Grey Knights
Re: Grey Knigths
Purifiers bara rakt av? Är en 5:a så illa?
Tycker man iaf borde kunna köra AP*8 Purifiers
Tycker man iaf borde kunna köra AP*8 Purifiers
En bild säger mer än 1000 kaniner
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Håller med, jeppa är överdrivet rädd för purifiers. Dock är det bra om mallen hålls så clean som möjligt, så att bara ha -1 purifiers funkar ok enligt mej.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
tycker man ska kunna ha en squad purifiers utan minus. Men vill man ha 2 så kan man få minus
jag tycker samma sak om PBS..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Enda anledningen att lägga Purifier-minuset någon annanstans än på första gubben i den här typen av mall är väl att det ska finnas någon motivation att inte maxa dem när man väl tagit den första. Dvs. undvika "Jag har ju ändå tagit minuset så jag kan lika gärna ta Crowe med sex enheter Scorifiers i Psybacks."
- speedfreek
Jag var på väg att hålla med Jeppa, men Anton lurade mig.
Nu tycker jag istället minuset skall vara någonstans innan gubbe tio men efter gubbe fem.
Nu tycker jag istället minuset skall vara någonstans innan gubbe tio men efter gubbe fem.
purifiers förtjänar inte minus för att de är en stabil enhet som man gärna har fler av, så bra är de inte.
Clensing flame däremot förtjänar minus för att den ger auto win mot vissa armeer, och detta gör den oavsätt hur många det är i enheten..
Clensing flame däremot förtjänar minus för att den ger auto win mot vissa armeer, och detta gör den oavsätt hur många det är i enheten..
Jag ser att du skriver men allt jag kan läsa är "jag är en ost, jag är en ost, jag är en ost"!
Tycker du har både rätt och fel. Det är sant att de inte är så heta att de ska ha minus. Dock är de sjukt bra i ett fåtal matchups som de är bra men har man bara fem så är det dock lätt att slå ut dem. Därför borde minuset ligga tidigast på 10Nefrums skrev:purifiers förtjänar inte minus för att de är en stabil enhet som man gärna har fler av, så bra är de inte.
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
Re: Grey Knights
Skillnaden mellan Purifiers och PBS är att PBS kan stå 36" bort utan LOS gå fram med en gubbe så han precis ser, trolla döda en squad, sen springa tillbaka med sitt run move. Detta är utanför nästan alla sorts psychic defense med. Cleansing flame måste man stå i närstrid och ju större enheter man möter desto effektivare är kraften men chansen att ens squad ska dö på köpet är betydligt större då man i regel vinner när striden och står i det öppna redo att skjutas ner eller att squaden man slog på helt enkelt dödar av en om den är stor nog. Detta gör PBS otroligt mycket svårare att hantera, än en purifier squad som måste in i närstrid, med en ganska stor chans att dö och det är itne supersvårt att undvika 1 eller 2 små squads med purifers. Därför anser jag att gränsen bör gå efter 1 squad med purifers så antingen har man 1 lagom stor eller som mest 2 små squads med cleansing flame utan att få minus. De är inte så instawin som Jeppa påstår. Den gången jag spelade en crowe lista mot jeppa och han gav upp i runda 3 så använde jag inte ens cleansing flame 
Re: Grey Knights
Efter lite tänk tycker jag att minuset ska ligga på 11 då man kan ta 2 5or eller en stor enhet men inte två stora utan att få minus
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?