Årsranking

Allting som rör rankingen
paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Årsranking

Inlägg av paintner »

Hejsan.

Jag skulle vilja se en årsranking.
Vilka kom 1-??? år 2009, 2010, 2011 osv etc.

Det är väl inte alltid säkert det är top 5 eller top 10 eller liknande som är de som drar in mest poäng per år eller?
Speciellt inte om man lyckats ta lite av en ledning något år eller liknande.

Det kunde väl kanske vara lite kul för då får ju de som är nya också en chans att komma 1a någon gång =)
Annars är det en satans uppförsbacke att ta sig till top5 =)

Swen tycker jag ska vara ARG och KRÄVA detta ... men jag tror inte jag behöver det va?
- black templars @ time of ending -

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Årsranking

Inlägg av Gonka Koff »

Skitbra idé!
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Årsranking

Inlägg av HeadWar »

Det är ju bara resultat från de senaste 18 månaderna som räknas, så att det skulle gynna "nya" spelare tror jag inte riktigt på. Men med det sagt, historik är alltid kul.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Årsranking

Inlägg av speedfreek »

paintner skrev:Swen tycker jag ska vara ARG och KRÄVA detta ... men jag tror inte jag behöver det va?
Jag förstår ingenting.

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Årsranking

Inlägg av paintner »

speedfreek skrev:
paintner skrev:Swen tycker jag ska vara ARG och KRÄVA detta ... men jag tror inte jag behöver det va?
Jag förstår ingenting.
Jag frågade Swen innan om det redan funnits men tagits bort iom att jag är ny i hobbyn =)
och då sa han att jag var tvungen att vara arg och kräva att dettaq skulle genomföras för det är roligare.

fråga mig inte varför =)

så jag skrev med det =))
- black templars @ time of ending -

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Årsranking

Inlägg av paintner »

HeadWar skrev:Det är ju bara resultat från de senaste 18 månaderna som räknas, så att det skulle gynna "nya" spelare tror jag inte riktigt på. Men med det sagt, historik är alltid kul.
Ah ok. Ja jo jag vet ju inte riktigt hur rankingen räknas. Trodde den räknades under längre tid.
Men tycker själv det vore kul att se vem som 'vann' poängligan ett visst år. sen finns det ju totaltoppen då som är räkningen nu.
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Årsranking

Inlägg av imp »

paintner skrev:
speedfreek skrev:
paintner skrev:Swen tycker jag ska vara ARG och KRÄVA detta ... men jag tror inte jag behöver det va?
Jag förstår ingenting.
Jag frågade Swen innan om det redan funnits men tagits bort iom att jag är ny i hobbyn =)
och då sa han att jag var tvungen att vara arg och kräva att dettaq skulle genomföras för det är roligare.

fråga mig inte varför =)

så jag skrev med det =))
Låter som en bra anledning tycker jag. Man ska alltid göra allt konstigt som folk säger att man ska göra.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Årsranking

Inlägg av Nefrums »

Det är en bra ide! Och i och med att det bara handlar om att lägga up en flik på sidan som kör ett annat SQL kommando för att hämta saker ur databasen så tror jag inte att det skulle ta herr Rapp mer än 10 min att fixa detta.

Sen är frågan hur man skulle räkna.. Den vanliga rankningen räknar ju de 6 bästa från de senaste 18 månaderna. Skulle man ha samma mängd turneringar/tid skulle man ju då räkna de 4 bästa på ett år, men detta känns kanske för lite?
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
imp
Inlägg: 2997
Blev medlem: 10 okt 2008, 07:53
Ort: Salem

Re: Årsranking

Inlägg av imp »

Fyra bästa per år låter bra
En bild säger mer än 1000 kaniner

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Årsranking

Inlägg av egge »

4 bästa!

Sjukt bra idé!
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar