LBK-mallen

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Yautja

Re: LBK-mallen

Inlägg av Yautja »

Papa D skrev:Men Yatja... Nu missförstår du mig med flit?

Det jag menar va att en IG lista med 7 fordon inte är lika hård som en SW/GK/BA lista med 7 fordon. Men de e ingen fara för mig.. gjort en 5ggr så hård lista med bara 6 fordon så nu har jag 0 komp igen.

/D
Naj, quoten var lite nerfilad men jag förstod vad du menade. Jag är inte helt säker på att jag håller med att 7 IG fordon per automatik är sämre än 7 SW fordon (BA får väl ha färre för dom är fast och GK borde ha likadant)
speedfreek skrev:Jag tror att Snot för en gångs skull har fel.

Tror dock Swen har koll...

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

jag är med dig papa-D Ig behöver sina bilar för att kunna spelas effektivt.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Ja asså, man blir GRYMT mycket mer gimpad som IG spelare om man bara får ha 6 bilar jämnfört med BA som får ha 5 bilar på komp 0. Helt ojämnförbart mongo gimpad faktiskt.

Jag tycker det är helt fel, så pass fel att jag inte spelar IG på defcon om denna kompmall gäller, då blir det -1 BA.

MvH

Daniel
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Jag tycker gott bilar kan dras ner ännu mer. Fler än två trupptransporter (rhino/chimera/venom) kan ge -1.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Seregon skrev:Jag tycker gott bilar kan dras ner ännu mer. Fler än två trupptransporter (rhino/chimera/venom) kan ge -1.
Tror du har missuppfattat hela idén med LBK-mallen.

@Papa D: Det kan nog va så att man ska låta IG få nån extra bil jmf. med MEK. Men huvud argumentet har varit att IG har spelets bästa fordonspark och där med inte ska ha snällare bil-minus än alla andra.

Användarvisningsbild
speedfreek

Inlägg av speedfreek »

theWatchman skrev:
Seregon skrev:Jag tycker gott bilar kan dras ner ännu mer. Fler än två trupptransporter (rhino/chimera/venom) kan ge -1.
Jag tror bara att ni lägger ribban på olika ställen.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

speedfreek skrev:
theWatchman skrev:
Jag tror bara att ni lägger ribban på olika ställen.
Vu har medvetet lagt en väldigt hög nivå på ribban med LBK-mallen. Vill man ha någon annan nivå så finns det andra alternativ.

Användarvisningsbild
Papa D

Inlägg av Papa D »

Håller med dig.. Men 8 fordon blir ingen parkeringsplats. Särskilt inte eftersom minusen för de bra fordonen ligger rätt... En parkeringsplats har ju 6 chimera, 4 hydra, 1 manticore och 3 vendettor.. De e 14 fordon.. Tycker 9 fordon eller typ 5 bra är vettig gräns... Eller att man exkluderar de "sämre" alternativen å har kvar det som de e nu.. Typ - för vendetta hydra som de e nu och - för fler än 6 chimeror. Ingen blir ledsen om man har 3 hellhounds och 3 eridicators direkt...
Robert skrev:hittils har 65personer blivit sämre på 40k av att läsa den här posten

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

ja man kanske ska köra
6+ chimeror
6+ Hydra/Vendetta istället

Min senaste lista kommer nog
ha 8 chimeror

benmannen

Inlägg av benmannen »

Howdy, jag har en LBK mallen noob fråga:

Dark Eldar
1 AP*6/1750 or more total of Ravagers, Venoms, Razorwings and Voidraven bomber

Om jag har en 1750p lista med enbart tex tre Ravagers. Så får jag komp -0.5? stämmer det? Och hur avrundas det, måste man komma upp över 1.0 för får komp -1?

Med andra ord, 2 Ravagers get inget minus alls eller avrundas alla fraktioner uppåt? Det är lite luddigt förklarat i mallen.
++ Wyche Cult + Haemonculus Coven + Harlequins + Death Korps with Knightly friends ++
ETC 2009+2010: Dark Elves

Låst