Uppdaterat förslag Feedback tack

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av Asplund »

Snot skrev: Jag kan också tycka att tyraniderna går att förenkla med:

1: Each Catalyst.

istället för rad 1+2
Är FnP Gaunts så bra?

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av Snot »

LBK mallen förutsätter ju att man gör bra synergier, det är därför den inte listar dom så ofta. Och hur ofta ser du en tyranidlista utan något alls som är värt att catalysta?
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av Asplund »

Snot skrev:LBK mallen förutsätter ju att man gör bra synergier, det är därför den inte listar dom så ofta. Och hur ofta ser du en tyranidlista utan något alls som är värt att catalysta?
*host* Mina 2000p Nids i Umeå på komp 47 FnP:ade 10 Gargoyles rätt ofta :) Inte så hett.

Har inte satt mig in i LBK-mallen, lite trött på att det alltid antas man bygger så bra som möjligt bara. Men är det det som är poängen ska jag hålla min trut ;)

Användarvisningsbild
theWatchman
Inlägg: 2559
Blev medlem: 10 jul 2009, 21:09

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av theWatchman »

Asplund skrev:
Snot skrev:LBK mallen förutsätter ju att man gör bra synergier, det är därför den inte listar dom så ofta. Och hur ofta ser du en tyranidlista utan något alls som är värt att catalysta?
*host* Mina 2000p Nids i Umeå på komp 47 FnP:ade 10 Gargoyles rätt ofta :) Inte så hett.

Har inte satt mig in i LBK-mallen, lite trött på att det alltid antas man bygger så bra som möjligt bara. Men är det det som är poängen ska jag hålla min trut ;)
Ska man ha en så enkel mall som möjligt så måste man tyvärr anta en del sådant.

Ceasar
Inlägg: 500
Blev medlem: 13 okt 2008, 13:32

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av Ceasar »

Skulliz skrev:
Dark Angels
1 AP*7/1750 or more of the following: vehicles with total armour of 31 or more (front + side + rear) and units of Landspeeder. Count each Land raiders (any type) as two. Do not count Drop Pods.
Varför inget minus för Death Wing builds med Termos-spamm, storm shields och cykloner? Föreslår:
1 Belial


Om det nu är stormsköldarna som är problemet så sätt minuset på >10 stormsköldar. Balanserade deathwing armeer förtjänar inte -1 om man tittar på vad man kan få in i jämförelse med -1 komp.

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av cadelin »

deathwing suger så inget minus

Användarvisningsbild
Skulliz
Inlägg: 804
Blev medlem: 23 nov 2009, 15:07

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av Skulliz »

cadelin skrev:deathwing suger så inget minus
Resten då? Ska Orker och CSM knullas även i denna mall?

(menas inte så harsh som det låter :wub: )

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av LillePer »

Känns ju inte som att de listor jag spelat med abaddon och lash. (i olika kombinationer) Med 5 obbar. Förtjänar -2 i komp. Att abaddon ska ha kan jag ändå förstå. Men antingen tar ni bort obbe minuset. Eller så kombinerar ni det med lash. Ev. extra minus om man har kombinationen lash + obbar. (dvs. inget minus för obbar utan lash, men alltid minus för lash och extra minus om man har typ 6+ obbar på 1750 i kombination med lash)

Användarvisningsbild
Seregon
Inlägg: 1225
Blev medlem: 22 aug 2010, 19:39
Ort: Uppsala

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av Seregon »

Varför får Blood Angels bara ha 6 fordon medan alla andra marines får ha 7? Och borde inte systrarna iaf få ha 8 innan de får minus?
::: Peter Rönnmo ::: VIII Legion, XII Company; Pavor Nocturnus ::: Blog: Twelfth of Eight :::

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av LillePer »

BA's fordon är billigare och fast. De får ju mer minus i kompmallen också. Inte så konstigt

Skriv svar