Turneringar och rankingen

Allting som rör rankingen
Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Turneringar och rankingen

Inlägg av Jocke Rapp »

Det här är en påminnelse om vilka regler som gäller för att en turnering ska bli berättigad att ge rankingpoäng på svenska40k. Dessa regler finns här: http://www.svenska40k.se/turn.php?action=rapp

I synnerhet kommer vi nu att bli hårdare på punkt 1, dvs att turneringen ska ha varit utlyst på svenska40k.se innan turneringen spelas.
För att en turnering ska bli utlyst måste arrangören av turneringen göra ett av två enkla alternativ:
  • Skicka ett mail till info@svenska40k.se och skriv namnet på din turnering, plats, datum, arrangerande förening och om det är en lagturnering. Skriv även gärna om det finns en webbsida med mer information om turneringen.

    Eller
  • Gör en post under Turneringar på forumet där du skriver om din turnering. Ta med samma information som ovan.
Notera att vi vill att det är någon av turneringsarrangörerna som gör detta, för att försäkra oss om att arrangören är medveten om att turneringen finns på svenska40k. Vi vill även gärna ha kontaktuppgifter till någon av arrangörerna för att kunna följa upp och få in resultatet i rankingen efter turneringen.

Låst