Jag visste det!Yautja skrev:När jag tänker efter så har min guldraider aldrig misslyckats med ett flickerfieldsave.lurräven skrev:Kanske kan du råda bot på detta problem genom att måla alla Ravagers i guld, för jag antar att din guldraider är klart mycket bättre än dina silveraiders?
LBK-mallen
Re: LBK-mallen
Som vi pratade om på touren så är det ju rätt meningslöst att sätta minus på över 40 fnp stealers när det i regel är exakt så många man behöver, sänka till 30 är nog bättre. Men det bör ju isf skrivas 2x catalyst + 30 stealers, om man vill tex ha en 20a med fnp och några små outflankenheter som inte gynnas av FNP eller ens kan få det iom man bara har en tervigon så är det väl inte riktigt lika bra.
Sen vet jag inte riktigt hur man borde göra med GKs, var det bara jag som upplevde att kmzzors lista (den som kom 2a) var listan med mest skytte och bäst närstridsförsvar av alla?
Skulle påstå att det är farligare med en lista som skjuter sjukt mycket (mest av alla) och har bra counterassault enheter är bättre än en allout närstrids assault deathstar.
Det är ju väldigt svårt att säga vad det är i listan som är bäst, det är ju kombon av bra counterassault och mest skytte + massor av anti-deepstrike/anti-infiltrate och diff/dangerous test på assaultande enheter som är bra.
Imo skulle det nog vara bättre att byta draigo+LR+palas mot nån form av cap på psycannons eller dakkadreads.
Men det är väl mest sett från en närstridslistas perspektiv, mot tex en longrange IGskytte arme blir det förmodligen annorlunda, eller vad säger ni skyttespelare?
Sen vet jag inte riktigt hur man borde göra med GKs, var det bara jag som upplevde att kmzzors lista (den som kom 2a) var listan med mest skytte och bäst närstridsförsvar av alla?
Skulle påstå att det är farligare med en lista som skjuter sjukt mycket (mest av alla) och har bra counterassault enheter är bättre än en allout närstrids assault deathstar.
Det är ju väldigt svårt att säga vad det är i listan som är bäst, det är ju kombon av bra counterassault och mest skytte + massor av anti-deepstrike/anti-infiltrate och diff/dangerous test på assaultande enheter som är bra.
Imo skulle det nog vara bättre att byta draigo+LR+palas mot nån form av cap på psycannons eller dakkadreads.
Men det är väl mest sett från en närstridslistas perspektiv, mot tex en longrange IGskytte arme blir det förmodligen annorlunda, eller vad säger ni skyttespelare?
Jocke Rapp skrev:Shit vad jag inser mer och mer hur folk läser den här kompmallen som en bibel
- speedfreek
Jag har svårt att komma med åsikter när jag inte sett armélistorna det pratas om.
jag kom delad 3a, inte 2a.. jag hade:
draigo
libbe, might, shrouding, warp, sanctuary
5 paladins mixade vapen
3x10 pagk, 2 psycannons, razorback med psybolt, hammare
3x10 pagk, 2 psycannons, razorback med psybolt
psyrifleman
psyrifleman
psyrifleman
draigo
libbe, might, shrouding, warp, sanctuary
5 paladins mixade vapen
3x10 pagk, 2 psycannons, razorback med psybolt
psyrifleman
psyrifleman
psyrifleman
3x10 pagk? menas det 10 Grey Knights Strike Squad?
förstår verkligen inte vad i boken som kan ha pagk som förkortning, om det inte är en gammal förkortning från förra codexen.
förstår verkligen inte vad i boken som kan ha pagk som förkortning, om det inte är en gammal förkortning från förra codexen.
Ja' än't bittä'!
- speedfreek
Power Armoured Grey Knight = pagk = gammal dålig förkortning som inte längre säger något vettigt.
För det kan ju knappast betyda 9 troops.
För det kan ju knappast betyda 9 troops.
kom på det för någon minut sedan men ruskade bort tanken eftersom strike squads, interceptors, purifiers och purgators är de grey knights med power armour jag kan i huvudet.
Ja' än't bittä'!
Ja jag menar GKSS, 10st i varje enhet.
Sorry..
Sorry..
- theWatchman
Kluset har naturligtvis helt rätt! 40 stealers är ganska optat på 1750 så gränsen borde ligga på 30-35.
Håller med om att Draigo + paladins + LR inte är det grisigaste i listan. Man kanske borde byta det mot det gamla minuset vi hade på dreadarna istället, dom är ju verkligen nobrainer!
Sen måste Logan få minus även för pod o inte bara LR, han är lika effektiv med Pod. Om vi inte ska byta logans minus mot Longfangs istället liknande det som troligen kommer bli på GK Psyrifle dreads?
Håller med om att Draigo + paladins + LR inte är det grisigaste i listan. Man kanske borde byta det mot det gamla minuset vi hade på dreadarna istället, dom är ju verkligen nobrainer!
Sen måste Logan få minus även för pod o inte bara LR, han är lika effektiv med Pod. Om vi inte ska byta logans minus mot Longfangs istället liknande det som troligen kommer bli på GK Psyrifle dreads?
Jag håller med, psyrifle borde ha minus.
Min draigo pakla enhet, den var bra mot genestealers.
Men den kostade 800 poäng.
En enhet med 19 genestealers inkl broodlord kostar väl inte i närheten, så det är väl inte helt orimligt att draigo + palas klarar av genestealers? (särskilt iomd att typ 6-9st var bortskjutna också)
Min draigo pakla enhet, den var bra mot genestealers.
Men den kostade 800 poäng.
En enhet med 19 genestealers inkl broodlord kostar väl inte i närheten, så det är väl inte helt orimligt att draigo + palas klarar av genestealers? (särskilt iomd att typ 6-9st var bortskjutna också)