Inför LBK mallen version 1.5

Moderatorer: Pärssi, Lillen

Pärssi

Inlägg av Pärssi »

Då har vi testkört mallen på bästa sätt; Lincon 2013, så nu är det dags att se över den igen och släppa en uppgraderad version.

skriv gärna i respektive tråd för varje codex, och i denna tråd för generella saker.

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017

Re: Inför LBK mallen version 1.5

Inlägg av refabricated »

Flyers är en del av 6e så man kanske skulle våga sig på att tillåta dem.
Kombinationen av att alla(nästan) flyers kostar komp och att lågkomp är bra gör att v fortf spelar 5,5e.
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

Jag håller med Olof att schablonkompa flyers bara för att det är flyers anser jag vara fel kanske låta dem räknas som 1 komp vid den 4:e för flyers och 5:e för FMC, sen släppa på psychic powers med för det gynnar mest arméer som tau och necrons som inte behöver använda sig av psychic powers utan har sina tricks som special rules och abilities istället

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

Kanske ändra så Flyers kompar 1 efter första (förutom weak Flyers) och FMCs kompar 1 efter 2a?
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

kombat skrev:sen släppa på psychic powers med för det gynnar mest arméer som tau och necrons som inte behöver använda sig av psychic powers utan har sina tricks som special rules och abilities istället
Jag håller helt med om det där. Slopa Psyker mastery level minuset hela och hållet. Det minuset är väldigt märkligt, det är lite som ett minus för skjutvapen oavsett vilka. "En manticora är asbra så därför kompar vi lasguns, skytte är uppenbarligen farligt"
Anser det lite efterblivet.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Den största ändringen som borde göras är att alla generalla minus borde tas bort och läggas in på de arméerna där dom behövs, speciellt flyers och trollisar som just nu är lite rörigt.

Däremot skall flyerminus och trollisminus absolut finnas kvar där det är bra. Tzeentch-skytte behöver kanske inte kompa, men biomancy på monster skall verkligen kompa. Dock tycker jag att man ska kompa antal spells, inte levels.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
Flogger

Inlägg av Flogger »

DHettNeck skrev:Den största ändringen som borde göras är att alla generalla minus borde tas bort och läggas in på de arméerna där dom behövs, speciellt flyers och trollisar som just nu är lite rörigt.

Däremot skall flyerminus och trollisminus absolut finnas kvar där det är bra. Tzeentch-skytte behöver kanske inte kompa, men biomancy på monster skall verkligen kompa. Dock tycker jag att man ska kompa antal spells, inte levels.
Eftersom man väljer discipline innan varje match så kan man inte kompa biomancy eller divination i sig.
Kompa antalet spells skulle kanske kunna funka. Om man skulle sätta -1 på att ha fler än tex. 10-15 psychic powers så skulle det kunna vara vettigt.

Användarvisningsbild
DHettNeck
Svenska Mästaren i 40k 2012, 2013 & 2015

Inlägg av DHettNeck »

Flogger skrev:
DHettNeck skrev:Den största ändringen som borde göras är att alla generalla minus borde tas bort och läggas in på de arméerna där dom behövs, speciellt flyers och trollisar som just nu är lite rörigt.

Eftersom man väljer discipline innan varje match så kan man inte kompa biomancy eller divination i sig.
Kompa antalet spells skulle kanske kunna funka. Om man skulle sätta -1 på att ha fler än tex. 10-15 psychic powers så skulle det kunna vara vettigt.
Precis. Så det är bara trollisar som BARA kan välja tzeentch som inte skall räknas ;) Möjligen att man ska ge rabatt till trollisar som inte har ld10 när dom trollar också.
Rikard "+1" Tröger
Uppsala - Atlantis

Sweden ETC Fantasy Team 2011-2012
Sweden ETC 40K Team 2013-2016
Swedish Champion Warhammer 40K 2012, 2013 & 2015

Användarvisningsbild
kombat

Inlägg av kombat »

DHettNeck skrev:
Flogger skrev:

Precis. Så det är bara trollisar som BARA kan välja tzeentch som inte skall räknas ;) Möjligen att man ska ge rabatt till trollisar som inte har ld10 när dom trollar också.
efter att ha spelat en friendly igår och min GUO lyckas slå 10,11,10 på min warp speed 3 rundor i rad och i princip förlorat matchen på det så håller jag med att icke LD10 bör ha rabatt, samt att som du sa tidigare är det nog mångden spells man skall kompa inte mastery levels. Det är ju framför allt nids som tjänar på att ha många spells. Dock anser jag att gränsen skall höjas markant kanske upp till 10 eller så

Användarvisningsbild
kelaino

Inlägg av kelaino »

typ:

1 V3 mastery levels in total in the army (add up all mastery levels from all the Psykers in the army), do not
count; the 1st level on each sorcerer with the mark of tzench [och fler eventuella undantag]

för CSM, tillåter en maxad prins eller en sorcerer med maxade odds för invisibility (50%).
Mathias Lamu
Uppsala - VSSU
-: I will never send infantry on a job better suited for orbital bombardment :-

Skriv svar