Att bli borttagen?...

Allting som rör rankingen
Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Att bli borttagen?...

Inlägg av Jocke Rapp »

Fast rankingen för en turnering baseras på antalet spelare, så om en spelare inte räknas med så sjunker rankingen för övriga. Och om han inte syns så räknas han inte med. Går du in på en turnering och alla spelare utom en har ett namn så är det ju inte så svårt att räkna ut vem som saknas. Dessutom är det inte sjukt simpelt, för jag skulle behöva göra om en hel del i php:n.

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Att bli borttagen?...

Inlägg av L3go »

Jocke Rapp skrev: Går du in på en turnering och alla spelare utom en har ett namn så är det ju inte så svårt att räkna ut vem som saknas.
eftersom det var jag som drog igång hela den här härvan kan jag ju säga att det faktum att någon kan "räkna ut" vem jag är, enligt det du skriver spelar ingen roll för min del.
Men visst, om det är massa krabb med php:n för att fixa det (vad nu php är för något lol), så finns det säkert ett lättare sätt. Återkommer när jag inte är sjukt trött.

EDIT: eller kanske bara att ha en "lista" på de (det) namn som inte är intresserade av rankingpoäng, och vid en uppdatering av rankingen bara bortse från att ge dessa (detta) namn nya poäng?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Niklas
Inlägg: 152
Blev medlem: 01 okt 2009, 21:27

Re: Att bli borttagen?...

Inlägg av Niklas »

Men man behöver ju faktiskt inte ta bort någon - bara att sätta ett värde så att vissa spelare helt enkelt inte listas när man hämtar ut dem från databasen - men deras poäng räknas ändå in i systemet.

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Att bli borttagen?...

Inlägg av paintner »

om spelare X har Y satt i ett extra fält visas Y istället för X (namnet) men poängen räknas som vanligt.

så om L3go är med på en turnering och resultatet skickas in så läggs det till till hans namn men det visar Y istället för X (L3go) ...

Borde vara en enkel 'IF' sak att fixa.
- black templars @ time of ending -

Skriv svar