Nu blir jag lite nyfiken. Kan du inte posta en bra rhino rush med havocs och chosen? Hur ska man hota något på avstånd med en sådan lista och stå sig mot razorback spam?Skulliz skrev:Jag tycker det ska finnas ett mech minus för CSM. De kan rhino rusha ganska bra med havocs och chosen.
Chaos spacemarines och chaos deamons
Re: Chaos spacemarines och chaos deamons
att du HAR chosen betyder inte att du ÄR chosen. Det betyder att du e sepe.
Typ en sådan här grund?
Chosen (5), 4 Melta, Rhino x3 495
Havocs (5), 4 Plasma, Rhino x3 510
Hmm, vetifan, känns som CSM behöver Obbar.
Chosen (5), 4 Melta, Rhino x3 495
Havocs (5), 4 Plasma, Rhino x3 510
Hmm, vetifan, känns som CSM behöver Obbar.
Bra? Det är ju fortfarande CSM vi pratar om härn00bn skrev:Nu blir jag lite nyfiken. Kan du inte posta en bra rhino rush med havocs och chosen?
Grejen bygger på att man ger meltaguns till Havocs och Chosen enheterna och på så vis slipper riskera offra sina värdefulla troops för att melta bilar.
Framför allt Havocs är tacksamma att köra så, 5 pers med dubbel melta och rhino kostar 130pts, vilket faktiskt är rätt billigt även i jämförelse med de nya marine-dexarna. (Denna build rekomenderas för övrigt starkt till RT-mall turneringar med tanke på hur snällt den numera kompar).
Spamma lite och krydda med prinsar eller kharn samt Rhino-åkande troops efter tycke och smak.
Exempel på CSM rhino-rush:
Kharn: 165pts.
5 Chosen: melta x2, rhino 145pts.
9 Berzerkers: Champion with fist , rhino 254pts.
5 Plague Marines: Plasmagun x2, rhino 180pts.
5 Plague Marines: Plasmagun x2, rhino 180pts.
5 Chaos Space Marines: Flamer, Glory, rhino, havoc launcher 140pts.
5 Havocs: melta x2, rhino 130pts.
Det är fortfarande ingen super lista men enligt mig bättre än obbar+lash.
Mot razorback spam försöker den precis som alla andra mechade arméer att stå sig med hjälp av cover och redundans. Dock så lider den av samma svaghet som alla CSM arméer gör; avsaknad av effektiv longrange anti-tank.n00bn skrev:Hur ska man hota något på avstånd med en sådan lista och stå sig mot razorback spam?
- speedfreek
Jag tyckte den såg ganska hård och kul ut.
Precis min mening. Den är ganska hård men kanske inte lika hård som de argaste buildsen nya lagen kan bygga.speedfreek skrev:Jag tyckte den såg ganska hård och kul ut.
Egentligen kanske man ska vara jävligt generös och knappt ha några minus alls på något för CSM då även ifall de kör sitt allra ostigaste och hårdaste så blir det ganska jämnt mot de nya dexarnas 0-Komp builds.
Detta gäller väll egentigen för Necrons, demoner och andra "svaga" lag också.
å andra sidan går det ifrån mallens mål: "Att skapa variation, inte balansera"
Dammit! Kan vi inte variera de bra dexarna och balansera de usla?
-
Johannesson
Jag får nog hålla med om att det är just razorbacks och dreads som står för hårdhet i marines mech minuset. En lista som den ovan är väl just en sån lista som är hyfsat hård men ändå ska klara sig på noll. För enkelhetens skull kan man nog klara sig utan ett mech minus för csm, utan att missa någon dundergrym build.
Och jag kan köpa att man för enkelhetens skull kan låta det räcka med Lash för att få minus. Man kan väl anta att trollisen har ett gäng vandrande vapenplattformar med sig utan att det behöver stå. Ibland glömmer man (jag...) bort att denna mallen förutsätter att listorna är optade..
Och jag kan köpa att man för enkelhetens skull kan låta det räcka med Lash för att få minus. Man kan väl anta att trollisen har ett gäng vandrande vapenplattformar med sig utan att det behöver stå. Ibland glömmer man (jag...) bort att denna mallen förutsätter att listorna är optade..
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover