Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Dragonknights anordnar turneringar i Helsingborg

Moderator: whistler

Johannesson

Re: Warpstorm 5 - 14-15 Januari

Inlägg av Johannesson »

Som svar på Egges blog, del 2:

Kolla extra noga i Spearhead expansionen (som finns länkad på WS sidan om inte annat) om ni inte spelat mycket från den tidigare. Vanliga reserver kommer från kortsidorna, medan outflankande enheter kommer in från långsidorna. Gäller både i Counter-Attack och i Cauldron.
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

BLOODLETTERS

Inlägg av BLOODLETTERS »

Om du funderar på att anmäla dig till turneringen ska du sluta fundera och istället anmäla dig NU, för du kommer inte ångra dig!

Bara 13 anmälda till en turnering som är riktigt skoj är skandal och gudarna kräver fler offer än så i det eviga kriget!!! :twisted:
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Jag ska vara med, anmäler mig så fort jag orkar pilla med betalningen :P. Har bilplats från gbg också som sagt om någon vill hänga med ;)
Alexander Merinen

Waraxx

Inlägg av Waraxx »

Spy vs spy uppdraget (uppdrag 3 tror jag) borde ni inte göra något för chaos deamons där? Jag spelar inte CD men om mqn av någon anledning skulle vilja göra det är inte uppdrag 3 typ inst-loss då? Jag menar enda sättet för den stackars spionen att överleva runda 1 är om den ställer sig i ena hörnet ( om motståndaren får 1st turn givetvis) och ställer den sig där så finns det inte en chans i världen att den klarar sig så långt utan någon typ av transport.

Bara en tanke som slog mig.( spelar GK :P)

Johannesson

Inlägg av Johannesson »

Just det ja, de stackars demonerna :shock: Glömde dem förra WS också, men gav dem en specialregel i Spy vs Spy den gången. Samtidigt var det night fight första rundan då, så spionen hade betydligt bättre chans att överleva på egen hand. Sen att ingen valde att spela daemons den gången är en annan femma...

Tror det blir enklast att de får en specialregel att de får deploya en troop enhet tillsammans med spionen under den vanliga deploymenten. Demoner är ju relativt sega att förstöra helt, särskilt när de kan stå lite mer utspridda än efter en ds, så jag tror det skyddar spionen tillräckligt. Men sen får den ju en bra bit att gå eftersom de saknar transporter...

Alternativet är att spionen måste deploya tillsammans med en enhet i den våg som blir första vågen. Visst skulle en galen spelare då kunna chansa på att deepa inom några tum från kanten och springa ut direkt (om demon spelaren inte börjar vill säga), men möjligheten att inkludera i daemons specialregeln att man inte får springa ut direkt finns ju alltid...

Dumma demoner, säkert ingen som spelar dem ändå :twisted:
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover

Användarvisningsbild
whistler

Inlägg av whistler »

Reglerna har blivit uppdaterade. Kolla gärna så att jag inte missat någon förklaring som getts här i tråden. Allt nytt är markerat med rött som vanligt.

Demonerna gav jag båda föreslagna alternativen. Kändes lite som att båda alternativen var för sig är lite sämre än vad alla andra har, så de får välja helt enkelt.
Stop pointing those flashlights at me! They tickle!

Användarvisningsbild
whistler

Inlägg av whistler »

Anmäldalistan är nu uppe i 16 deltagare. Keep it coming ;)

Användarvisningsbild
whistler

Inlägg av whistler »

Har fått höra att komplistan för Necrons är uppe. Så självklart är den också godkänd i Warpstorm. Bra jobbat grabbar!

BLOODLETTERS

Inlägg av BLOODLETTERS »

En liten fråga med stor betydelse. :)

Hur hårt är det med WYSIWYG?

I det här fallet menar jag för min egen del om man kan köra Chaos space marines gubbar som vanliga space marines så länge alla vapen samt utrustning är rätt. Kom på en rolig lista att spela
när jag läste på mig för kommande motstånd men har inte de "riktiga" gubbarna för det. Sen för andras del också när det kommer till konverteringar och vad en gubbe representerar.

För de stackare som tänker ost, ost samt lite mer ost som anledning för armé byte så: :twisted: :twisted: :twisted:

Nja, snarare så att listan verkar rätt skoj både att möta och spela fast lite ost finns där nog i a f :wub:
BLOODLETTERS
Vissa fluffiga saker är hårdare än andra fluffiga saker https://www.youtube.com/watch?v=82utG7Q3G_k
WIP Kabal of the Shadows (DE) Templars of the Emperor (SM,DA,BA) Da Jolly Ork Big Bad Band (ORKS) Carnival of Crazy Clown People (CSM & CD)

Användarvisningsbild
whistler

Inlägg av whistler »

BLOODLETTERS skrev:En liten fråga med stor betydelse. :)

Hur hårt är det med WYSIWYG?

I det här fallet menar jag för min egen del om man kan köra Chaos space marines gubbar som vanliga space marines så länge alla vapen samt utrustning är rätt. Kom på en rolig lista att spela
när jag läste på mig för kommande motstånd men har inte de "riktiga" gubbarna för det. Sen för andras del också när det kommer till konverteringar och vad en gubbe representerar.

För de stackare som tänker ost, ost samt lite mer ost som anledning för armé byte så: :twisted: :twisted: :twisted:

Nja, snarare så att listan verkar rätt skoj både att möta och spela fast lite ost finns där nog i a f :wub:
En hel armé skulle jag nog säga nej till. Enstaka gubbar brukar jag lämna till motståndaren att godkänna, annars får de inte vara med. En hel armé känns för mycket dock. Vi har inte wysiwyg för inte.

Mvh Daniel

Skriv svar