Pärssi skrev:Vi ska undvika weak så länge det går på nya codexar, ser inte behov av det på demonerna.
Nu har vi snart hamrat ut det sista innan version 1.4 (Den som kommer gälla till Lincon).
Den ser ut som följer, att betänka är att denna mall gäller om vi samtidigt släpper upp den allmäna kompen på Psyker mastery levels till V5 som vi lutar åt just nu.
Chaos Daemons
1 V4 Monstrous Creatures
1 V80 Models of Troops (not counting Nurglings).
1 V60 wounds of Beast-unit type models. And additional 1 for each 20 wounds thereafter.
1 V7 vehicles and Monstrous Creatures. Count each Soulgrinder of Nurgle as two. Do not count the vehicles in the second Seeker Cavalcade. And additional 1 if V11
Special: When adding up mastery levels with Chaos Daemons as primary detachment do not count the second and fourth mastery level from Heralds of Tzeentch.
Lägg till:
Special: When adding up Flying Monstrous Creatures, don't count the first two.
Eller bara:
1 Each Flying Monstrous Creature after the second (replaces restriction above).
Det tycker jag känns vettigt. I övrigt ser det bra ut.
Jag måste bara fråga, vad fasen är syftet med att ens ha Psyker level minus?? Nästan alla arméer kan fortfarande få in 2 level 2 libbar och det är ju något av det värsta ändå.
Det sabbar för demoner och Tyranider men inte för någon annan, det är för mig ett helt obegripligt minus..