygge, quickening och might är meningslösa om man bygger (men får kastas), medan force dome och null zone funkar finfint. När vi ändå snackar marines så är ATSKNF rätt bra här, eftersom enheten inte räknas som att den rört sig när den regroupar om de faktiskt inte rör på sig, så de kan bygga direkt...

Sen finns det en massa saker som kan hända i motståndarens runda utan att de slutar bygga. Det som tvingar dem att sluta är att dö, fly, lägga sig ner eller börja slåss.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Henke

Inlägg av Henke »

Kan en enhet disembarka och bygga om deras fordon inte rört på sig? Då ger de upp sin movement.

egge

Inlägg av egge »

Henke skrev:Kan en enhet disembarka och bygga om deras fordon inte rört på sig? Då ger de upp sin movement.
Flyttar du på modellen? I så fall kommer du nog har det svårt att argumentera för att modellen inte behöver flytta sig för att gå ur fordonet. Och flyttar du så får man inte bygga.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Nej, går inte att bygga samma runda man hoppar ur en transport.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Läste just missions. Ser riktigt kul ut, även om de är rätt galna. Bra att ni lägger ut missions i förväg, annars skulle långsamma arméer och arméer med lite scoring bli väldigt ledsna.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Okej är ännu mer pepp nu och har läst igenom tråden efter regelsvar. Jag har lite saker som jag skulle vilja ha bekräftade, så att jag inte fattat fel.

Uppdrag 1: All typ av närstrid och misslyckat morale/pinning test avbryter ett bygge? Eller har man en chans att re-groupa och rädda bygget?

Uppdrag 3: Kass spion som inte har Infiltrate (bara skoja)

Uppdrag 4: Antar att krigsfångarna är helt odödliga innan de bryter sig fria och tar inte ens skada från fel-scattrande blast markers?

Om någon från gbg-området eller söderut därifrån längsmed E6an funderar på att delta så kan jag antagligen erbjuda bilplats :). Lilleper och Silvertejp har dock företräde ;), men det finns åtminstone en plats ledig. Kanske kan få tag på en minibus, men det är lite osäkert.
Alexander Merinen

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

1. Stämmer, ingen chans till re-group. Hjälper inte heller att wipa en motståndare som hoppar på en på första rundans närstrid. Det är avbrutet redan.

3. Lite svårare än förra WS, då spionen agerade i Dawn of War :)

4. Stämmer, fångarna är helt odödliga.

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Tack för svaren, antar också att man inte kan göra någonting med fångarna (t.ex. psychic powers och hood på en Librarian)
Alexander Merinen

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Stämmer. Alla som var med på förra WS kan notera att detta är en förändring sedan sist. Ganska många små saker som är ändrade sedan sist för övrigt, så läs noga igenom både de gamla och de helt nya uppdragen.

Skriv svar