Föreningsranking

Allting som rör rankingen
Användarvisningsbild
Nefrums
Inlägg: 3147
Blev medlem: 02 okt 2008, 10:54

Re: Föreningsranking

Inlägg av Nefrums »

Att det är jobbigt att ändra är ett mycket bra skäl att ha det som det är nu. Desutom så skulle skilnaderna i poäng bli mycket små.
Och då det kommer att vara sjukt jobbit att ta hänsyn till hur många medlämmer vaje lag har så kan man kanske leva med att alla de som är med i laget sår samma poäng som om de bara vait 4. (Lite mer facktist.. I och med att det blir fler deltagare totalt.)
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Föreningsranking

Inlägg av Delirium »

Nefrums skrev:En helt annan fråga är hur man ska hantera de turnerignar som är så efterblivna och ska göra allt svårt så att de ger en möjligheten att vara fler deltagare i laget än platserna i laget.....
:lol:
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Föreningsranking

Inlägg av Jocke Rapp »

Det är ju sjukt optat att spela många i laget, eftersom turneringen bara är registrerad som en turnering med 4-manna-lag. Ett topp-lag kan ta med en snubbe som bara kokar kaffe och bär dom andras figurer men ändå får en massa rankingpoäng. ;)

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Föreningsranking

Inlägg av HeadWar »

Jag! Jag! Ta mig! Jag kokar jättegott kaffe!

Simon Talltorp
Inlägg: 238
Blev medlem: 22 mar 2009, 16:00

Re: Föreningsranking

Inlägg av Simon Talltorp »

då måste man ju hitta någon ny spelare till laget så man kan bli materialare istället :-)

PS: vad faaan är en materialhare som rättstavningsprogrammet i FF vill att jag ska skriva? DS.
xdanskx skrev:Varje gång jag skall spela på ett bord helt gjort i frigolit dör en del av mitt hjärta... Och det fanns fasen inte mycket till hjärta att ta av från början....

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator
Inlägg: 3896
Blev medlem: 13 jan 2009, 23:41
Ort: Kungsbacka (typ gbg)

Re: Föreningsranking

Inlägg av Zurken »

Kapar tråden:

Rankingsidan vet inte att jag är medlem i Ylva, kan det fixas?
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Föreningsranking

Inlägg av LillePer »

Same as above

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Föreningsranking

Inlägg av Jocke Rapp »

Fixat. Men som ni förstod så är det här inte rätt tråd för detta. :)

Skriv svar