Chaos Daemons 6th Komp
Chaos Daemons 6th Komp
Inte helt lätt att sätta komp på den nya codexen, det är mycket slump när det kommer till rewards som blir knäppa att kompa på ett vettigt sätt.
- Det vi hittat som hårt är när man spammar vissa snabba enheter
- Nu har demonerna många fordon så de har den vanliga fordonskompen (de andra kommer oxå att sänkas ett steg till >7 fordon).
- Fateweaver är på gränsen, men vi kompar inte honom då han "låser" andra enheter i kompmallen (han räknas som 4 mastery levels samt är en flying MC, dvs nästa mastery levels eller fler flying MC:s kommer att ge komp).
- Skarbrand är nog hård för komp, lite långsam men det kan hanteras med deep strike och ikoner på snabbare enheter.
Vad säger folket, konstruktiv kritik är vi tacksamma för.
Chaos Daemons
1 Skarbrand
1 V3 Monstrous Creatures
1 V35 models with the unit type; Cavalry, Flying Cavalry and Beasts in the army. And additional 1 for every 15 models thereafter.
1 V7 vehicles and Monstrous Creatures. And additional 1 if V11.
- Det vi hittat som hårt är när man spammar vissa snabba enheter
- Nu har demonerna många fordon så de har den vanliga fordonskompen (de andra kommer oxå att sänkas ett steg till >7 fordon).
- Fateweaver är på gränsen, men vi kompar inte honom då han "låser" andra enheter i kompmallen (han räknas som 4 mastery levels samt är en flying MC, dvs nästa mastery levels eller fler flying MC:s kommer att ge komp).
- Skarbrand är nog hård för komp, lite långsam men det kan hanteras med deep strike och ikoner på snabbare enheter.
Vad säger folket, konstruktiv kritik är vi tacksamma för.
Chaos Daemons
1 Skarbrand
1 V3 Monstrous Creatures
1 V35 models with the unit type; Cavalry, Flying Cavalry and Beasts in the army. And additional 1 for every 15 models thereafter.
1 V7 vehicles and Monstrous Creatures. And additional 1 if V11.
Senast redigerad av 1 Pärssi, redigerad totalt 6 gånger.
Chaos Daemons 6th Komp
20 känns hårt, hade nog sagt 40 istället. Alternativt dela upp dem som två kategorier, flesh hounds och seekers i ena och de andra större sakerna i andra.Pärssi skrev: 1 V20 models with the unit type; Cavalry, Flying Cavalry and Beasts in the army. And additional 1 for every 15 models thereafter.
Tycker inte man kan gå på unit type, Bloodcrushers tex. är cavalry och sjukt dyra i poäng och bör inte kompas alls. Samt är Plague Drones stört dyra även om de är snabba.
Tycker allt man kan få spela 30 seekers utan minus, de är snabba visst men inte värre än 20 bikes och bikes är inte kompade alls (förutom DA som får ha 25).
Skarbrand förstår jag inte riktigt varför han kompar alls, han är otäck men han hjälper trots allt fienden också samt dör krak missile döden.
Senast redigerad av 1 Flogger, redigerad totalt 6 gånger.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Re: Chaos Daemons 6th Komp
Har jag inte läst extremt mycket, men är seekers så hårda att om man har 2 grupper a 12 st så är det minus på det?
Det kanske är så hårt dock.. jag har inte spelat själv med så många snabba prylar.
"Ninjad"
Det kanske är så hårt dock.. jag har inte spelat själv med så många snabba prylar.
"Ninjad"
Dibs on the Amulet! - Belkar Bitterleaf
Chaos Daemons 6th Komp
Skarbrand tillför inte mycket asså... man kan lätt lösa rage och hatred på annat sätt.
Sen tror jag monster med tillgång till biomancy bör kompas mest. GUO och prins, även törstaren är bra. Lord of change känns kass. Även keepern känns sådär. Kugath är kiss.
Sen tror jag monster med tillgång till biomancy bör kompas mest. GUO och prins, även törstaren är bra. Lord of change känns kass. Även keepern känns sådär. Kugath är kiss.
Senast redigerad av 1 LillePer, redigerad totalt 6 gånger.
Sv: Chaos Daemons 6th Komp
Ni har delvis rätt, jag lade upp fel förslag. 35 ska utgångssiffran vara. Edit på första posten.
Kanske dela in dem i två kategorier. ..
Kanske dela in dem i två kategorier. ..
Re: Chaos Daemons 6th Komp
LoC är inte kass. Flygande divination-slängare som bankar skiten ur det mesta i närstrid, och med staven har han +2S och instadödar de flesta saker samt äger fordon...
"Deception is the point. Any fool can calculate strength. That one has been doing it from the moment he saw us. Now, he has to calculate what he can't see. And fear what he doesn't know."
Chaos Daemons 6th Komp
35 är en vettigare siffra, inga problem med den
Greater Daemons vet jag inte om de behöver kompas alls än, inte i LBK mallen som tillåter relativt hårt spel. FMCs är redan kompade och likaså Psyker levels liksom.
Greater Daemons vet jag inte om de behöver kompas alls än, inte i LBK mallen som tillåter relativt hårt spel. FMCs är redan kompade och likaså Psyker levels liksom.
Sv: Chaos Daemons 6th Komp
Ja, skarbrand är nog övervärderad 
Magiker kommer vi åt med den generella > 4 mastery level kompen, varje flygande MC kompar 1 efter den första.
Kanske ett hordminus på troops, främst plaguebearers, då de är billiga och kommer vara sega att få bort från objektiv?
Magiker kommer vi åt med den generella > 4 mastery level kompen, varje flygande MC kompar 1 efter den första.
Kanske ett hordminus på troops, främst plaguebearers, då de är billiga och kommer vara sega att få bort från objektiv?
Chaos Daemons 6th Komp
Jag tycker ett generellt >100 scoring Troops kan ge -1