Sida 11 av 11

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Postat: 03 dec 2013, 17:59
av MicroMonkey
Att få 1 komp direkt för varje land rider är för mycket. Typ 1 efter första vore bättre. Två games i rad skjuter jag ut den på två rundor. Eller så är det Ravager som är för bra. Kanske ge 1 komp efter andra ravager istället för att ge den tredje.

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Postat: 03 dec 2013, 18:07
av John_F
MicroMonkey skrev:Att få 1 komp direkt för varje land rider är för mycket. Typ 1 efter första vore bättre. Två games i rad skjuter jag ut den på två rundor. Eller så är det Ravager som är för bra. Kanske ge 1 komp efter andra ravager istället för att ge den tredje.
Lance-vapen är riktigt fina mot land raiders :(

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Postat: 03 dec 2013, 20:19
av bolterochkniv
inte orkat bläddra igenom hela tråden, så ber om ursäkt på förhand om detta redan diskuterats.

tycker ni har gjort ett enormt jobb med att styra en så pass bra kompmall som jag tycker är en av de bästa hittills! en sak som jag tycker borde stramas åt är dock hur många mastery levels som man får ta med demonerna, särskilt på MCs och särskilt särskilt på flygande dito.

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Postat: 03 dec 2013, 20:24
av Flogger
bolterochkniv skrev:en sak som jag tycker borde stramas åt är dock hur många mastery levels som man får ta med demonerna, särskilt på MCs och särskilt särskilt på flygande dito.

Det är med i nästa mall Elias och flygande cirkusen kommer strypas lite grann :)

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Postat: 03 dec 2013, 21:17
av Halvar
kommer något göras åt nids eller skiter man i det med tanke på nya codexens analkande framfart?

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Postat: 04 dec 2013, 07:14
av Flogger
Halvar skrev:kommer något göras åt nids eller skiter man i det med tanke på nya codexens analkande framfart?
Vi skiter i dem just nu =)

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Postat: 04 dec 2013, 08:18
av bolterochkniv
fick en tanke om wave serpents också, skulle det funka att kompa den andra dubbelt, och därefter kompar varje 1? då får man in en serpent på komp 1, två på komp 2, tre på komp 3 osv.
personligen tycker jag att en wave serpent är klart hanterbar och inte borde kompa, men när man har två börjar det bli stökigt. SPECIELLT om man dessutom kan få in typ en wraithknight också..
med det sagt så vet jag inte hur tankarna går kring eldarkompen och det kan säkert vara så att ni har kommit på en bättre lösning.

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Postat: 04 dec 2013, 09:14
av refabricated
Tankarna kring eldars komp är att eldar ser ut att vinna lika mkt som de förlorar atm(resultat från VSK/TTT). Så vi låter dem ligga kvar där de ligger tills vi fått mer kött(statistik) på benen.

Finns en hel del rena eldar-listor till SM nu i helgen, hur dessa lyckas kontra andra codexar kommer styra ganska mkt om/hur eldars komp ändras.

Re: LBK mallen verion 2.0 feedback

Postat: 04 dec 2013, 09:23
av Röde
refabricated skrev:Tankarna kring eldars komp är att eldar ser ut att vinna lika mkt som de förlorar atm(resultat från VSK/TTT). Så vi låter dem ligga kvar där de ligger tills vi fått mer kött(statistik) på benen.

Finns en hel del rena eldar-listor till SM nu i helgen, hur dessa lyckas kontra andra codexar kommer styra ganska mkt om/hur eldars komp ändras.
Nu hänger det ju en del på listkomposition, vad för typ av listor de möter och i vems händer listorna är... Många parametrar att ta hänsyn till förutom Mattehammaren.