LBK_mall version 1.2

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Leidermark

LBK_mall version 1.2

Inlägg av Leidermark »

Senaste versionen av LBK mallen, v1.2
Bilagor
LBK_mall_v1_2.pdf
(45.66 KiB) Nerladdad 550 gånger

Användarvisningsbild
imp

Re: LBK_mall version 1.2

Inlägg av imp »

Det står V istället för > på en väldans massa ställen
En bild säger mer än 1000 kaniner

Användarvisningsbild
fjugin

Inlägg av fjugin »

imp skrev:Det står V istället för > på en väldans massa ställen
Läs inledningen, det är med flit. Verkar vara ett sätt att skriva saker lite kompaktare bara.

Var det inte fordons-kompen som var i störst behov av att ha mer minus om man gick mycket över gränsen? Nu var det bara extrema horder (boyz, grey hunters, gaunts) som fick tillägget att det kostar 2 komp om man gick över en andra gräns. Det skulle verkligen behövas på fordon också.

Användarvisningsbild
L3go

Inlägg av L3go »

hur räknas allies in i begränsningar? förtydligande exempel:
om jag spelar BA (med 7 plasmaguns) och har IG allies (med 2 plasmaguns) åker jag då på "straffet" från IG-delen ("1 >8 plasmaguns in your army")?
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Ceasar

Inlägg av Ceasar »

Det var inte lätt att bygga en vettig tyranid lista. Då det de nästan alltid åker på både monstrer och psyker minuset.

Användarvisningsbild
Flogger

LBK_mall version 1.2

Inlägg av Flogger »

Ceasar skrev:Det var inte lätt att bygga en vettig tyranid lista. Då det de nästan alltid åker på både monstrer och psyker minuset.
Tänkte precis samma sak, tycker inte Tyranids ska få minus om man håller sig under 6-7 psychic levels.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
imp

Inlägg av imp »

1 Sacred Banner of Devastation if V6 Bikes and/or Attack bikes exists in the army. And
additional 1 if V10 Bikes and/or Attack bikes. Not counting Black Knights

Efter att ha sett en armé baserad på detta i aktion så skulle jag nog egentligen gärna se ett minus till på 20
En bild säger mer än 1000 kaniner

Poet

Inlägg av Poet »

Hur tänkte ni mer Anniliation barges? Man kan ha 2st utan minus? Och 9 Paladiner utan minus? E ni seriösa? Känns ju ganska mycket som om dem som gjort komp-mallen spelar GK/Necros? Den 2a bargen borde ge minus och var 5e paladine minus typ.

Användarvisningsbild
Lillen

Inlägg av Lillen »

Jag skulle nog sänka greay hunter/long fang kvoten med fem. Som nu får man in vad man vill utan straff. (30 GH+15 LF)

Sen vill jag nog se något åt psyfilemens. Räknas med i psycanon minuset eller att man har ett eget psybolt autocannon. Gk får just nu igenom några riktigt bra listor utan stora minus.

tutten

Inlägg av tutten »

Alltså varför i herrans namn är det inte skriven på svenska? Förstår om man vill ha den gångbart internationellt, men finns det inte en risk att man krånglar till det i onödan då man inte väljer att skriva det på svenska? Samma sak med swefaqen med...
Flaming Dolphins

Skriv svar