Inför Garagegames I - Listdiskussion

Turneringar i Nyköping

Moderatorer: Lillen, Nos40k, Denkan

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Flogger »

Gonka Koff skrev:dessutom med ett rätt tveksamt fluff...
Där kom det igen. Vad betyder detta ordet? :lol:
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
L3go
Inlägg: 1235
Blev medlem: 11 aug 2010, 07:31

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av L3go »

Spelbjörn skrev:Men vad säger ni andra som läser denna tråd? Jag vill verkligen INTE komma till en trevlig och mjuk helg med en lista som ingen egentligen vill möta.
nu kan jag bara tala för mig själv men för mig spelar det mindre roll vad du kommer med för armé.
om vi möts och det visar sig att jag är körd innan en tärning är rullad? okej då.. då ställer jag fram min kakburk så ser vi hur mycket jag hinner slå ut av dina gubbar innan du kör över mig.. det kan vara nog så underhållande.

jag känner att jag kommer åka till GG för att dricka kaffe, äta kakor och flytta lite gubbar för en dag.. allt annat känns... jag vet inte... rätt oviktigt. kanske har jag blivit gammal och klok? :)
Division 5.
Captaingallas skrev:Blir det trångt i bokhyllan när svärmen växer kan jag alltid förvara dem på kylskåpet!

Kimich
Inlägg: 513
Blev medlem: 19 apr 2011, 15:15
Ort: Stockholm

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Kimich »

@Spelbjörn, jag gillar din lista och den har styrkor och svagheter, framförallt ifall du kör med C:E. Tycker andra listor som har postats varit mycket hårdare, men det är ju sett utifrån vad jag själv spelar. Sitter själv och målar enheter jag aldrig skulle ha spelat med på "vanliga" turneringar, det är förvånansvärt roligt då det kommer bli mer utmaning samt att det är kul att dom får vara med för en gångs skull.
Jag skulle personligen inte ha något problem med att din spiritseer inte är 100% wusiwug då spjut och stavar är ganska lika.

Hårdaste listan hittills enligt mig är Floggers nid lista.

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Denkan »

L3go skrev: jag känner att jag kommer åka till GG för att dricka kaffe, äta kakor och flytta lite gubbar för en dag.. allt annat känns... jag vet inte... rätt oviktigt. kanske har jag blivit gammal och klok? :)

Om alla kommer till GG med den här inställningen - då har vi verkligen hittat rätt stämning. Det är det här jag vill att Garagegames ska vara och bli!
En stor applåd till dig!
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Denkan »

Flogger skrev:Jag tror jag skippar nids och tar mina nurgledemoner igen, var länge sedan de fick leka på turnering :)

Samt kan jag använda min Plague Hulk från IA.

Men lite bitter på att ni inte tillåter super heavies utan d-vapen, Scabeiathrax hade velat vara med och leka ;)

Ny lista då, som kompar 0 på LBK förövrigt:

From the Garden of Nurgle...

Ku'Gath Plaguefather - 260

Great Unclean One - 280
2 Greater Rewards
Level 3 Psyker

6 Beasts of Nurgle - 312

3 Nurglings - 45
10 Plaguebearers med champ - 95
10 Plaguebearers med champ - 95
10 Plaguebearers med champ - 95


6 Plague Drones - 327
Venom Sting
Plague Banner
Champ med Greater Reward

Daemon Prince - 335
Warp-forged armour
Daemonic Flight
2 Greater Rewards
Level 3 Psyker

Plague Hulk of Nurgle - 150 (imperial armour: apocalypse)

Total: 1994
gillar den här listan mycket bättre än din Nidslista Flogger :)
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Denkan »

Sen vill jag bara påminna om att SENAST på måndag skall pengarna var inne på kontot för att man skall räknas som anmäld
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Kurdush
Inlägg: 28
Blev medlem: 31 jul 2009, 10:34

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Kurdush »

Ang uppgraderingar till min tidigare postade lista: Jag kände för att
1. Ge demonprinsen den svarta knölpåken, men har förstått att det kan väcka anstöt. Den känns nurglig och fin, förbenat/förgiftat vapen som kräver T-test av drabbade inom en viss radie låter i mina öron som en härlig virusbomb. Sett till listan som helhet tycker jag inte att det borde leda till något större ramaskri och det är fortfarande 250 p mjukt kött utan nämnvärd save och utan magi/skytte som står där.
2. Ge lorden brand of Skalanthrax som en sorts improviserad spyflugeattack och jumppack/flugvingar som mina warp flies har. Då får jag en enhet som älskar att mobba de svaga (läs: lojalist-SM).

