Missions till Gamers Weekend 2013

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Missions till Gamers Weekend 2013

Inlägg av egge »

refabricated skrev:Har funderat ngt under natten, vad är det tråkigaste att möta? Extrem högkomp eller lågkomp?
Jag är nog inne på att hålla med. :wub: Om man spelar extrem lågkomp. För det finns inget roligare än att spela högkomp och veta att den andra spelaren för en gångs skull blir straffad för att ha en as-tråkig armé istället för att spamm armé alltid skall vara bättre. Jag ser det som att det finns 3 extrema armé situationer. Spelar man bara en lagom balanserad armé är det inga problem utöver att det är alltid bättre med lägre komp som regel då.

Lågkomp vs lågkomp: Båda spelar det som totalt sabbar spelet och bara får mig att vilja spy på spelet. Första rundan vinner eller den som har sten mot motståndarens sax.
Lågkomp Vs högkomp: Tråkigt för lågkomp men 1% utav turneringarna kan gott han inte automatiskt vinna bara för han tittat på internet. Extremt kul för högkomparen som 1% utav turerningarna blir belönad utav att spela ovanliga enheter.
Högkomp Vs högkomp: Båda spelarna spelar med udda enheter som inte syns så mycket, båda spelarna har nytta utav sina dåliga enheter och matchen kommer avgöras utav vem som kan utnyttja samtliga delar i sin kassa armé till max.

Jag kan dock tycka att en nedre och högre gräns är ok.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Fenris
Inlägg: 535
Blev medlem: 05 dec 2008, 16:10
Ort: Växjö

Re: Missions till Gamers Weekend 2013

Inlägg av Fenris »

Lite tråkigt med 2 st herren på täppan uppdrag, både uppdrag I och uppdrag V.
Inte för att jag har problem med engelska, eller svenska, men varför skriva på Svengelska?
Jag hade nog ändrat uppdrag I till att mitten objektivet skulle vara värt 1 VP och inte hoppande, och de andra hoppande objektiven 2VP, eller rent av skrotat mitten objektivet.

Annars tror jag att den som tar med tunga troops som tex plague marines, tervigon farmar, wraithwalls och liknande kommer gynnas av detta upplägget.
5000000000 legyek nem lehet baj, kakilt jó

Användarvisningsbild
Styranimon
Inlägg: 745
Blev medlem: 10 jan 2011, 17:39

Re: Missions till Gamers Weekend 2013

Inlägg av Styranimon »

Fenris skrev:Annars tror jag att den som tar med tunga troops som tex plague marines, tervigon farmar, wraithwalls och liknande kommer gynnas av detta upplägget.
De kommer kanske också få lite mindre komp ;)
Simon Holm - Vanijja Majiins and Nids'.

Blir man glad åt lite, har man mycket att vara glad åt! :D

Användarvisningsbild
refabricated
Svenska Mästaren i 40k 2014 & 2017
Inlägg: 5051
Blev medlem: 10 maj 2010, 10:50

Re: Missions till Gamers Weekend 2013

Inlägg av refabricated »

Fler frågor ang. missions.

M1, Kan objektiv scattra inom 12'' från varandra?

M2, Var lägger man objektivet efter en död squad? Där siste man dog eller random? Kan dessa objektiv som "skapas" hamna inom 12'' från varnadra?
DHettNeck skrev:Kompmallsgrupen: "Ruining Daniels lista since 2013" ;)
Robert skrev:kickern blir inte förolämpad han förolämpar andra!

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Missions till Gamers Weekend 2013

Inlägg av Joakim »

Normalt i Kinna kan de scattra inom 12 från varandra. Vet inte hur de tänkt men vi placerade den i mitten av sista modellen som dog.

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Missions till Gamers Weekend 2013

Inlägg av Boggalogg »

Joakim skrev:Normalt i Kinna kan de scattra inom 12 från varandra. Vet inte hur de tänkt men vi placerade den i mitten av sista modellen som dog.
Det var egentligen inget vi tänkt på, men så kör vi!

max_elmgren
Inlägg: 335
Blev medlem: 09 okt 2011, 15:29

Re: Missions till Gamers Weekend 2013

Inlägg av max_elmgren »

Zurken skrev:Du har nog ett recept för en riktig högkompare där ja. Självklart lämnar du väll den stora kanonen hemma på ditt monster, den är ju ostig hö hö.
Den kan jag väl få ha kvar! 2xS10 Ap4 BS3 för 265p (ok, ett staying power monster)

Skriv svar