Uppdaterat förslag Feedback tack

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Användarvisningsbild
Klus
Inlägg: 285
Blev medlem: 14 mar 2010, 22:08

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av Klus »

Halvar skrev:vart får du 4+ cover från? och hundratals gaunts? jag får det till 91 i snitt. och en jävlans massa lätta kill points. "dödsstjärnan" ser väldigt ooptimal ut, gjord mest bara för att sinka komp ser det ut som. ganska stabil scoring däremot, om inte motståndaren har saker som kan döda tervigoner, vilket inte känns så svårt att hitta i den här sågottsomokompade mallen. då jävlar dör det gaunts.
stinger salvo med bs3? jag väljer alltid cluster spines, eftersom man troligen missar ändå. eller är det för att ha en liten chans att få ett killpoint mot dark eldar?
"hundratals" är mest ett uttryck, och alla kalkyleringar vad gäller gantspawning är alltifrån likadana. Har för mig leidemark körde nån slumpgenerator 300 gånger och då snittade bajsandet på 33 ganter. Just sayin.
och om 4 tervigoner bajsar 91 och jag har 30 i grund så är det tom hundratals ganter... ser man där.
Brukar också välja spines, men nu är det skitmycket troops på planen och 4 salvos bidrar till en del dacka tillsammans med ganterna.
2mammor får FNP, 2 mammor bakom dem som får 4+ cover... så svårt var det väl inte?
När sa jag att jag hade en dödsstjärna? Jag har en idiot som ger prefered enemy till min armé och kan soaka lite skytte om nån nu vill skjuta på honom. Kanske kan han hoppa in och hjälpa i nån närstrid om så behövs.
Jo det kan bli en jädra massa killpoints i den här listan. Men man får ju inte vara dålig utan försvara/gömma små enheter i terräng redo att göra go-to-ground. Överlever 3 ganter efter en närstrid är det klart de springer och gömmer sig, och ingen vill skjuta på 3 gants med 3+ save om det inte möjligtvis är runda 5 och alla hot är utplånade.
Av min erfarenhet så är det ofta man har gantenheter kvar på 1-3 gants som räddar matchen på ett objektiv.

Det behövs ca 20 bs4 missiler för att sänka en mamma med FNP. Utan eventuell cover som kan finnas på bordet. Och med så mycket ganter kan man inte på något sätt låta mammorna bli assaultade av saker man inte vill ska assaulta dem.
Dakka småskott är än mindre kul på ett 3+ FNP T6 monster.
Misslyckas man att sänka mamman på en runda springer den längst bak, får FNP och 4+ cover och rullar 6or för regen.
Självklart finns det saker som är bra på att döda tervigoner, men ingen bör räkna med att sänka mer än en mamma per runda, och om tom de argaste skyttelistorna bara tar 225 poäng i rundan och låter mina Hive Guards vara ifred är jag glad nog.
Sen lär man ju inte låta mammorna stå inom sprängradie för ganterna såvida det inte är nödvändigt.

Men du kan tycka listan är skit om du vill, jag tycker den är stark nog för att bli sugen på att spela den. Tack för din åsikt, låt se vad andra har att säga.
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Användarvisningsbild
Snot
Inlägg: 1472
Blev medlem: 07 okt 2008, 16:25

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av Snot »

Jag står på mig gällande -1 each catalyst :D
Saeculum Obscurums Forum
Jocke Rapp skrev:Snot har rätt.(lite onödig text), tänk på det.

Användarvisningsbild
Klus
Inlägg: 285
Blev medlem: 14 mar 2010, 22:08

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av Klus »

Snot skrev:Jag står på mig gällande -1 each catalyst :D
Each är väl lite att ta i mot de stackars nidsen :?
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel

Halvar
Inlägg: 2161
Blev medlem: 12 apr 2010, 09:25

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av Halvar »

jag sa aldrig att jag tyckte den var värdelös, jag tyckte bara att den kompar förjävligt fel i kompmallen, för den är inte -67 bra. det är knappast en komp 45 lista dock. jag kan lätt tänka mig att den borde få minus i lbk-mallen, den ser i mina ögon ut att vara utvecklad efter ett tänk som påminner om: vad är de tre värsta sakerna i dexen? de får minus ett var, oavsett om de är lika bra gentemot varandra eller andra dexars tre värsta saker.
inget fel i det tänket i sig, men det är inte ett tänk jag brukar ha.
Ja' än't bittä'!

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Inlägg: 11197
Blev medlem: 07 nov 2008, 07:21
Ort: Uppsala

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av DHettNeck »

Är det inte lite tradigt för DE att inte kunna använda upp sin heavy (om man inte tar talosar). Det lilla flygplanet och ravegers känns inte alls som att dom gör samma på bordet.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

cadelin
Mästare - Svenska 40k Touren 2011
Inlägg: 2219
Blev medlem: 07 maj 2009, 20:48

Re: Uppdaterat förslag Feedback tack

Inlägg av cadelin »

test

Skriv svar