Inför Garagegames I - Listdiskussion

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Kimich »

Spelbjörn skrev:Som en annan gammal SoB, nuvarande AS-spelare, så håller jag med Denkan. Den listan ÄR hård för att vara systrar. Den innehåller de delar som är bra (och då kan man ju för de som inte är insatta förtydliga att det är en jäkla skillnad mellan det som är "bra" hos systrarna och det som är BRA i t.ex. Tau-codexen) men listan innehåller inte några av de saker som är mindre bra. På förrförra OstkrokCon körde jag bland annat med dubbla gäng Repentias i en ren fotlista bara för skojs skull, eftersom det är en social träff över allt annat. Jag vet om att med en Wraithknight och två Wave Serpents så är jag verkligen inte den som ska kasta dvärgar i bastun, men man kan göra betydligt snällare listor med exempelvis Penitent Engines istället för Retributors eller Exorcister och på samma sätt som jag nu kör utan Scatter Lasers så kan man ju välja att exempelvis spela utan psybolts på allt från GK. Det är klart att psybolts gör dem bättre, men om jag förstått arrangörerna rätt så är väl grundtanken här att det ska vara den sortens "turnering" där spelarna ska kunna släppa på att alltid behöva välja det bra och istället välja det dåliga, eller? Min lista hade varit betydligt bättre med fler Wraithguards men jag tycker att Wraithblades är så häftiga att det blev två sådana units istället.

Hade det varit jag som skulle ha kört Jacobus och extra präst i ett korståg, på en mjuk tillställning, så hade jag istället för GK-allierade maxat ut med så många Penitents som möjligt och horder av Arco Flagellants som springer mot fienden med tro på kejsaren (och lite cybernetiska implantat blandat med en cocktail av stridsdroger) som enda vapen.

SB
Förstår hur du tänker, det jag hade velat köra ifall jag hade haft modellerna så skulle det vara en repentia formation men eftersom Penitent E aldrig har varit köpvärda och i metall så har det inte blivit några sådana. Jag skulle kunna köra pure AS om jag låser in mig i en månad och målar. Dock så har jag precis målat färdigt mina GK som blev väldigt snygga (rosa GK ftw!) och jag hade tyckt det hade varit roligt att spela med dom.

När jag bygger listor så vill jag försöka få in enheter som gör att jag har en rimlig chans mot det mesta och GK hjälper väldigt mycket här när det kommer till dödsstjärnor, massa monster och flygande grejer. Det blir roligare att spela när man inte känner direkt när man börjar att man har noll chans mot en motspelare. Men det är klart att man kan trycka in en meningslös enhet eller två bara för sakens skull.

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Kimich »

Nytt listförsök, är den bättre?

Jacobus
präst, såg, litanies
präst, bolter

Battle conclave
2 Crusaders, 2 Deathcult, 6 arco

Repentia squad
4+1

Troops
8 systrar, melta+ H flame, combi melta
Repressor

5 systrar, flamer+ H flamer
Immo med Multimeltas

5 systrar, flamer+ H flamer
Immo med Multimeltas

5 systrar, Heavy bolter.

Fast
5 Dominion, 4melta
Immo med Heavy flamers

Heavy
5 retributers 4x H bolter

Exorcist+ dozer

Exorcist+ dozer

Inq Lord Lady G of the demon hunters.
term, psycannon psyker

6 terminators, blandade vapen, psycannon, psybolt.

Dread Asscannon DCCW+ psybolt.

Spelbjörn
Inlägg: 59
Blev medlem: 21 sep 2013, 19:25

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Spelbjörn »

Med tanke på att det i slutändan är upp till Denkan att besluta om allt sådant så borde jag varken säga bu eller bä om den är bättre eller inte... Men om jag har förstått konceptet (vilket jag tror att jag gjort) med Nyköpingsfolkets spelträff så är detta koncept att det ska vara en dag där man INTE ska behöva möta dödsstjärnor, massor av flygare, rerollable 2++ eller annan ost av någon sort. Själva tanken är att spela och ha kul och jag hoppas att om alla kommer med listor som de verkligen tror att deras medspelare skulle tycka vara kul att möta så anser jag vi kommer att komma långt och dessutom ha riktigt roligt!

SB

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Denkan »

Kimich skrev:Nytt listförsök, är den bättre?

Jacobus
präst, såg, litanies
präst, bolter

Battle conclave
2 Crusaders, 2 Deathcult, 6 arco

Repentia squad
4+1

Troops
8 systrar, melta+ H flame, combi melta
Repressor

5 systrar, flamer+ H flamer
Immo med Multimeltas

5 systrar, flamer+ H flamer
Immo med Multimeltas

5 systrar, Heavy bolter.

Fast
5 Dominion, 4melta
Immo med Heavy flamers

Heavy
5 retributers 4x H bolter

Exorcist+ dozer

Exorcist+ dozer

Inq Lord Lady G of the demon hunters.
term, psycannon psyker

6 terminators, blandade vapen, psycannon, psybolt.

