Accepterar du piratrapport från Lincon?

Allting som rör rankingen

Accepterar du piratrapport från Lincon?

Ja
39
95%
Nej
2
5%
 
Antal röster: 41

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Accepterar du piratrapport från Lincon?

Inlägg av Gonka Koff »

Den gamla surdegen med rankingrapportering från Lincon har jäst länge nog.

Jag har gjort en kupp och tagit mig friheten att sortera den resultatlista som postades i Lincons resultattråd efter den enda tiebraker jag hade, dvs komp.
Kolla bifogad fil.

Jag vet att detta kanske inte är helt korrekt, eftersom det tydligen fanns fler tiebrakers, men det tycker inte jag är så viktigt, ingen kommer få mindre poäng än vad de förtjänar, och de som får för mycket poäng, tja, jag tycker man kan se det som en kompensation för att de fått vänta såpass länge på sina poäng.

Jag postade detta i Rankingrapporteringstråden för några veckor sedan: http://www.svenska40k.se/forum/viewtopi ... 70#p116376

För att kunna få in dessa siffror i systemet krävs antingen ett godkännande från arrangören eller ett "brett konsensus" hos folket. Jag pm:ade Swen för några dagar sedan men har inte fått något svar från honom. Så nu går jag på det andra alternativet; Folkets Röst!

(Funkar inte det här så funderar jag på att ta upp det med Kalla Fakta! :D )
Bilagor
lincon.pdf
piratrapport
(214.27 KiB) Nerladdad 289 gånger
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Accepterar du piratrapport från Lincon?

Inlägg av Gonka Koff »

Så trevligt! 25 av 25 är positiva. Ingen som har några invändningar?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

daskad
Inlägg: 2686
Blev medlem: 08 apr 2011, 13:23
Ort: Ulricehamn

Re: Accepterar du piratrapport från Lincon?

Inlägg av daskad »

Vill du som röstat nej berätta varför?

Förstår om du inte vill det p.g.a. hur man kan bli behandlad på forumet om man gör något fel, men vore roligt att höra din åsikt :)
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Accepterar du piratrapport från Lincon?

Inlägg av Jocke Rapp »

Okej, jag går med på att det finns ett brett konsensus. Särskilt som lite inside info säger att de två som röstat nej inte ens spelar 40k längre. ;)

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Accepterar du piratrapport från Lincon?

Inlägg av Gonka Koff »

Hurra!

Jag är dock också lite nyfiken på varför två röstade nej?
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Accepterar du piratrapport från Lincon?

Inlägg av Jocke Rapp »

Dom två är nog inte rädda för att bli utskällda på forum... Men min gissning är att de båda herrarna nog mest gjorde det för att vara motvalls/jävlas.

Oavsett är resultatet som sagt rapporterat nu.

Tirumbar
Inlägg: 514
Blev medlem: 04 feb 2010, 10:00

Re: Accepterar du piratrapport från Lincon?

Inlägg av Tirumbar »

Grattis Lill-pär ! Top3 woh-woh-woh !
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Skriv svar