Är det något av detta som väcker arrangörens vrede?

När det gäller Spelbjörn/Tobias lista så kan jag gå i god för att den är hård, utmanande (på det icke-sexuella sättet) och rolig att möta (givetvis till icke försumbar del beroende på mannen bakom spakarna). Klart svettig men man är inte slagen på förhand (iofs har jag mött den med poisonspäckade DE och DG, men ändå och fråga mig inte hur giftet verkar för att bita på wraiths, det är en fråga för ett fluffmongo).

Kurdush
Inlägg: 28
Blev medlem: 31 jul 2009, 10:34

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Kurdush »

Kanske är ute på djupt vatten nu eftersom jag inte vet vad det här innebär rikgit, men att ta bort rankingpoäng från den här spelträffen är säkert bra om det leder till mysigare listor med mer skojiga saker man sällan ser (utan att veta hur folket ser på min egen lista, den kanske är en typisk internetlista m helfly och flygande prins mm, vad vet jag).

Ett spontant uppkast: dela in oss i olika pooler, en för mjuka, en för hårda? Vi är väl ändå 20 deltagare eller så, så det borde bli varierat motstånd ändå.

Det är fortfarande kakkonsumtion som står i centrum här, eller vad säger du, Tobias? Blir det morötter eller ett temporärt avsteg?

Användarvisningsbild
Denkan
Inlägg: 964
Blev medlem: 27 sep 2011, 10:20
Ort: Nyköping
Kontakt:

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Denkan »

Kurdush skrev:Kanske är ute på djupt vatten nu eftersom jag inte vet vad det här innebär rikgit, men att ta bort rankingpoäng från den här spelträffen är säkert bra om det leder till mysigare listor med mer skojiga saker man sällan ser (utan att veta hur folket ser på min egen lista, den kanske är en typisk internetlista m helfly och flygande prins mm, vad vet jag).

Ett spontant uppkast: dela in oss i olika pooler, en för mjuka, en för hårda? Vi är väl ändå 20 deltagare eller så, så det borde bli varierat motstånd ändå.

Det är fortfarande kakkonsumtion som står i centrum här, eller vad säger du, Tobias? Blir det morötter eller ett temporärt avsteg?
Vi har beslutat att ta bort Ranking och Kval på denna turnering - så kaffe och kaka står nu i ett ytterst superepiskt Centrum :)
mvh:
Dennis
Pärssi skrev:
Denkan skrev:jag vet att ni saknar mig så jag kommer ;)
klart vi gör, jag vill inte vara ensam gris...
http://www.garagegamers.se

-|Eldar|-|Space Wolves|-|SM - https://www.youtube.com/watch?v=FE1KCjheAwg|-

Användarvisningsbild
Röde
Inlägg: 7511
Blev medlem: 14 nov 2009, 22:09
Ort: Linköping

Re: Inför Garagegames I - Listdiskussion

Inlägg av Röde »

Flogger skrev:
Gonka Koff skrev:dessutom med ett rätt tveksamt fluff...
Där kom det igen. Vad betyder detta ordet? :lol:
Eftersom jag har ordet Fluffmongo i min signatur så tillåt mig replikera.

I mitt fall så betyder det att göra listor som lägger större vikt vid bakgrundshistorier i form av ex. berättelser i Codexar och annan 40K-litteratur än vid att krama ur det mest optade ur en Codex. Fluff är inte likställt med mjukt. Men det tenderar i flera fall, inte alla, att bli mjukare än i optningsfallen.

I min Death Guard-lista hade det varit bättre med Rhinos till Plague Marines. Jag kunde skippat trollis, haft massa spawns, Obbar och Heldrake mm. Men det hade inte varit i linje med vad jag läst om Death Guard. Det hade kanske varit Nurgligt så det räcker... Men det är inte det jag är ute efter. Det kanske hade varit på sin plats att skippa Blight Drones och ta Vindicators istället. I det fallet så får jag bara lovligt erkänna att jag är svag för modellerna och så är de färdigmålade, till skillnad från mina Vindicators. (Har 17 Plague Marines att måla färdigt.)

I min tidigare Necronlista hade jag horder av footsloggande Necrons. För det är så jag ser på Necrons utifrån det jag läst osv... Jag du fattar nog. Det är Fluffigt i mina ögon...
-Inte regelböjspucko, fluffmongo.

Skriv svar