Förändringar i rankingen

Allting som rör rankingen
Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Förändringar i rankingen

Inlägg av Jocke Rapp »

Rankingen har nu blivit ändrad så att lagturneringar inte råkar ut för "stor-turnerings-minuset", dvs att alla deltagare över 50 bara räknas som 0,25 deltagare.

Dessutom har minuset för små turneringar, dvs att de första 20 deltagarna bara räknas som 0,75 deltagare, tagits bort helt från rankingen.

snolb
Inlägg: 205
Blev medlem: 08 okt 2008, 21:40

Re: Förändringar i rankingen

Inlägg av snolb »

Men den har inte blivit uppgraderad med BSK?

Jocke Rapp
Site Admin
Inlägg: 3501
Blev medlem: 19 aug 2008, 16:38
Ort: Göteborg

Re: Förändringar i rankingen

Inlägg av Jocke Rapp »

Det går nog snabbare för dig att kolla det i rankingen än att skriva den här posten...

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Förändringar i rankingen

Inlägg av Asplund »

Jo det har den.

Jocke var snabbare...

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Förändringar i rankingen

Inlägg av Delirium »

Det är lite konstigheter på min person. Listorna säger plats 10 respektive 7, men när man går in och klickar på namnet står det plats 14, jag har en annan lägre poängsumma och det är bara fem turneringar i fetstil. Verkar som det är en uträkning för listan och en annan för ens personliga bild, och den senare har blivit fel, eller?
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Användarvisningsbild
speedfreek
Inlägg: 6927
Blev medlem: 21 aug 2008, 23:18
Ort: Göteborg

Re: Förändringar i rankingen

Inlägg av speedfreek »

Så skall det inte kunna vara, så isf är det sidorna som inte uppdaterar som de ska för dig.
Jag vet inget om datorer, men cache-nåntingnånting är nog en ledtråd...

Användarvisningsbild
HeadWar
Moderator
Inlägg: 3223
Blev medlem: 30 nov 2008, 12:52

Re: Förändringar i rankingen

Inlägg av HeadWar »

Delirium skrev:Det är lite konstigheter på min person. Listorna säger plats 10 respektive 7, men när man går in och klickar på namnet står det plats 14, jag har en annan lägre poängsumma och det är bara fem turneringar i fetstil. Verkar som det är en uträkning för listan och en annan för ens personliga bild, och den senare har blivit fel, eller?
Du är en konstig person.

Kan bekräfta att något inte fungerar som det ska för Björn, andra jag tittat på verkar dock ok, förutom att folket på platserna 11-14 i listan har blivit nerpetade ett steg.

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Förändringar i rankingen

Inlägg av Delirium »

Nu har det hänt något annat, är elva igen på aktuell men sjua på maraton. Det lustiga är att det är samma turneringar som räknas på bägge och alla sex är femte editionen, måste det inte vara något fel på den aktuella listan då? :?:
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Gonka Koff
Inlägg: 2745
Blev medlem: 13 okt 2008, 10:55

Re: Förändringar i rankingen

Inlägg av Gonka Koff »

Björn, på marathon inräknas alla turneringar man spelat i 5th ed- inte bara de 6 bästa.
Scatter dice always point to me, which counts as a hit. I've never needed to re-roll to hit or wound. I can preemptively steal my own initiative. My army lists have won Pulitzers. Final note, I'm awesome. -Jon "The Man" Willingham

Delirium
Inlägg: 561
Blev medlem: 09 okt 2008, 09:27
Ort: Göteborg

Re: Förändringar i rankingen

Inlägg av Delirium »

Eh, nej, det gör det faktiskt inte, åtminstone inte enligt beskrivningen.
"Sir, the possibility of successfully navigating an asteroid field are 3,720 to 1!"
"Never tell me the odds."

Skriv svar