Förfrågan om det går att lägga till på sidan

Allting som rör rankingen
Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Förfrågan om det går att lägga till på sidan

Inlägg av Jocke Rapp »

fjugins senaste post låter som något vettigt man kan använda. Utöver det skulle man kunna ha en lista där poängen inte delas med det totala antalet deltagare med den armén i turneringen (vilket var vad egge efterfrågade från början tror jag) för att inte en armé som är populär bland nybörjare ska få ett sämre, missvisande resultat.

Användarvisningsbild
Chasper
Inlägg: 71
Blev medlem: 10 okt 2008, 11:21

Re: Förfrågan om det går att lägga till på sidan

Inlägg av Chasper »

Jag tycker iaf att min idé va jävligt bra! Men jag är på andra sidan jorden och tänker upp och ner...

Jocke: din mattenörd! :P

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Förfrågan om det går att lägga till på sidan

Inlägg av HeadWar »

Jocke Rapp skrev:fjugins senaste post låter som något vettigt man kan använda. Utöver det skulle man kunna ha en lista där poängen inte delas med det totala antalet deltagare med den armén i turneringen (vilket var vad egge efterfrågade från början tror jag) för att inte en armé som är populär bland nybörjare ska få ett sämre, missvisande resultat.
Ärligt talat, hur många riktiga nybörjare är det på en normal turnering i Sverige? Och förutom möjligen SM, finns det någon armé som är överrepresenterad bland dessa nybörjare? Tar man bort viktningen kommer resultatet snarare att bli det motsatta, de arméer som är populära, oavsett om det är bland nybörjare eller pensionärer, kommer att få en högre poäng än de "borde" ha. Den siffran kan iofs vara intressant på sitt sätt, och det är ju ingenting som hindrar att man tar fram båda.

Jag tycker fjugins förslag är suveränt. Lätt att förstå, lätt att beräkna, och ger förmodligen ett ganska relevant resultat.

Skriv svar