Årsranking

Allting som rör rankingen
Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Årsranking

Inlägg av speedfreek »

Håller med förevarande två postare.


Nya idéer är såklart alltid bra, men Paintner kan få läsa på lite till innan nästa idé... ;P

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Årsranking

Inlägg av paintner »

speedfreek skrev:Håller med förevarande två postare.


Nya idéer är såklart alltid bra, men Paintner kan få läsa på lite till innan nästa idé... ;P
jag har ju inte en aning om hur erat system funkar.
var mest en tanke att det vore kul att se årsresultat snarare än ett längre samlat.
iom att jag inte själv spelat turnering än så har jag inte satt mig in i systemet.
- black templars @ time of ending -

Användarvisningsbild
pära
Inlägg: 411
Blev medlem: 11 okt 2008, 01:20
Ort: DMF

Re: Årsranking

Inlägg av pära »

Och sen är det ju fruktansvärt svårt att leta rätt på hur rankingen räknas ut!

paintner
Inlägg: 704
Blev medlem: 28 nov 2009, 01:47

Re: Årsranking

Inlägg av paintner »

pära skrev:Och sen är det ju fruktansvärt svårt att leta rätt på hur rankingen räknas ut!
När jag skrev inlägget så skrev jag det mest för att det var det jag tänkte på just då.
Kände att det vore kul att veta vem som ledde varje år. Som det är nu så ändras ju listan hela tiden.

Men jag ber om ursäkt för eliten.
- black templars @ time of ending -

Mork
Inlägg: 459
Blev medlem: 28 dec 2008, 22:55

Re: Årsranking

Inlägg av Mork »

Äsh, be inte om ursäkt, paintner. Om du inget "frågat" hade du inget lärt.

Och om du känner att rankingsystemet är klurigt så är det inget att må illa över.
Vänta bara tills du ska börja räkna ut kompen på en eventuell lista till en turnering... :D

Närå, det är inte så farligt. Jag hjälper dig gärna om du skulle ha behov av det!
Mork, the articulate ork!

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Årsranking

Inlägg av egge »

Öppnar upp tråden igen för att se lite vad som händer.

Finns det någon möjlighet att spara rankingen 2011 som en egen lista vid årsskiftet? I en egen flik? Då kan vi ta upp lite historik. Går det att göra större så vi kan ta fram hur rankingen såg ut årsskiftet till 2009 och 2010? Jag tänker mig att allt vi behöver göra är att bara spara listan exakt hur den ser ut vid årsskiftet och spara den. Inte mecka med att bara räkna ett visst år e t c.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Årsranking

Inlägg av Jocke Rapp »

När den här tråden var aktuell första gången så var det precis innan vi lanserade svenska 40k touren. Nu när den finns så tycker jag personligen att det räcker; en ranking för att se vem som är bäst nu och en årlig final för att kora årets mästare. Jag tycker det blir onödigt mycket med en ranking för varje år också. Eventuellt kanske man kan bygga en funktion där man skriver in ett valfritt datum och får se hur rankingen såg ut just den dagen.

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Årsranking

Inlägg av speedfreek »

Jocke Rapp skrev:Eventuellt kanske man kan bygga en funktion där man skriver in ett valfritt datum och får se hur rankingen såg ut just den dagen.
Jag tycker det där låter som en sjukt bra och ball idé.

Så kan alla ta en skärmdump av ett optimalt datum och ha i sin signatur.

Skriv svar