LBK-mallen
Re: LBK-mallen
Kan vi inte koncentrera oss på att kasta av handskarna och ösa som dårar nu under 5eds sista andetag?
Ingen komp på något!
Ingen komp på något!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tror som nämnt tidigare på antal PCs i listan där saker med relentless räknas som 1,5.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Termintors är väl ändå inte standard i någon waac-lista jag sett. Möjligtvis Draigowingpaladiner men de straffas redan genom Driago.
- för psycannons tror jag kan få en del att bygg annorlunda listor (om de inte faller för henchmanspam).
Vet dock inte om jag håller med om att psycannons på terminators ska räknas som mer. Det justeras genom poängen; relentless terminators betalar 225 p för 4 skott under förflyttning, en strike squad 220. Karaktärer betalar dyrt för själva kanonen.
- för psycannons tror jag kan få en del att bygg annorlunda listor (om de inte faller för henchmanspam).
Vet dock inte om jag håller med om att psycannons på terminators ska räknas som mer. Det justeras genom poängen; relentless terminators betalar 225 p för 4 skott under förflyttning, en strike squad 220. Karaktärer betalar dyrt för själva kanonen.
Allt som kan döda en Grey Knight måste vara brutet.
Kanske kan ge för ett visst antal specifika psycic powers? Om man vill komma åt hårda libbar.
- DHettNeck
Med det ressonemanget skall ju en terminator PCs vara värd dubbelt så mycket komp som en power armour PCEmanuel skrev:Termintors är väl ändå inte standard i någon waac-lista jag sett. Möjligtvis Draigowingpaladiner men de straffas redan genom Driago.
Grey Knight karaktärer betalar dyrt ja, men inqs betalar tokigt lite för dom.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Nu fattar jag inte ur du vrider mitt resonemang. PAGK betalar 5 poäng mindre för samma antal skott "on the move" och kn dessutom stå still och få iväg det dubbla. Visst kan man hävda att savet påverkar fast dubbla antalet wounds är inte fy skam.
Går säkert att crafta fram exakta siffror men detta är vad jag tycker. Baserat på att fler psycannon-inq. och terminators skulle innebära större variation från nuvarande gklistor, vilket väl är målet med komp.
Går säkert att crafta fram exakta siffror men detta är vad jag tycker. Baserat på att fler psycannon-inq. och terminators skulle innebära större variation från nuvarande gklistor, vilket väl är målet med komp.
- DHettNeck
Det jag menar är att du verkar tycka att en terminator PC är lika bra som 2 vanliga PCs. Då borde dessa alltså vara likvärdiga i kompen.Emanuel skrev:Nu fattar jag inte ur du vrider mitt resonemang. PAGK betalar 5 poäng mindre för samma antal skott "on the move" och kn dessutom stå still och få iväg det dubbla. Visst kan man hävda att savet påverkar fast dubbla antalet wounds är inte fy skam.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Uppsala - Atlantis
Iaf inte bättre, vilket ggr 1,5 skulle innebära.
Min poäng är att du får inte in fler psycannonskott genom att spamma terminators. Vilket de vanligaste listorna talar sitt tydliga språk för. Om man då vill slippa komp genom att spela en "ovanlig" enhet borde det inte straffas.
Min poäng är att du får inte in fler psycannonskott genom att spamma terminators. Vilket de vanligaste listorna talar sitt tydliga språk för. Om man då vill slippa komp genom att spela en "ovanlig" enhet borde det inte straffas.
Nog för att jag är dum i huvudet, men du svarade positivt på trögers frågan om du tyckte en relentless psycannon var värd som två vanliga psycannons, korrekt? Enligt den logiken skall alltså varje relentless psycannon räknas som 2.0 psycannons istället för 1.5 som föreslagits av vissa. Sen i tidigare poster säger du att terminators psycannons inte alls ska räknas som fler än en psycannon. Jag är förvirrad (eller bara trött).
Ja' än't bittä'!
Anser fortfarande att necrons borde få minus först om man har 2 solar pulses och inte bara 1, samt att nids borde också kunna ha 1 catalyst innan man får minus för dem.