Om det går att fixa in i databasen.

Allting som rör rankingen
egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Om det går att fixa in i databasen.

Inlägg av egge »

När man klickar på turneringar så kan man, om arrangören tagit med det, se vilka som spelade vilka turneringar. Kan man inte ha så att man kan få se den kolumnen hos spelarna också? Så om jag klickar på säg, Lill-Jocke så kan jag se vilka lag han har spelat på olika turneringar. Det hade varit lite intressant och kul att se.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Om det går att fixa in i databasen.

Inlägg av HeadWar »

Du menar att visa vilken codex man spelade med? Utan att veta någonting om hur databasen ser ut så säger jag självsäkert att det självklart går att ordna.

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Om det går att fixa in i databasen.

Inlägg av Jocke Rapp »

Jon har rätt, det går självklart att lyfta in den kolumnen. Problemet är snarare platsbrist, hela tabellen skulle bli allt för bred för att få plats då. Lösningsförslag?

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Om det går att fixa in i databasen.

Inlägg av speedfreek »

Kolumnerna är ju jättebreda, så det är väl bara att smala till det lite?

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Om det går att fixa in i databasen.

Inlägg av HeadWar »

Datum har fast bredd, placering och deltagarantal kommer rimligtvis (tyvärr) aldrig gå över tresiffrigt, och inte ens Jeppa är i närheten av att ta mer än femsiffrigt i poäng. Risken är väl att någon använder ett annat typsnitt, och då kan det bli jättefult, men annars borde det finnas bredd att ta av i de kolumnerna.

Sedan går det ju att bredda hela tabellen lite grann också, om än med risk för att få ett väldigt kompakt utseende när det inte finns fina vita marginaler runt tabellen.

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Om det går att fixa in i databasen.

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag ska titta på att smala till allting lite. Jag har funderat tidigare på att bredda hela sidan lite, kanske är dags för det nu. Har lite annan info jag också skulle vilja få in i lite tabeller här och var. Problemet är att jag behöver en ny bred logga då. :D

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Re: Om det går att fixa in i databasen.

Inlägg av Jimmy Johansson »

Jocke Rapp skrev:Jag ska titta på att smala till allting lite. Jag har funderat tidigare på att bredda hela sidan lite, kanske är dags för det nu. Har lite annan info jag också skulle vilja få in i lite tabeller här och var. Problemet är att jag behöver en ny bred logga då. :D
Är det den där Jocke Slapp som är framme igen? ;)
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Tist
Inlägg: 294
Blev medlem: 06 jul 2010, 21:47

Re: Om det går att fixa in i databasen.

Inlägg av Tist »

Jocke Rapp skrev:Jag ska titta på att smala till allting lite. Jag har funderat tidigare på att bredda hela sidan lite, kanske är dags för det nu. Har lite annan info jag också skulle vilja få in i lite tabeller här och var. Problemet är att jag behöver en ny bred logga då. :D
Oh noes, ska min gamla dread försvinna från framsidan! x(
"Monochrome und minimal!"

...und Fluffmongo!

Skriv svar