Ska man räkna med lag- och dubbelturneringar?

Allting som rör rankingen

Ska man räkna med lag- och dubbelturneringar?

Ja, på något sätt.
36
80%
Nej.
9
20%
 
Antal röster: 45

Användarvisningsbild
Elrik
Inlägg: 228
Blev medlem: 06 okt 2008, 01:52
Ort: Banjoland

Re: Ska man räkna med lag- och dubbelturneringar?

Inlägg av Elrik »

Argos skrev:
Elrik skrev:Glad gubbe med lite vitt dregel i mungipan är väl fint?
Trodde det var en glad gubbe som fått en facial...
Oj, det tänkte jag inte på.. Men nu när du säger det ser jag likheten.
"Dom kallar mig Gud."

Användarvisningsbild
Yabob
Inlägg: 839
Blev medlem: 13 jan 2009, 14:41
Ort: Linköping

Re: Ska man räkna med lag- och dubbelturneringar?

Inlägg av Yabob »

Tänkte väcka liv i en gammal tråd med en fråga.

I och med att spelarrankingen rankar de individuella spelarna, vore det inte rimligt att man måste ha spelat åtminstone en singelturnering för att få räkna resultat från lag- och dubbelturneringar? Så att man har några poäng som man tagit helt på egen hand.
Ordförande i Spelföreningen Dragon's Den

Administrativt ansvarig för LBK

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Ska man räkna med lag- och dubbelturneringar?

Inlägg av Jocke Rapp »

Nja, tanken är väl att om nu lag- och dubbelturneringar räknas som en turnering så ska de räknas på alla sätt som en vanlig individuell turnering.

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Ska man räkna med lag- och dubbelturneringar?

Inlägg av HeadWar »

Det är ju inte direkt så att man kommer slå sig upp i toppen på rankingen bara på att spela lagturneringar, så många är de inte per år, och dessutom ger de förhållandevis lite poäng.

ErikJohannesson
Inlägg: 154
Blev medlem: 09 feb 2010, 13:11
Ort: Göteborg

Re: Ska man räkna med lag- och dubbelturneringar?

Inlägg av ErikJohannesson »

Jocke Rapp skrev:Nja, tanken är väl att om nu lag- och dubbelturneringar räknas som en turnering så ska de räknas på alla sätt som en vanlig individuell turnering.
Betyder detta att man räknar antalet medverkande lag eller personer?
/Erik Kullberg (fd Johannesson)
"Att inte avsluta sina liknelser är som att bada med flodhästar..."
Spelar (men sällan): CSM (Black Legion), AM (Steel Legion), Craftworld (Saim-Hann), Grey Knights, Inquisition

Användarvisningsbild
Jimmy Johansson
Inlägg: 887
Blev medlem: 13 maj 2009, 09:04
Ort: Varberg

Re: Ska man räkna med lag- och dubbelturneringar?

Inlägg av Jimmy Johansson »

Lagturneringar

Lagturneringar, där flera deltagare spelar tillsammans och får samma placering, är markerade med klamrar som visar hur många spelare det var i varje lag, t.ex [Lag:2]. I dessa turneringar finns ingen omräkning till effektiva deltagare, så ingen gräns vid 50. Dock finns det bara lika många faktiska placeringar som det fanns deltagande lag. Varje spelare får sitt lags placering, men delar rankingpoängen lika med de övriga medlemmar i laget.

Exempel: En lagturnering med 30 deltagande lag och 2 spelare per lag. Antal deltagare blir då 30 * 2 = 60. Att vinna turneringen ger då 60 / (1 + 1) * 1000 / 2 = 15000 var till de båda spelarna i det vinnande laget. Notera även att den sista placeringen i turneringen är plats 30, trots att det är 60 deltagare.
egge skrev:-Jimmy är sjukt trevlig. Jimmys armé var det inte :wub:

Användarvisningsbild
Serpent
Inlägg: 2674
Blev medlem: 26 jun 2009, 15:13

Re: Ska man räkna med lag- och dubbelturneringar?

Inlägg av Serpent »

Jag tycker att vi har kvar det som det är. Om sedan en eller två personer lyckas "åka snålskjuts" på lagkompisar som är bättre spelare är det väl inte direkt hela världen... Turneringarna i det här landet, både individuella och lag, är ju för att ha kul tillsammans med andra människor. Kan jag dessutom göra det i samma lag som vänner är väl det hur bra som helst?
Linus skrev:Den enda taktiken jag känner till mot AdMech är att stå och hänga med huvet och se sorgsen ut, och det funkar jävligt dåligt...

Silversixx
Inlägg: 1153
Blev medlem: 09 okt 2008, 15:14

Re: Ska man räkna med lag- och dubbelturneringar?

Inlägg av Silversixx »

Serpent skrev:Jag tycker att vi har kvar det som det är. Om sedan en eller två personer lyckas "åka snålskjuts" på lagkompisar som är bättre spelare är det väl inte direkt hela världen...
Jo det är det, för det är inte rättviiiist!

Skriv svar