Förslag på förbättringar till rankingen (delad)

Allting som rör rankingen
Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Förslag på förbättringar till rankingen (delad)

Inlägg av Delirium »

Något osäker på var man ska posta önskemål men va fan.

Rankingen skulle nämligen kunna förbättras något visuellt och därigenom hjälpa åskådaren att förstå vad som avses (snabb brasklapp att jag inte kan något om programmet och vad som är möjligt att genomföra).

Vi som är insatta vet (nu) vilka turneringar som räknats med i respektive ranking, men alla registrerade turneringar listas på bägge.

Kan man highlighta de sex bästa turneringarna?
Kan man markera vilka turneringar som spelats i femte?
Kan man ta bort de turneringar som inte räknas (fjärde) från maratonrankingen?

Edit: Jocke är snabb. Bra jobbat!
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Rankingen uppdaterad

Inlägg av speedfreek »

Om ett namn är någonstans mitt i listan så är det sjukt svårt att hitta "sig själv".
En sökfunktion kanske? Hittar inte Fanni, han verkar inte ligga sist längre...
När man går in på sitt namn, går det då att ha en rad där ens rankingplacering och poäng står?

En Alexander Andersson som var med i Varberg och på Gast Masters och är samma person och med i Gast.
Även Jimmie Berntsson och Fredrik Nilsson är med i Gast (var med på Gast Masters)

Hittar inte heller info hur dubbel-/lagpoäng räknas ut

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Förslag på förbättringar till rankingen (delad)

Inlägg av Jocke Rapp »

Delirium skrev:Kan man highlighta de sex bästa turneringarna?
Kan man markera vilka turneringar som spelats i femte?
Kan man ta bort de turneringar som inte räknas (fjärde) från maratonrankingen?
När man går in på en spelares profil ser man automatiskt alla hans turneringar, oavsett om man klickade på hans namn från maratonrankingen eller aktuell ranking. Det kan jag inte ändra på. Men ja, jag kan försöka få fram nåt snyggt sätt att markera vilka turneringar som räknas till vilka rankingar osv.
speedfreek skrev:Om ett namn är någonstans mitt i listan så är det sjukt svårt att hitta "sig själv".
En sökfunktion kanske? Hittar inte Fanni, han verkar inte ligga sist längre...
När man går in på sitt namn, går det då att ha en rad där ens rankingplacering och poäng står?

En Alexander Andersson som var med i Varberg och på Gast Masters och är samma person och med i Gast.
Även Jimmie Berntsson och Fredrik Nilsson är med i Gast (var med på Gast Masters)

Hittar inte heller info hur dubbel-/lagpoäng räknas ut
Sökfunktioner är inte det lättaste, oftast finns dock såna inbyggda i din webbläsare... ;)
Lägg dock märke till att man kan klicka på kolumnernas titlar högst upp i alla tabeller för att välja att sortera efter t.ex bokstavsordning istället.

Ja, en inforad om rankingen på en spelare kan jag ordna fram.

Tack för hjälpen, det är himla klurigt när det uppstår dubbletter av ett namn och man inte vet om de är samma person eller ej.

Information om hur lagturneringarna räknas ut kommer.

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Förslag på förbättringar till rankingen (delad)

Inlägg av egge »

Gammal tråd men jag livar upp den med lite förslag:

När man klickar på sig själv så ser man inte sin placering och poäng. Likväl måste man själv kolla vilka turneringar som är med räknade i rankingen.

Förslag/förfrågan om det går:
1. Lägga in placering när man klickar på någon person.
Att hitta någon från samma förening i singelrankingen kan vara jobbigt. Om förändringen skulle ske kan man hitta tillhörande förening och sedan klicka på personen för att se placeringen i rankingen. Just nu måste man leta fram personen namn för namn om man inte vet hur man gör när man söker ord i text med firefox.

2. Skulle de turneringar som är medräknade i rankingen kunna rödmarkeras eller hamna för sig själv? Blir lite lättare att se vilka turneringar som är medräknade i sina 6 bästa då.

3. Skulle det kunna vara ett mellanrum på de turneringar som potentiellt kan räknas med i rankingen och de som är äldre än 18 månader gamla?

Småsaker men som gör det lite lättare att beskåda.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Förslag på förbättringar till rankingen (delad)

Inlägg av Jocke Rapp »

En av punkterna fixade, gamla turneringar är nu separerade i person-infon. De övriga grejerna är lite klurigare att få till av tekniska skäl. Jag har dock en ny lösning för hur rankingen ska plockas ur databasen som jag ska prova lite. Om det funkar så kommer jag att kunna implementera de andra förslagen också, samt kunna fixa föreningsrankingen.

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Förslag på förbättringar till rankingen (delad)

Inlägg av Jocke Rapp »

Sådär, nu ska alla egges förslag vara fixade. Kolla gärna själva och skriv om ni har fler idéer.

Skriv svar