Dread Asscannon DCCW+ psybolt.
Tycker denna är bättre för
GarageGames :-)


Vill samtidigt passa på att säga att det är verkligen skitsvårt att bedöma vad som är fluffigt och vad just den listan med den spelaren ser som kul och hur han kommer göra spelet kul för sin medspelare.
Jag tror att inställningen vi kommer med är precis lika viktig som listorna :-)

Tänker jag på min lista tex;
Jag skulle tycka det vore jätteskoj att få komma med denna och spela. Men skulle min motståndare det?
Jättesvårt att bedöma.

Jag gör så gott jag kan med att titta och tänka efter vad som är hårt och inte. Det svåraste är nästan att inte strypa eran lust att komma till oss på GarageGames för att man inte får spela det man tänkt sig.


Och rosa GK for the win!!
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Tilioch
Inlägg: 67
Blev medlem: 25 jul 2012, 20:14
Ort: Märsta, Stockholm
Kontakt:

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Tilioch »

Röde skrev:Gillar Raven Guard-listan skarpt. Utifrån Fluffaspekten kräver jag att få möta den i första matchen och att jag och Tilioch därmed noteras som extra fluffiga i protokollet... :D
Tycker jag låter bra, så kan vi smida ett stenhårt narrativ ;)
Cry havoc and let slip the Dice of War!
http://latenightpainting.blogspot.com

Meranaldar
Inlägg: 23
Blev medlem: 14 sep 2012, 08:23

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Meranaldar »

Funderar på att köra en ren Slaanesh lista till denna turnering med en relativt varierad lista (man är ju ganska begränsad i vissa val)

Keeper of Secrets , ML2, 1 greater, 1 exalted (svärdet lr rull på tabellen)
The Masque

18xDeamonettes w/ Allures
18xDeamonettes w/ Allures
12xDeamonettes
12xDeamonettes

6xFiends

12xFuries of Slaanesh
Helllflayer
12xSeekers w/Heartseeker

DP, MoS, armour, 2xgreater, ML1
Soul Grinder, MoS, Torrent
Soul Grinder, MoS, Phlegm

Alla spells rullas på Slaanesh egen tabell och alla units är 6 st lr delbara med 6. Sen sitter jag med ca 25 poäng jag inte vet vad jag ska göra med.
-hitta poäng til vingar på DPn för att kunna plocka flyg
-Hitta poäng för 6 Furies till
-En allures till o ge 2 av dem ap2 svärd

Jag äger dock inga furies alls och tycker GWs både är fula och för dyra, är det någon som har tips på alternativa modeller för dessa?

Ancalagon
Inlägg: 3323
Blev medlem: 15 aug 2011, 16:15

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Ancalagon »

Coolt med Slaanesh monolista!

Mantic games gör harpies, eller gargoyles tror jag de heter. De är coola och skulle passa med slaanesh looken.

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Röde »

Raging Heroes har också en hel del som kan slinka igenom som Slaanesh...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Denkan »

Meranaldar skrev:Funderar på att köra en ren Slaanesh lista till denna turnering med en relativt varierad lista (man är ju ganska begränsad i vissa val)

Keeper of Secrets , ML2, 1 greater, 1 exalted (svärdet lr rull på tabellen)
The Masque

18xDeamonettes w/ Allures
18xDeamonettes w/ Allures
12xDeamonettes
12xDeamonettes

6xFiends

12xFuries of Slaanesh
Helllflayer
12xSeekers w/Heartseeker

DP, MoS, armour, 2xgreater, ML1
Soul Grinder, MoS, Torrent
Soul Grinder, MoS, Phlegm

Alla spells rullas på Slaanesh egen tabell och alla units är 6 st lr delbara med 6. Sen sitter jag med ca 25 poäng jag inte vet vad jag ska göra med.
-hitta poäng til vingar på DPn för att kunna plocka flyg
-Hitta poäng för 6 Furies till
-En allures till o ge 2 av dem ap2 svärd

Jag äger dock inga furies alls och tycker GWs både är fula och för dyra, är det någon som har tips på alternativa modeller för dessa?

Kan man göra annat än att älska "nu ska vi ha det skönt" guden?
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Kurdush
Inlägg: 28
Blev medlem: 31 jul 2009, 10:34

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Kurdush »

Nja, man kan ju vända sig till "nu ska vi ha det riktigt myyysigt och trivsamt"-guden...

Chaos lord of Nurgle (Michael Flytley, lord of the flies)
Daemon prince/fly of Nurgle m vingar

7 Plague marines, 2 meltas, Rhino
7 Plague marines, 2 plasma, Rhino
7 Plague marines, 2 plasma

7 Warp talons/flies
Helfly

Land raider

Herald of Nurgle m locust of FnP

14 Plaguebearers

3 Plague drones/flies

Samt lite uppgraderingar här och där. Jag tycker själv att det är en mjuk och mysig lista med trevligt tema (finns det något trevligare än spyflygor?) Det surrar så vackert...

Någon som har lust att bedöma?

Skriv svar