LBK mallen 1.4 (versionen som gäller på Lincon 2013)

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
Flogger

Re: LBK mallen 1.4 (versionen som gäller på Lincon 2013)

Inlägg av Flogger »

Ardhiel skrev:I linje med rådande komp ska allt bra som spammas kompas, vilket R.P onekligen gör. Om det är brutet är en annan fråga. Det är faktiskt inte mycket som är brutet, GW misslyckades totalt med Necrons och där är mycket brutet. Men i övrigt tycker jag inte något som sticker ut, något i någon gamal codex möjligen.
Visst är det så. Och om de fortsätter släppa 6th edition codex som de gjort nu så kan vi strunta i komp om 1-2 år när alla har fått 6th edition codex.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Flogger

Re: Sv: LBK mallen 1.4 (versionen som gäller på Lincon 2013)

Inlägg av Flogger »

Pärssi skrev:
Flogger skrev:Varför tog minuset för Runes of Warding bort? Är det bara jag som tycker den är helt mongo-bra? Jag spelar Tyranids och Daemons och att möta Runes of warding är som att få en näve uppkörd i anus samtidigt som någon skriver om ditt codex.
Efter speltestning så anser vi att Eldar behöver detta, de har ingen edge mot andra nyare codexar utom just detta gear så listor som kompar 0 har mycket god chans att utan sin magi slå en eldarlista.
Om det handlar om Eldar tycker jag ni ska skriva såhär:

1 Runes of Warding (if taken as an allied detachment)

För det är ju just som Allies som den är helt mongo-kongo.

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Bara för att du bara spelar psyker tunga arméer Peter :P

Användarvisningsbild
Katarsis
Site Admin

Re: Sv: LBK mallen 1.4 (versionen som gäller på Lincon 2013)

Inlägg av Katarsis »

Flogger skrev:Om det handlar om Eldar tycker jag ni ska skriva såhär:

1 Runes of Warding (if taken as an allied detachment)

För det är ju just som Allies som den är helt mongo-kongo.
Fast då kan man inte ha några psykers själv eftersom RoW även påverkar dem. Jag tycker att det räcker gott som straff kombinerat med straffet för allies.
"vissa nördars nördighet är en bättre sorts nördighet än andra nördars nördighet"

Användarvisningsbild
LillePer

Inlägg av LillePer »

Precis. -2 för att ta eldar med runor som allies känns i överkant.

Pärssi

Sv: LBK mallen 1.4 (versionen som gäller på Lincon 2013)

Inlägg av Pärssi »

Flogger skrev:Varför tog minuset för Runes of Warding bort? Är det bara jag som tycker den är helt mongo-bra? Jag spelar Tyranids och Daemons och att möta Runes of warding är som att få en näve uppkörd i anus samtidigt som någon skriver om ditt codex.
Efter speltestning så anser vi att Eldar behöver detta, de har ingen edge mot andra nyare codexar utom just detta gear så listor som kompar 0 har mycket god chans att utan sin magi slå en eldarlista.

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

1 V9 Psycannons in the army. And additional 1 if V12. Count each Dreadnought with Psybolt ammunition after
the first as 2 Psycannons. Count each 8 Stormbolters with Psybolt ammunition as one Psycannon.

Detta tycker jag också är väldigt märkligt. Man kan ta 6 razorbacks med assault cannons med psybolt ammo (vilket är twin-linked psycannons) utan att det räknas till psycannons? Ska detta gå in i fordonsminuset eller vad är tanken?

Hur kommer det sig att dreadnoughts får minus för sina psycannons med razorbacks inte får det för sina? Är det pga. den dära skillnaden i styrka? Den skillnaden tycker jag inte är så stor med tanke på att asscannon är rending och det är inte autocannons?

Hur har ni tänkt här?

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Flogger skrev:
1 V9 Psycannons in the army. And additional 1 if V12. Count each Dreadnought with Psybolt ammunition after
the first as 2 Psycannons. Count each 8 Stormbolters with Psybolt ammunition as one Psycannon.

Detta tycker jag också är väldigt märkligt. Man kan ta 6 razorbacks med assault cannons med psybolt ammo (vilket är twin-linked psycannons) utan att det räknas till psycannons? Ska detta gå in i fordonsminuset eller vad är tanken?

Hur kommer det sig att dreadnoughts får minus för sina psycannons med razorbacks inte får det för sina? Är det pga. den dära skillnaden i styrka? Den skillnaden tycker jag inte är så stor med tanke på att asscannon är rending och det är inte autocannons?

Hur har ni tänkt här?
Jag tror tanke är att man ska kompa de bra sakerna som folk spelar med, inte de ooptade sakerna som nästan ingen tar ;)
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

daskad

Inlägg av daskad »

Jag tyckte att LBK mallen var grym när den kom ut, men nu har jag mer och mer börjat ogilla den. Det känns som ni har gått ifrån det som jag tror var grundkonceptet, att kompa bort det värsta i varje armé. Enligt kompar ni alldeles för hårt. Mastery Level komp, behövs det verkligen? Eller Komp efter 1 FMC som blir nerskjuten av lasguns och sedan dödad av något över S5 utan problem?

Om ni nu vill vara så hårda så tycker jag att man ska vara koncekvent och inte ha det som nu när det finns uppenbara hål medan vissa arméer är "sönderkompade". Man kan i Necrons ha 2 enheter spyders utan någon komp som föder till 1 enhet scaraber. Man kan ha 2 manticores utan någon komp b.la.
GK är istället sönderkompade och det är nästintil omöjligt att göra en okej lista utan att få komp.

Det är helt enkelt som de säger, det var bättre förr ;)

edit* Sen är det gratis att ta runes of warding om man kör Dark Eldar, då de är en Weak Army och man kan ta bort kostnaden för allies
Felix "Daskad" Thuresson
Papa D skrev: Vänd på tabellen och Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först, hej, Daskad ligger först!

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Tycker inte gk är sönder kompade om man jämnför med necrons.

Tror vi kommer se mycket gk på lincon och många kommer ja goda chanser till pall plats. Dock kan necrons få svårt att hänga med på samma komp.

Skriv svar