Föreningsranking

Allting som rör rankingen
Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Föreningsranking

Inlägg av Jocke Rapp »

Hur tycker folk att föreningsrankingen ska räknas ut? Just nu är den som följer: Föreningsrankingen är den totala maratonrankingen av alla medlemmar i föreningen.

Ska den istället räknas av bara ett visst antal medlemmar i föreningen? Ska den räknas ut av medlemmarnas aktuella ranking? Eller ska den kanske ha en egen variant av aktuell ranking där bara ett fåtal bra placeringar får vara med?

Kom med lite idéer och tankar!

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Föreningsranking

Inlägg av Silversixx »

Som det är nu så är det lättast att hålla reda på.
Men om man ska vara sådär sosserättvis så borde man exkludera topp-10 och ta resterande medlemmar för att få en aktuell och mer sanningsrelaterad rankning. Om inte en roligare ranking :)

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Föreningsranking

Inlägg av Hylander »

Är det inte bättre att räkna föreningsrankingen på den aktuella istället för maraton rankingen? Känns som om föreningar ändras med åren.
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Argos
Inlägg: 1337
Blev medlem: 09 okt 2008, 07:55

Re: Föreningsranking

Inlägg av Argos »

Jag tycker dom 6 bästa i den aktuella rankingen skall räknas.

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Föreningsranking

Inlägg av Delirium »

Håller med Anders om principen även om man kan diskutera antalet. Men att inte alla ska räknas är vi nog överens om, blir ju lite knasigt att bara för att vi är flest som åker på turneringar ligger vi dubbelt så högt som alla andra. Vi behöver inte understryka vår elitism mer än nödvändigt.

De fem eller sex högst rankade tycker jag.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Föreningsranking

Inlägg av Nefrums »

jag tycker oskå det ska vara ett vist antal, samt att det ska vara den aktuella rankingen, och inte maratonrankingen..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Föreningsranking

Inlägg av Hylander »

Jag är mer tveksam till att begränsa antalet. Bredden i en förening är väl viktigare än att föreningen råkar ha några bra spelare?

Vi kanske skall fråga oss vad den rankingen skall visa: Mest aktiva förening? Bäst spelare i föreningen? Osv..
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Föreningsranking

Inlägg av Delirium »

Det vi vill komma ifrån (tror jag) är att Ylva skenar iväg för att vi har i särklass flest spelare som åker runt på turneringar och därigenom får mer rankingpoäng totalt sett, det är det man kommer ifrån med att begränsa antalet.

Sen har du förvisso rätt, att med ett begränsat antal blir det snarare en fråga om vilken förening som har den bästa toppen. Vad sägs om en kombination: de sex (arbiträrt) högst rankade spelarna ger ett snittvärde för varje förening istället för att slås ihop?
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Föreningsranking

Inlägg av Nefrums »

jag måste ha missförstått dig...
För det blir ju sjukt stor skillnad om man tar snittet av de sex bästa spelarna istället för summan av dem...
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Användarvisningsbild
pära
Inlägg: 411
Blev medlem: 11 okt 2008, 01:20
Ort: DMF

Re: Föreningsranking

Inlägg av pära »

medel måste det ju vara oavsett.. :shock:

Skriv svar