LBK mallen 1.4 (versionen som gäller på Lincon 2013)
LBK mallen 1.4 (versionen som gäller på Lincon 2013)
Speltestning med Tau in i det sista...
ge gärna feedback, men vi kommer inte ändra något inför Lincon utan det får bli i versionen efter.
Edit; uppdaterat en post på Tau för att förtydliga Pulsevapen;
1 V50 Pulse weapons if Ethereal is present. Do not count Pistols, Bombs or Pathfinders with Carbines.
ge gärna feedback, men vi kommer inte ändra något inför Lincon utan det får bli i versionen efter.
Edit; uppdaterat en post på Tau för att förtydliga Pulsevapen;
1 V50 Pulse weapons if Ethereal is present. Do not count Pistols, Bombs or Pathfinders with Carbines.
- Bilagor
-
- LBK mallen 40K 6th v.1.4.pdf
- (54.72 KiB) Nerladdad 718 gånger
Senast redigerad av 1 Pärssi, redigerad totalt 16 gånger.
Re: LBK mallen 1.4 (versionen som gäller på Lincon 2013)
Oj vad mycket komp på Tau
Personligen känns det skumt att Farsight kompar med sina suits (som inte är scoring) men Belial och 10 Terminators som deepar in och inte scattrar (och är scoring) går helt fri.
Personligen känns det skumt att Farsight kompar med sina suits (som inte är scoring) men Belial och 10 Terminators som deepar in och inte scattrar (och är scoring) går helt fri.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen
Farsight+suits skjuter iof ganska mycket hådare. Si-sådär 50-60 twin-linkade S5 skott som ignorerar cover, möjligheten att targeta ett par 2-3 fordon med linkade meltor. Och sedan kan man samma runda som man dimper ner hoppa tillbaka, samt sprida ut sig. Jag tror det är därför de kompar, men jag vet inte, jag har personligen inte spelat med eller mot nya Tau än.
Enligt mig verkar Taus komp vara speltestad och hyfsat genomtänkt, men Lincon kommer vara det riktiga testet för mallen. Vi får se hur listorna ser ut där, jag är ganska nyfiken på hur mallen slår mot de olika codexarna.
Enligt mig verkar Taus komp vara speltestad och hyfsat genomtänkt, men Lincon kommer vara det riktiga testet för mallen. Vi får se hur listorna ser ut där, jag är ganska nyfiken på hur mallen slår mot de olika codexarna.
Alexander Merinen
@Flogger
Ja, det ser mycket ut men vi har på alla rader tillåtit allt, så länge man inte spammar upp det för mycket, vi tror vi hittat vart den gränsen går på de olika enheterna men vi kommer självklart utvärdera och justera efter Lincon.
Zurken har rätt, Farsight-bomben har betydligt kraftigare alphastrike potential och har en helt annan funktion än Belials "bomb", vilket de är mycket bra på och med alla supportsystem som man kan stoppa in så är den helt enkelt läskig nog för Komp.
Ja, det ser mycket ut men vi har på alla rader tillåtit allt, så länge man inte spammar upp det för mycket, vi tror vi hittat vart den gränsen går på de olika enheterna men vi kommer självklart utvärdera och justera efter Lincon.
Zurken har rätt, Farsight-bomben har betydligt kraftigare alphastrike potential och har en helt annan funktion än Belials "bomb", vilket de är mycket bra på och med alla supportsystem som man kan stoppa in så är den helt enkelt läskig nog för Komp.
- refabricated
- Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Då pathfinders och gundrones har pulsvapen antar jag att de räknas in mot de 48 man kan ta utan kompstraff.
Och då även alla drones som sitter på fordon.
Och då även alla drones som sitter på fordon.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013"
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!
- DHettNeck
- Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015
Jag tycker att Tau-kompen såg ganska lagom ut faktiskt.Flogger skrev:Oj vad mycket komp på Tau![]()
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Uppsala - Atlantis
Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015
Är det meningen att man ska kunna ha 12 gun drones med bs5 utan komp? 5 pirayor + commander?
Gustav skrev:Är det meningen att man ska kunna ha 12 gun drones med bs5 utan komp? 5 pirayor + commander?
Tycker du att det är är så bra?
Kostar en ju en hel del, samt att pirayorna räknas som 5st fordon på kompen då de har 11 i fronten.
Drone controller minuset som finns är nog mer avsett för commander och en enhet med marker drones.
Jag undrar mest om det är en miss eftersom det ger komp om du köper dronesen utan pirayorna. Och ja, jag tycker att det är hårt. Det blir 367p med 2+ tank och burst på chefen och du dakkar ut 9 marines per runda.
Nej, det är ingen miss utan precis som Ceasar säger så kommer kompen in via fordonscappen istället.Gustav skrev:Jag undrar mest om det är en miss eftersom det ger komp om du köper dronesen utan pirayorna. Och ja, jag tycker att det är hårt. Det blir 367p med 2+ tank och burst på chefen och du dakkar ut 9 marines per runda.