Att bli borttagen?...

Allting som rör rankingen
Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Att bli borttagen?...

Inlägg av L3go »

... från rankingen, går det?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Att bli borttagen?...

Inlägg av Jocke Rapp »

Hmm...nja. När en turneringsarrangör skickar in ett resultat till rankingen så kommer alla personer i resultatet automatiskt med i rankingen. Om man vill slippa det får man antingen sluta åka på rankade turneringar eller be arrangören att exkludera ens namn från resultatet.

Jag kan såklart ta bort någon från rankingen, men så fort man är med på en rankad turnering kommer man med igen.

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Att bli borttagen?...

Inlägg av L3go »

Tack, då vet jag.
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Att bli borttagen?...

Inlägg av Silversixx »

Hobbyskam?

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Att bli borttagen?...

Inlägg av L3go »

Silversixx skrev:Hobbyskam?
ha, ha.. Nej, knappast.
Eftersom jag har en tendens att raljera, och att mina texter ofta tappar tråden, skall jag försöka hålla mig kort innan jag kommer in på varför jag anser att kartago bör förstöras. :)
vidare vill jag säga att meningen med denna post INTE är att skapa diskussion om rankingens vara eller inte vara. Det är heller inte en attack på människor som spelar 40k av andra skäl, eller så. Det som står nedan är endast ett förtydligande av anledningen till min tidigare förfrågan.

vi kan likna det vid bowling som jag ägnar en del tid åt. Bowling för mig handlar om att försöka bli en bättre spelare. Dock har jag inget intresse av att tävla i det. Här bör jag nog flika in ett förtydligande, gällande att vara tävlingsinriktad. Även om jag inte aspirerar på att tävla i bowling innebär det inte att jag medvetet spelar under min bästa förmåga.

Här vill jag återkomma till 40k. Jag tycker turneringar är kul, i det att det ger en möjlighet att spela mot nya motståndare, samt se nya ställen, nya krogar. :) likt när jag bowlar spelar aug givetvis efter bästa förmåga. Även om jag ser mig som föga tävlingsinriktad är det ändå kul att se om jag utvecklats som spelare. Sålunda strävar jag naturligt att placera mig så bra som möjligt.

Här tar dock mitt intresse slut. Om jag får återgå till bowlingen så vill jag poängtera att om det visar sig att hallen där jag spelar sparar folks resultat, kanske för att utse månadens spelare, vad vet jag, så skulle jag be dem stryka mig från detta. Nu tror jag inte att de gör det. Detta skall endast förstås som ett förtydligande.

Nu är min buss snart framme så det känns lagom att avsluta nu.
Hoppas mitt raljerande gett det svar du önskade fanni. (inte fått mitt morgonkaffe än)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Att bli borttagen?...

Inlägg av Silversixx »

Klart vettig anledning.
Jag skojade bara ;)

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Att bli borttagen?...

Inlägg av L3go »

Silversixx skrev:Klart vettig anledning.
Jag skojade bara ;)
ingen fara. Det krävs mer för att jag ska ta illa vid mig. ;)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Anton
Inlägg: 508
Blev medlem: 11 aug 2009, 12:54
Ort: Göteborg

Re: Att bli borttagen?...

Inlägg av Anton »

Äh, vi som inte bryr oss om rankingen kan väl stå med i den för att herrarna i toppen ska kunna känna sig lite tuffare. Det låter mycket bättre att vara bäst av 400 än bäst av 20.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Att bli borttagen?...

Inlägg av speedfreek »

Man kan ju bara skippa att titta på rankingen (som jag tar för givet att tex Anton gör),
men det går ju säkert att ersätta namn med "anonym" i alla resultat (på flera spelare om så önskas),
så att denne "anonym" får en massa rankingpoäng istället...

Niklas
Inlägg: 152
Blev medlem: 01 okt 2009, 21:27

Re: Att bli borttagen?...

Inlägg av Niklas »

Jocke Rapp skrev:Hmm...nja. När en turneringsarrangör skickar in ett resultat till rankingen så kommer alla personer i resultatet automatiskt med i rankingen. Om man vill slippa det får man antingen sluta åka på rankade turneringar eller be arrangören att exkludera ens namn från resultatet.

Jag kan såklart ta bort någon från rankingen, men så fort man är med på en rankad turnering kommer man med igen.
Vore det inte ganska simpelt att lägga till en kolumn till i databasen med ett boolean värde för att kunna dölja användare genom att modifera sql satsen så att den inte hämtar ut de ID där en spelare valt att inte visas?

Skriv svar