Inför LBK mallen version 1.5

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Man måste verkligen inte ha en massa spells för att spela med nidsen. Klart att det är trevligt. Men de kan fortfarande göra rätt knasiga hord arméer.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

LillePer skrev:Man måste verkligen inte ha en massa spells för att spela med nidsen. Klart att det är trevligt. Men de kan fortfarande göra rätt knasiga hord arméer.
Jag såg inga hord arméer på Lincon? Varför kompa något som ingen testat än? Hord kompar dessutom redan.

-1 för >4 monster samt -1 för >6 hive guard verkar vettigt.
Då behöver man inte kompa Psyker levels alls, eller är folk så rädda för zoanthropes??
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Klart ingen körde horden när man kunde köra 2+ stjärna, 3 tervigoner, 6-9 h.guards och sen fylla upp med typ gargoyles. På komp 0. Det enda man tappat mot en okompad lista är flygmammorna. Istället har man en typ odödligt klump.

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Nu spelade jag inte på Lincon, men demonlistan jag spelade på Fantasia hade går igenom mallen på komp 1, förlorade en match på Fantasia som är helt okompat och tror dessutom den listan går att göra ännu hårdare (och ligga kvar på komp 1) Magi är stenhårt, speciellt nurgle med massa biomancy eller slaanesh med massa telepathy (det jag spelade på Fantasia). Att tyraniderna dessutom kan få in bajsmammor...

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Att kompa mastery levels är som att kompa antalet vapen i arméer, eller antalet modeller som kan skjuta.

En lasgun ska inte kompa för att en manticora är asbra. Det är så det är just nu med psykers.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Silvertejp

Inlägg av Silvertejp »

Nä, men nu kan alla arméer som kan ta rulebook spells, ta bra spells... Inga lasguns där. Tycker det är fullt rimligt att få komp 1 vid 5-6 lvlar, kanske att vissa arméer ska få ta fler (7-8) typ demoner.

Max

Re: Inför LBK mallen version 1.5

Inlägg av Max »

Flogger. Var det många som spelade zoanthropes eller? Och om man så hemskt gärna vill värna om dem så kan man räkna hela gruppen som mastery istället för varje zoantrop. Magi är vad som gör monsterna brutna. Det påpekade du själv när du hade iron arm på varje monster i armén... Självklart är det inte lika farligt på zoantroperna, men för att mallen inte skall bli för pillig behövs generella minus.

daskad

Inlägg av daskad »

Jag tycker att alla generalla minus ska bort, och precis som det sagts tidigare borde de sättas in på de arméer som behöver dem istället.

Mastery- och FMC minuset är just nu alldeles för hårt. Jag kan tycka att man borde ha antal Psychic Powers och inte vilken nivå psykern är. Jag tror att V9 Psychic Powers kan vara en bra nivå att lägga den på. Då kan man fortfarande ha 1 Flyrant och 2 Mammor med 3 powers utan att få minus.

FMCs borde vara runt V3 då det räcker att skjuta en markerlight för att de ska trilla ner och bli ihjälskjutna hur lätt somhelst. Man kan ju däremot säga att FMCs räknas dubbelt till Monster minuset, så man inte kan spamma massa monster varav hälften är FMCs
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Max skrev:Flogger. Var det många som spelade zoanthropes eller? Och om man så hemskt gärna vill värna om dem så kan man räkna hela gruppen som mastery istället för varje zoantrop. Magi är vad som gör monsterna brutna. Det påpekade du själv när du hade iron arm på varje monster i armén... Självklart är det inte lika farligt på zoantroperna, men för att mallen inte skall bli för pillig behövs generella minus.
eftersom det är specifika spells som är "brutna" så borde det i sådanan fall vara hur många rull på tabellen man får och inte mastery levels. Men Iron Arm är bra men brutet nja...

daskad

Inlägg av daskad »

Det är ju bara 1 på 6 att man får den så...
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Skriv svar