LBK-mallen

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
speedfreek

Re: LBK-mallen

Inlägg av speedfreek »

Tau är alltså en så svag armé att den bara kan få ett minus och därmed inte nå upp till gränsen för en komp-lättnad?

Användarvisningsbild
Seregon

Inlägg av Seregon »

Kanske kan på samma sätt vara värt att ge GK "Strong Army" som gör att de alltid börjar med -1 men -3 är max?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

Dark Angels borde väl också vara weak, eller?
Alexander Merinen

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011

Inlägg av cadelin »

da är med WA

Användarvisningsbild
Zurken
Moderator

Inlägg av Zurken »

måste ha läst fel, men det är ju ganska uppenbart.
Alexander Merinen

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Seregon skrev:Kanske kan på samma sätt vara värt att ge GK "Strong Army" som gör att de alltid börjar med -1 men -3 är max?
Vi kommer inte ge några minus från början. Men som du kan se är det bara dom "starka" armeérna som inte är weak armies.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

speedfreek skrev:Tau är alltså en så svag armé att den bara kan få ett minus och därmed inte nå upp till gränsen för en komp-lättnad?
Helt rätt uppfattat!

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

Gillar idén med "weak armies"! :)

Känns dock lite töntigt att en Loganwing lista numera hamnar på -3 (Logan, Longfangs, Wolf Guard), då spelar jag hellre mechat vilken dag som helst i veckan då sådana listor inte är lika beroende av att ha x3 Long Fangs.

Funderingar kring GK:
Varför ger inte death cultists minus i GK listan? de spöar ju på vilken death-star som helst i princip och kostar bara en spottstyver.

Varför får inte GK minus för att ha fler än 5+ scoring units på samma sätt som SW?

Jag menar de flesta är nog överens om att GK är armén man ska spela om man ska placera sig bra, känns då väldigt fel att den typiska "beat-face"-GK listan ska ligga på -2 (Dreads och fordon) medan tex SW och IGs "vassaste builds" landar på -3... Då dessa i regel får stryk av GK listan på bara -2 i komp.

Jag tror 90% av folket här håller med mig om att GK är "bästa" codexen, då ska den inte få handikapp av kompen också.

Användarvisningsbild
theWatchman

Inlägg av theWatchman »

Skulliz skrev:Gillar idén med "weak armies"! :)

Känns dock lite töntigt att en Loganwing lista numera hamnar på -3 (Logan, Longfangs, Wolf Guard), då spelar jag hellre mechat vilken dag som helst i veckan då sådana listor inte är lika beroende av att ha x3 Long Fangs.

Funderingar kring GK:
Varför ger inte death cultists minus i GK listan? de spöar ju på vilken death-star som helst i princip och kostar bara en spottstyver.

Varför får inte GK minus för att ha fler än 5+ scoring units på samma sätt som SW?

Jag menar de flesta är nog överens om att GK är armén man ska spela om man ska placera sig bra, känns då väldigt fel att den typiska "beat-face"-GK listan ska ligga på -2 (Dreads och fordon) medan tex SW och IGs "vassaste builds" landar på -3... Då dessa i regel får stryk av GK listan på bara -2 i komp.

Jag tror 90% av folket här håller med mig om att GK är "bästa" codexen, då ska den inte få handikapp av kompen också.
Det är möjligt att Logan ska bort.

Kultingarna håller jag inte med om, dom är alldeles för ensidiga o veka.

Att GK möjligen kunde få ett troop-minus kanske är rimligt. Tror först vi måste udvärdera om troopminuset på SW är rimligt.

Angående GK och den bästa builden osv.... så får min ETC-lista jag just nu tränar in mig på -3 i mallen.

Användarvisningsbild
Skulliz

Inlägg av Skulliz »

theWatchman skrev:Det är möjligt att Logan ska bort.

Kultingarna håller jag inte med om, dom är alldeles för ensidiga o veka.

Att GK möjligen kunde få ett troop-minus kanske är rimligt. Tror först vi måste udvärdera om troopminuset på SW är rimligt.

Angående GK och den bästa builden osv.... så får min ETC-lista jag just nu tränar in mig på -3 i mallen.
Båda ska ha minus för troops eller ingen av dem, och ni borde ändra det innan lincon.

Grymt jobbat för övrigt! :wub:

Låst