Inrapportering av turneringar

Allting som rör rankingen
Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Inrapportering av turneringar

Inlägg av Katarsis »

@Flogger, denkan, Dante82: Jag fixar felaktigheter som rapporteras här.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Inrapportering av turneringar

Inlägg av DHettNeck »

Dante82 skrev:Jag laddade upp resultatet från Fantasia Fanatic men råkade stava Leo Jacobssons namn Leo Jocobsson. Kan admin fixa om man rapporterar här eller måste jag maila om saken?

/Daniel
Kanon med så snabb rapportering :)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

MITTZ
Inlägg: 921
Blev medlem: 12 mar 2010, 00:34

Re: Inrapportering av turneringar

Inlägg av MITTZ »

Kan man inte lägga över ansvaret för ID-numret på respektive spelare?
Dvs man anmäler sig alltid med namn, ID-nummer o ev. Förening. Man har även ID-numret på listan man skickar in. Om man inte har det är man inte 100% anmäld o har inte skickat in en godkänd lista. Sedan åligger det varje spelare att dubbelkolla att deras ID-nummer är helt korrekt i listan över anmälda. Har man inte orkat bry sig förrän det är dags att rapportera in resultat har man förlorat sina poäng?

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Inrapportering av turneringar

Inlägg av Flogger »

MITTZ skrev:Kan man inte lägga över ansvaret för ID-numret på respektive spelare?
Dvs man anmäler sig alltid med namn, ID-nummer o ev. Förening. Man har även ID-numret på listan man skickar in. Om man inte har det är man inte 100% anmäld o har inte skickat in en godkänd lista. Sedan åligger det varje spelare att dubbelkolla att deras ID-nummer är helt korrekt i listan över anmälda. Har man inte orkat bry sig förrän det är dags att rapportera in resultat har man förlorat sina poäng?
Fast det är fortfarande arrangören som rapporterar och precis som att de kan stava fel på namn kan de också skriva fel nummer.

SÅ stor issue är väl inte detta?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Inrapportering av turneringar

Inlägg av Katarsis »

Så stort problem är det inte, men det tar väl ett par minuter att fixa ett felaktigt namn.
Det borde ju inte bli några problem tycker man. Folk vet väl vad de heter, anmäler sig som detta, arrangör copy-pastear in detta, klart.
Jag tror nog att det skulle bli mer fel om man skulle begära id-nummer, eller i alla fall så skulle den totala tiden folk lägger ner på att svära över rankingrapporteringen öka.

Jag skall kolla på att lägga in en koll av namnen innan det läggs in i rankingen, så skall vi se om vi inte kan reducera felen.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Inrapportering av turneringar

Inlägg av LillePer »

Måste man spara filen i M.O Excel 2010? Provade med open office och 2003 års excel men den verkar klaga.

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Inrapportering av turneringar

Inlägg av Katarsis »

Det är .xlsx som gäller. Tror att det skall fungera med alla former av XML-uppbyggda spreadsheets.

Lade in GothCon 2014 nu.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Inrapportering av turneringar

Inlägg av Denkan »

Vem har rapporterat in GarageGames?

Det skulle inte vara någon ranking eller kvalgivande turnering.


Jag har inte rapporterat in den, utan någon annan har gjort detta.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin
Inlägg: 5178
Blev medlem: 05 okt 2008, 21:11

Re: Inrapportering av turneringar

Inlägg av Katarsis »

Ah, det var jag som fixade in det medan jag försökte få rankingen up to date (saknas typ bara en VÄS-endagars nu), men jag tar bort den igen.

Skall en turnering inte in i rankingen så bör den inte utannonseras på sidan (eller i alla fall informera admin om att den inte skall vara rankad så att admin kan ta bort den när turneringen är spelad).
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Inrapportering av turneringar

Inlägg av Denkan »

Tack Mattias.

Lite svårt att få folk att märka en turnering om man inte får utannonsera den bara.
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Skriv svar