LBK-mallen

Moderatorer: Pärssi, Lillen

kmzz0r

Re: LBK-mallen

Inlägg av kmzz0r »

Om armeer med fler troop transport val får minus efter max 3 av samma plus 1 till, då kan man väl bara sätta max 4 på de med bara 1 val?

Användarvisningsbild
Tadaotoko

Inlägg av Tadaotoko »

Jopp och sen får man en RT-mall till. Tycker minuset för transporter är lite kaka på kaka. Majoriteten av bilarna som spelas med är ju transporter. Skulle minuset på bilar sänkas skulle det bli bättre att ligga på minus än på 0. Sätter man tex minuset på fyra. Betyder det att komp 0 här tre bilar och komp -1 här typ 11 lite fel tycker jag. Där det ligger nu får man ändå tänka lite på om man vill gå över gränsen eller ligga under.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:
Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan? :roll:

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Tadaotoko skrev:Jopp och sen får man en RT-mall till. Tycker minuset för transporter är lite kaka på kaka. Majoriteten av bilarna som spelas med är ju transporter. Skulle minuset på bilar sänkas skulle det bli bättre att ligga på minus än på 0. Sätter man tex minuset på fyra. Betyder det att komp 0 här tre bilar och komp -1 här typ 11 lite fel tycker jag. Där det ligger nu får man ändå tänka lite på om man vill gå över gränsen eller ligga under.
Det beror väl på hur skillnaden används om det är värt att ligga på -1 eller inte.
Med lagda förslaget skulle det ju bli:
3 bilar -0
6 bilar -1
11 bilar -2

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

fjugin skrev:
Tadaotoko skrev:Jopp och sen får man en RT-mall till. Tycker minuset för transporter är lite kaka på kaka. Majoriteten av bilarna som spelas med är ju transporter. Skulle minuset på bilar sänkas skulle det bli bättre att ligga på minus än på 0. Sätter man tex minuset på fyra. Betyder det att komp 0 här tre bilar och komp -1 här typ 11 lite fel tycker jag. Där det ligger nu får man ändå tänka lite på om man vill gå över gränsen eller ligga under.
Det beror väl på hur skillnaden används om det är värt att ligga på -1 eller inte.
Med lagda förslaget skulle det ju bli:
3 bilar -0
6 bilar -1
11 bilar -2
Det där är fel tänk för LBK-mallen. Målet ska ju vara att straffa de hårdaste kombinationerna, inte att kompa bort dem. Har man inte opptar-tänket inne tror jag det är svårt att förstå sig på den här mallen.

Dock är jag fortfarande av åsikten att man ska släppa till lite vad gäller de "svagare dexarna" ;)

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Ny mall (2.1) som gäller för DEFCON finns nu i första posten.

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

Ser riktigt bra ut.
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

Är enda ändringen att alla får ha fler fordon är tidigare?, eller finns det någon mer ändring som jag missar?

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Jag antar att "shadow field" under DE fordon är "Night Shields"?

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Ancalagon skrev:Jag antar att "shadow field" under DE fordon är "Night Shields"?
Ja det är det. Satans.... fixar det.

Ändrade shadow filed till night shield samt att hive guards fick en lite snabbfix.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Changelog:
IG DA SoB DE -> 9 fordon
BA+GK -> 7 Bilar
De andra relevanta 8 bilar

Hiveguards 3 units

Landspeeder storm räknas inte till vanillamarines fordon

Monster räknas inte till DEs antal fordon

Låst