LBK-mallen
- speedfreek
Re: LBK-mallen
Tau är alltså en så svag armé att den bara kan få ett minus och därmed inte nå upp till gränsen för en komp-lättnad?
Kanske kan på samma sätt vara värt att ge GK "Strong Army" som gör att de alltid börjar med -1 men -3 är max?
da är med WA
Skryträttigheter på internet i ett år: check!
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
http://www.svenska40k.se/player.php?id=424
http://www.youtube.com/watch?v=SNLJDR-XbVY
- theWatchman
Vi kommer inte ge några minus från början. Men som du kan se är det bara dom "starka" armeérna som inte är weak armies.Seregon skrev:Kanske kan på samma sätt vara värt att ge GK "Strong Army" som gör att de alltid börjar med -1 men -3 är max?
- theWatchman
Helt rätt uppfattat!speedfreek skrev:Tau är alltså en så svag armé att den bara kan få ett minus och därmed inte nå upp till gränsen för en komp-lättnad?
Gillar idén med "weak armies"! 
Känns dock lite töntigt att en Loganwing lista numera hamnar på -3 (Logan, Longfangs, Wolf Guard), då spelar jag hellre mechat vilken dag som helst i veckan då sådana listor inte är lika beroende av att ha x3 Long Fangs.
Funderingar kring GK:
Varför ger inte death cultists minus i GK listan? de spöar ju på vilken death-star som helst i princip och kostar bara en spottstyver.
Varför får inte GK minus för att ha fler än 5+ scoring units på samma sätt som SW?
Jag menar de flesta är nog överens om att GK är armén man ska spela om man ska placera sig bra, känns då väldigt fel att den typiska "beat-face"-GK listan ska ligga på -2 (Dreads och fordon) medan tex SW och IGs "vassaste builds" landar på -3... Då dessa i regel får stryk av GK listan på bara -2 i komp.
Jag tror 90% av folket här håller med mig om att GK är "bästa" codexen, då ska den inte få handikapp av kompen också.
Känns dock lite töntigt att en Loganwing lista numera hamnar på -3 (Logan, Longfangs, Wolf Guard), då spelar jag hellre mechat vilken dag som helst i veckan då sådana listor inte är lika beroende av att ha x3 Long Fangs.
Funderingar kring GK:
Varför ger inte death cultists minus i GK listan? de spöar ju på vilken death-star som helst i princip och kostar bara en spottstyver.
Varför får inte GK minus för att ha fler än 5+ scoring units på samma sätt som SW?
Jag menar de flesta är nog överens om att GK är armén man ska spela om man ska placera sig bra, känns då väldigt fel att den typiska "beat-face"-GK listan ska ligga på -2 (Dreads och fordon) medan tex SW och IGs "vassaste builds" landar på -3... Då dessa i regel får stryk av GK listan på bara -2 i komp.
Jag tror 90% av folket här håller med mig om att GK är "bästa" codexen, då ska den inte få handikapp av kompen också.
- theWatchman
Det är möjligt att Logan ska bort.Skulliz skrev:Gillar idén med "weak armies"!
Funderingar kring GK:
Kultingarna håller jag inte med om, dom är alldeles för ensidiga o veka.
Att GK möjligen kunde få ett troop-minus kanske är rimligt. Tror först vi måste udvärdera om troopminuset på SW är rimligt.
Angående GK och den bästa builden osv.... så får min ETC-lista jag just nu tränar in mig på -3 i mallen.
Båda ska ha minus för troops eller ingen av dem, och ni borde ändra det innan lincon.theWatchman skrev:Det är möjligt att Logan ska bort.
Kultingarna håller jag inte med om, dom är alldeles för ensidiga o veka.
Att GK möjligen kunde få ett troop-minus kanske är rimligt. Tror först vi måste udvärdera om troopminuset på SW är rimligt.
Angående GK och den bästa builden osv.... så får min ETC-lista jag just nu tränar in mig på -3 i mallen.
Grymt jobbat för övrigt!