L3go skrev:hur räknas allies in i begränsningar? förtydligande exempel:
om jag spelar BA (med 7 plasmaguns) och har IG allies (med 2 plasmaguns) åker jag då på "straffet" från IG-delen ("1 >8 plasmaguns in your army")?
Nej det gör du inte.
Det som allies "tar med sig" är deras egna minus och gränser; i ditt fall om IG listan har med sig >8 plasmaguns så tar de med sig ett Komp. gällande gränser som följer med så finns förtydligande exempel i mallen med IG allierade som har en Manticore
imp skrev:1 Sacred Banner of Devastation if V6 Bikes and/or Attack bikes exists in the army. And
additional 1 if V10 Bikes and/or Attack bikes. Not counting Black Knights
Efter att ha sett en armé baserad på detta i aktion så skulle jag nog egentligen gärna se ett minus till på 20
Lillen skrev:Jag skulle nog sänka greay hunter/long fang kvoten med fem. Som nu får man in vad man vill utan straff. (30 GH+15 LF)
Sen vill jag nog se något åt psyfilemens. Räknas med i psycanon minuset eller att man har ett eget psybolt autocannon. Gk får just nu igenom några riktigt bra listor utan stora minus.
Ja, Psyflemens kommer nog att räknas som en eller flera Psycannons per styck i nästa version.
Poet skrev: Och ja.. visst kan man påpeka saker på ett "snällare" sätt.. vart bara lite chockad av hur GK/Necrons kompades.
Mvh.
Jimmy H.
Då du är stockholmare så förväntar vi oss inget annat...
Vi måste utvärdera mer innan vi lägger på mer komp, vi vill inte konkurrera med det grymma arbetet som görs med RT mallen, deras fokus är mer detaljerad mall, vi har en mer övergripande. Men LBK-mallen ska fortfarande vara rättvis så om GK/Necron eller andra behöver fler saker som ska kompas så får de det.
Karaghul skrev: /.../ det är inte alltid alla deltagare i en turnering är svenskt-talande /.../
nej de flesta som åker på turneringar i sverige talar bara.. swahili?
förlåt, men det kändes som att du bjöd på den.
-Spanska och engelska (jag för 6 år sedan).
-Franska och engelska (franska laget som var med på BSK förra året).
-Italienska och engelska (Andrea Anselmi, anzimon på denna forum).
-Danska och engelska (laget som kom tvåa på TOK35). Visserligen lätt att förstå svenska när man kan danska.
Men ja, de flesta av oss talar nog svenska, misstänker jag.
Nog får att vi kommer från skåne men danska talar vi inte, btw danskarna kom på 4:e plats
Kommer ni se över kompstraffet för masterylvls nu när det är det som är demonernas skytte?
Vet inte om jag håller med om att 11+11 pinkhorrors med ett tzee hq bör kosta komp...
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
refabricated skrev:Kommer ni se över kompstraffet för masterylvls nu när det är det som är demonernas skytte?
Vet inte om jag håller med om att 11+11 pinkhorrors med ett tzee hq bör kosta komp...
Jag ser inget i hela codexet som bör kosta komp. Flying Monstrous Creatures och mastery levels kompar redan och jag tror det är där som demonkompen kommer ske.