Utvärdering Summerfight

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Utvärdering Summerfight

Inlägg av Hylander »

[quote="Serpent"
Minus: Ovesen gjorde en tråkig upptäckt på en av toaletterna, där någon glömt att spola efter en rejäl session. :shock: Men det kan ju inte arrangörerna påverka.[/quote]

Är inte det en rolig upptäckt när vi snackar om Ovesen.... ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Blom
Inlägg: 2091
Blev medlem: 04 jul 2009, 07:17

Re: Utvärdering Summerfight

Inlägg av Blom »

Jag är mer berusad nu än på summerfight.. Summerfight eller Blom fail.. Jag tror på Blom fail..
Inte ett fluffmongo!

Joakim Blom

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Utvärdering Summerfight

Inlägg av Joakim »

Serpent skrev:Ang. missions: jag tycker att det var intressanta överlag, men de var stundtals något otydliga. Om det saknas ett enda ord i vissa beskrivningar så ändras betydelsen helt. T ex i sista uppdraget så var det inte klart hur de tio objektiven kunde placeras ut.

Att ha det krångligaste uppdraget lördag kväll blev lite krångligt. Hade kanske varit bättre att ha som uppdrag tre?
Tar på mig det helt, måste varit trött när jag skrev klart och skickade in det. Borde bett någon korrekturläsa det bättre.
Men hoppas överlag att det var ett okej system, skall dock som Anders gjorde ändra så att det finns ett 12-8 också om jag skriver uppdrag igen.


I övrigt, tack alla för en jättebra helg och jag hade i alla fall 5 trevliga motspelare och väldigt speciella slag. Uppenbarligen en fördel med att spela instabila saker, det blir ballt när saker inte går som man tänkt, ha nog aldrig misshappat 5-6 gånger utan att dö någon gång!
Oavsett format så är Summerfight win win!

War_Cry
Inlägg: 191
Blev medlem: 10 sep 2009, 10:07

Re: Utvärdering Summerfight

Inlägg av War_Cry »

Ville bara tacka för en mycket trevlig tillställning.
Kanske lite mer sallad till maten, det är välll det enda som man skulle kunna tänka sig att klaga på om man måste hitta något.
För anars hade ni fåt till i stort set allt, till och med vädret var ju bra.
Sen så värkade det lite lätt att få 20-0 , men det är väll en petitess.

//Magnus A

Användarvisningsbild
Boggalogg
Inlägg: 500
Blev medlem: 27 jan 2010, 08:31
Ort: Kinna
Kontakt:

Re: Utvärdering Summerfight

Inlägg av Boggalogg »

War_Cry skrev:...Sen så värkade det lite lätt att få 20-0 , men det är väll en petitess.

//Magnus A
Den tanken slog mig också, samt det som nämnts tidigare att det saknades ett 12-8 steg. Ju mer jag funderat på det så tycker jag nästan att när VP-diffarna var 2,4,6 osv och poängen följde efter så hade man kanske tom kunnat öka vinsten med 1 poäng för varje VP i diff. Så att även 11-9, 13-7 osv hade varit rapporterbara resultat. Men vi får skylla på tidsbrist, det fanns helt enkelt inte tid att justera allt vi hade gjort för att spela femte så det funkade med sjätte. Så det och grönsaker/sallad tar vi med oss till nästa gång!

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Utvärdering Summerfight

Inlägg av Joakim »

Det går absolut att dra ut spannet mer och göra det ännu svårare.
När jag skrev dem så kändes det inte så lätt. 8 Poäng mer är ändå rätt svårt tänkte jag, men tror det slog extra hårt på att många listor nästan vipade varandra. Okompat känns som det tenderar sådant mer.

Mr_riot
Inlägg: 753
Blev medlem: 31 mar 2009, 21:00

Re: Utvärdering Summerfight

Inlägg av Mr_riot »

Jag vill nog mest tacka för en trevlig helg :) mycket nöjd! Badtunna är ett sjukt nice inslag vilket gärna får återkomma :)

patrik thoren
Inlägg: 398
Blev medlem: 06 aug 2009, 15:53

Re: Utvärdering Summerfight

Inlägg av patrik thoren »

Är det någon som saknar en jacka?

Tirumbar
Inlägg: 514
Blev medlem: 04 feb 2010, 10:00

Re: Utvärdering Summerfight

Inlägg av Tirumbar »

patrik thoren skrev:Är det någon som saknar en jacka?
Jawhol herr kommendant !

Jag glömde min svarta, tunna jacka med diskret HP tryck vid nacken.
Ifall ni inte orkar spara den till nästa omgång, skänk den till behövande.
Richard Petersson
He-Man har för övrigt sjukt många figurer som funkar i Necron-armén

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Utvärdering Summerfight

Inlägg av Hylander »

Eller ta med den till SO..
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Skriv svar