LBK-mallen

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Jocke Rapp
Site Admin

Re: LBK-mallen

Inlägg av Jocke Rapp »

Jag kollade igenom den mallen som ligger uppe nu och har lite korta kommentarer. Cadelin skrev nånstans att systrarna skulle få bara ett kombominus för bra karaktärerna och exorcister typ, kommer det bli så? Just nu känns det hårt med 1 för Celestine. Samma sak med att BA väl skulle få 1 först på andra chalicen. Sen vill jag även återupprepa något som Jon sagt, att demonerna kan förtjäna att börja på +1 (om ni ska införa sånt) och att minus på crushers kan försvinna, det är inte i närheten av lika bra som de andra sakerna det jämförs med att komma med crusherklumpar. Fateweaver däremot är ju en ost.
Och ska BT verkligen ha minus för "Accept any challenge..."? Känns i sånt här format som en av BTs få små fördelar, inte något man kan jämföra med Mephiston, mongonobs eller mechspam. Jag trodde snarare att de skulle få minus för t.ex cyclone-spam.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Jocke Rapp skrev:Jag kollade igenom den mallen som ligger uppe nu och har lite korta kommentarer. Cadelin skrev nånstans att systrarna skulle få bara ett kombominus för bra karaktärerna och exorcister typ, kommer det bli så? Just nu känns det hårt med 1 för Celestine. Samma sak med att BA väl skulle få 1 först på andra chalicen. Sen vill jag även återupprepa något som Jon sagt, att demonerna kan förtjäna att börja på +1 (om ni ska införa sånt) och att minus på crushers kan försvinna, det är inte i närheten av lika bra som de andra sakerna det jämförs med att komma med crusherklumpar. Fateweaver däremot är ju en ost.
Och ska BT verkligen ha minus för "Accept any challenge..."? Känns i sånt här format som en av BTs få små fördelar, inte något man kan jämföra med Mephiston, mongonobs eller mechspam. Jag trodde snarare att de skulle få minus för t.ex cyclone-spam.
Bra kommentarer.
Vissa av dom har beaktats andra kommer vara kvar. Men det kommer nog ändå kännas mer rättvist då ungefär hälften av armeérna kommer få en specialundantag som gör att de kan undvika ett minus på något listigt sätt.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Inlägg av refabricated »

Ang. BA, tycker det känns hårt med -1 för en präst. Med -1 för 2 blir det mer lagom då den redundansen gör dem mkt bättre. Iaf i jumper armeer så man slipper springa i bowlingboll.

Sedan undrar jag om det är tanken att corbulo och honour guard(sang novite) inte skall skall räknas in i dessa minus. Visst dessa är inte lika bra om man jagar min/max men det känns värt att lägga 55p för att slippa -1 komp... Man får just lite godis för poängen iaf.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

BA kommer ändras till två blood chalice så man kommer inte undan med commandsquads eller corbulo.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Nya mallen kommer komma inom kort.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Ny mall, 2.2, uppladdad. Denna gäller för Lincon. Givetvis reserverar mallgruppen sig för smärre små förändringar om uppenbara fel påträffas.

Halvar

Inlägg av Halvar »

Vad för androidkompatibelt program ska jag hantera denna. Bin-fil med?
Ja' än't bittä'!

Ancalagon

Inlägg av Ancalagon »

Skulle det gå att enkelt summera de förändringar som gjorts i nya versionen jämfört med den gamla?

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

theWatchman skrev:Ny mall, 2.2, uppladdad. Denna gäller för Lincon. Givetvis reserverar mallgruppen sig för smärre små förändringar om uppenbara fel påträffas.
En väldigt minimal poängtering, men det kan vara värt att uppdatera clarifications till 1450pts isf 1400pts så det blir en avrundning på 6,6 = 7. Två likadana avrundningar känns överflödigt.
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

Changelog:
Armies
Weak armies*
Some “weaker” armies can exclude the second penalty point in their total komp score, i.e. if an Eldar army get 2 penalty points for having both Eldrad and a unit of warlocks on jetbikes it will still only get 1 penalty point in total. Armies with this rule are market with a *. Note that it is only the second penalty that is excluded.

BT: Weak army
BA: 2 blood chalice
CD: 13 crushers, weak army
CSM,DE,Eldar,orcs,tau,tyranid weak army
GK: Ett mindre fordon än de andra till.
Sisters: st:celestine and uriah jacobs + weak army
LBM: Weak army
SW: antal scoring ger också minus

Vi får se om det blev rätt som vi gjorde men åsikter vore bra snabbt.

Låst