Missions är inte helt bestämmt än men räkna skarpt med att det blir fantasiaupplägg och ett par missions hämtade där ifrån.Johannesson skrev:Kanske att någon inte har tillräckligt många, men ingen kommer att ha fler än 9 i alla fall. Sen är det klart, jag har inte läst missions heller, så är det mycket kill points lär det ju också spelas färre fordon.
Edit även på denna posten: Eftersom det tydligen inte går att se missions i förväg (utan inside information) så har du nog rätt i att inte alla spelare kommer att maxa antalet fordon. Kan ju bli trist med KP för dem i så fall. Har man däremot inside information kanske oddsen att maxa fordonen ökar betydligt
LBK-mallen
- theWatchman
Re: LBK-mallen
- theWatchman
LR som två fordon kan nog vara vettigt. Sänka antalet fordon på MEC är nog oxå det rimligt.Johannesson skrev:När det gäller fordonsbiten. Känns lite konstigt att en Land Raider bidrar lika mycket som en Armoured Sentinel... Vissa anser nog inte att en full skvadron sentinels är tre gånger så jobbigt som en ensam raider...
Visserligen kan man alltid hävda att man får skylla sig själv om man tar exempelvis armoured sentinels när mallen används... lite som att ta en lasgun till en lascannon duell, samt ett lysande exempel på inverterad malloptning...
-
Johannesson
Finns det nån anledning till varför AP* inte avrundas enligt vanliga avrundningsregler? Jag skulle tvärtom hävda att det ger mer utslag vid olika poängsummor.
Som exempel:
AP*4
1500p = 4, blir istället 3 med vanlig avrundning
1750p = 4
2000p = 5
AP*6
1500p = 6, blir istället 5 med vanlig avrundning
1750p = 6
2000p = 7
AP*8
1500p = 7
1750p = 8
2000p = 10, blir istället 9 med vanlig avrundning
AP*10
1500p = 9
1750p = 10
2000p = 12, blir istället 11 med vanlig avrundning
Eller finns det nåt särskilt intervall eller poängsumma som ni tagit särskilt i beaktande?
Som exempel:
AP*4
1750p = 4
2000p = 5
AP*6
1750p = 6
2000p = 7
AP*8
1500p = 7
1750p = 8
AP*10
1500p = 9
1750p = 10
Eller finns det nåt särskilt intervall eller poängsumma som ni tagit särskilt i beaktande?
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
- theWatchman
Bra kommentar skall se över det.Johannesson skrev:Finns det nån anledning till varför AP* inte avrundas enligt vanliga avrundningsregler? Jag skulle tvärtom hävda att det ger mer utslag vid olika poängsummor.
Som exempel:
AP*4
1750p = 4
2000p = 5
AP*6
1750p = 6
2000p = 7
AP*8
1500p = 7
1750p = 8
AP*10
1500p = 9
1750p = 10
-
Johannesson
Förstår inte riktigt varför DE har AP*6 på sina pappersbåtar, medan marines har AP*8 med raiders, walkers och diverse tanks. Känns snarast som att de borde byta...
"Then it comes to be that the soothing light at the end of your tunnel was just a freight train comin' your way" - No Leaf Clover
Tycker du har hur fel som helst. I min standard lista till systrar hade jag 12 bilat och det var för att kompen inte tillät mer. Sen har jag fått gimpa listan med varje ny kompmall. Skulle jag inte byggt om mina ist till warriors hade jag spelat med 18 bilar var av 12 är immolators och då bara hamna på minus 1 då det är den starkaste systetlisyan med 12 plasmaguns och 16 meltaguns. Bilar blir bara bättre ju fler man har.Johannesson skrev:Kanske att någon inte har tillräckligt många, men ingen kommer att ha fler än 9 i alla fall. Sen är det klart, jag har inte läst missions heller, så är det mycket kill points lär det ju också spelas färre fordon.
Edit även på denna posten: Eftersom det tydligen inte går att se missions i förväg (utan inside information) så har du nog rätt i att inte alla spelare kommer att maxa antalet fordon. Kan ju bli trist med KP för dem i så fall. Har man däremot inside information kanske oddsen att maxa fordonen ökar betydligt
Christofer "Koftan" Andersson
Serpent skrev:För att Tadaotoko genom sina listor här det senaste året övertagit kronan?Gonka Koff skrev:Varför skriver inte kungen av copypaste (Marshal) i den här tråden?
hörde om kommande ändring hos nidsen, kommer den snart så man kan börja göra lista? 
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel
- theWatchman
Har postat den nyaste versionen nu på mallen. Troligen denna som kommer gälla på LBK-touren.
-
Johannesson
Ser bra ut!
or more på tomb spyders (för konsekvens)
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.