LBK mallen v1.5 BETA2

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Kimich »

Simb4 skrev:
kombat skrev:Lite snabba tankar är blobb med Psyker, uriah jacobus, Manticore, 3 exorcister, 2 x 20manna systersquad med flamers, Sen kan man bygga lite som man känner för ?
Fast det handlade väl om att inte spela Ig med systrar utan att ge systrarna en vettig chans på egen hand?
Precis

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Inlägg av kombat »

Lbkmallen kan ju ikte göra systrarna till en bättre arme ön vad gw tillåter den att vara och gw har jubinte gett dem mycket val och vill man köra lite utanflr boxen måste man alliera. Men utan allies är det mech systrar massa rhinos och bilar vilket kompar 0 fortfarande då de har sin weak army rabatt eller lite mer infantery horde stil med celestine och seraphimer. Celestine är enligt mig den bästa karaktären i spelet och bör kompa.

Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk 4 Beta

liberntsson
Inlägg: 44
Blev medlem: 18 jul 2011, 18:31

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av liberntsson »

håller lite med båda sidor där, lbk behöver inte skjuta ned systrar mer än de redan är men de är tyvärr begränsade av de codex de är givna utan allierade :/ de e synd, tkr de e en av de tuffaste lagen ute!

sedan blir ju systrar bättre av lbk i den meningen att man inte kan hosta upp nån helldrake på vettigt sett och andra liknande saker helt klart men de e ett dubbeleggat svärd, för tkr lbk har slagit hammaren lite för hårt tex flyers är en del av spelet men vissa kompas bara för kompandets skull, tkr egentligen en av alla saker man kan ta fler av är okey men det borde förebygga spammet tex, ta en vandetta är okey men tar du två så kan du få tugga 2 i komp och tex en night schyte e fan inget problem e när de spammas saker blir jobbiga i balans så tkr mallen har gått utom sin väg tbh på den fronten!

sen vet jag inte vart alkoholen kom fram som gav DA 5 extra bikes men de e ju kanske bara jag -.-'

liberntsson
Inlägg: 44
Blev medlem: 18 jul 2011, 18:31

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av liberntsson »

ps, ursäkta svenskan men e bakfull o härlig :D

Gullberg
Inlägg: 211
Blev medlem: 07 nov 2012, 10:52

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Gullberg »

Borde inte space marines bli weak army? Håller för övrig med vad Berntsson skriver att det är spam av saker som borde kompas inte enskilda emheter

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Flogger »

Hårda saker ska kompa, oavsett om det bara är EN enhet. Däremot är många enheter så hårda att de ska kompa med en gång.

Angående flyers däremot så tycker jag absolut att Tau ska kompas sönder om de tar fler än 1 enhet med intercept. Att möta 2 riptides och 2 broadsides där alla har intercept så kan man knappt spela flyers alls, samt inte heller outflanka eller komma från reserv på något sätt. Tau sabbar verkligen reserves totalt.

Gillar inte att Ravenwing fick 5 extra bikes alls. Däremot tycker jag lättaste lösningen vore att banner of devestation kompar 1, oavsett hur många bikes du har. Enkel komp som är lätt att jobba efter. Sedan bör den kompa 2 om du har sänka tuffhetsgranater i armén.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Chaos4reaL
Inlägg: 111
Blev medlem: 31 jul 2011, 15:13
Ort: Norrköping

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av Chaos4reaL »

youngwolf skrev:Borde inte space marines bli weak army? Håller för övrig med vad Berntsson skriver att det är spam av saker som borde kompas inte enskilda emheter
Om SM blir weak så borde flera arméer bli det. Skulle nog kunna argumentera att istället för flera weak kanske title strong armies borde tas i bruk mot tex GK och necrons. Ny SM codex runt hörnet enl rykten så hjälp är nog på väg.

Användarvisningsbild
kombat
Inlägg: 1911
Blev medlem: 12 okt 2008, 01:39
Ort: Lund

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av kombat »

Space Marines är ingen weak army, och de får snart ett nytt codex ändå

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av refabricated »

Tycker ni kan slopa v50 pulseweapon minuset på etheralen.

Det jag menar är att Invocation of the Elements säger att alla _modeller_, inte units, inom 12 får bonusen. Påverkar ifs bara skytte och FnP. Men det e ju skyttet som kompas. Så inget mer "en modell inom 12'' skjut som fn".
(Upptäckte själv detta idag och är medveten om att de flesta nog spelar denna regel fel.)

page 104, Tau codex
"... The Etheral, and all friendly non-vehicle Tau Empire models within 12'' benefit from the power ..."
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
kelaino
Inlägg: 749
Blev medlem: 10 nov 2008, 09:44
Ort: Uppsala

Re: LBK mallen v1.5 BETA2

Inlägg av kelaino »

Codex: Tau, pg35 skrev:Storm of Fire: Affected models fire an extra shot with pulse weapons (pg 66) when firing at a target within half the weapon's maximum range...
(min kursivering). Dito på sid 104.

Om det borde kompa ska jag inte ge mig in i, men det hjälper att läsa hela regeln så att alla är med på vad som diskuteras ;)
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Skriv svar