Kinna-stress

Turneringar i Kinna

Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Kinna-stress

Inlägg av egge »

Asplund skrev:1/4 kvar att måla. Magneta en gubbe samt göra objektiv. Regler är så överskattat när det finns öl.
:wub: Hoppas vi möts så kan våra figurer mötas i mitten, skita i reglerna, dricka öl och se vilken modell som är bäst. Jag tror på en tyranid.
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Användarvisningsbild
Asplund
Inlägg: 1538
Blev medlem: 27 okt 2008, 13:02
Ort: Bästkusten

Re: Kinna-stress

Inlägg av Asplund »

Låter som en plan!
Svärmen, och jag, kommer bli glad i vilket fall :smile:

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Kinna-stress

Inlägg av Flogger »

egge skrev:Jag har bara stress med att lära mig reglerna. Har spelat två matcher nu mot trevliga motståndare. Jäsikens vilka hemska regler det är nu.

Mitt favvourval:

Random charge. Så länge du inte har random längd på skytte vapen så är det en idiotiskt dålig regel.
Flying monster. en termagaunt skjuter och träffar sexa och monstret slår ett ground-test. 30 termagaunts träffar samtidigt och monstret slår ett ground-test.
Öppet bord: Så länge skog inte blockar LOS kommer borden vara öppna. Med skog som blockar LOS så hade samtliga världens spelare kunna lösa terrängproblemen.
Fearless kan inte lägga sig ned. Ett tips, ställ er så att 24" vapnen precis når de yttersta termagauntsen som står i skog. Är de inom synaps får de inte lägga sig ned och sedan skjuter man bort dem som är inom synaps. De flyr. Sjukt bra tänkt regel.
Random magi: En broodlord övar 200 år på att utveckla sin magi. Samma dag som han börjar slåss upptäcker han att han inte kan skjuta iväg den...Processsäkring för jävigens!
Range-sniping. Det var tråkigt i alla andra versioner utav 40k och en av de mest hatade situationerna. Nu kan vi förmäta...

Det finns verkligen _inget_ bra med nya 40k, regelmässigt. .

Så jag får bara dricka, chilla, plocka bort modeller när de dör och ha kul med det fantastiska folket!

Tycker personligen du har fel i typ allt du säger. Jag tycker nya 40k är 100 gånger bättre än förra editionen. Angående FMC så bör det krävas ett wound för att man ska ta ett test, inte en hit. Då hade det varit nice.
Angående synapse så har man ju alltid kunnat skjuta bort modellerna i range, ser inte hur att man inte kan GtG är en särskilt stor skillnad.
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

Användarvisningsbild
Hylander
Inlägg: 7466
Blev medlem: 05 nov 2008, 08:44
Ort: Varberg

Re: Kinna-stress

Inlägg av Hylander »

Flogger skrev:
egge skrev:Jag har bara stress med att lära mig reglerna. Har spelat två matcher nu mot trevliga motståndare. Jäsikens vilka hemska regler det är nu.

Mitt favvourval:

Random charge. Så länge du inte har random längd på skytte vapen så är det en idiotiskt dålig regel.
Flying monster. en termagaunt skjuter och träffar sexa och monstret slår ett ground-test. 30 termagaunts träffar samtidigt och monstret slår ett ground-test.
Öppet bord: Så länge skog inte blockar LOS kommer borden vara öppna. Med skog som blockar LOS så hade samtliga världens spelare kunna lösa terrängproblemen.
Fearless kan inte lägga sig ned. Ett tips, ställ er så att 24" vapnen precis når de yttersta termagauntsen som står i skog. Är de inom synaps får de inte lägga sig ned och sedan skjuter man bort dem som är inom synaps. De flyr. Sjukt bra tänkt regel.
Random magi: En broodlord övar 200 år på att utveckla sin magi. Samma dag som han börjar slåss upptäcker han att han inte kan skjuta iväg den...Processsäkring för jävigens!
Range-sniping. Det var tråkigt i alla andra versioner utav 40k och en av de mest hatade situationerna. Nu kan vi förmäta...

Det finns verkligen _inget_ bra med nya 40k, regelmässigt. .

Så jag får bara dricka, chilla, plocka bort modeller när de dör och ha kul med det fantastiska folket!

Tycker personligen du har fel i typ allt du säger. Jag tycker nya 40k är 100 gånger bättre än förra editionen. Angående FMC så bör det krävas ett wound för att man ska ta ett test, inte en hit. Då hade det varit nice.
Angående synapse så har man ju alltid kunnat skjuta bort modellerna i range, ser inte hur att man inte kan GtG är en särskilt stor skillnad.

Hur har han fel i sista meningen? han dricker, förlorar och har kul med folket. En perfekt Egge enligt mig ;)
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.

Användarvisningsbild
Flogger
Inlägg: 7311
Blev medlem: 18 feb 2011, 04:58
Ort: Karlshamn

Kinna-stress

Inlägg av Flogger »

Hylander skrev:
Flogger skrev:
egge skrev:Jag har bara stress med att lära mig reglerna. Har spelat två matcher nu mot trevliga motståndare. Jäsikens vilka hemska regler det är nu.

Mitt favvourval:

Random charge. Så länge du inte har random längd på skytte vapen så är det en idiotiskt dålig regel.
Flying monster. en termagaunt skjuter och träffar sexa och monstret slår ett ground-test. 30 termagaunts träffar samtidigt och monstret slår ett ground-test.
Öppet bord: Så länge skog inte blockar LOS kommer borden vara öppna. Med skog som blockar LOS så hade samtliga världens spelare kunna lösa terrängproblemen.
Fearless kan inte lägga sig ned. Ett tips, ställ er så att 24" vapnen precis når de yttersta termagauntsen som står i skog. Är de inom synaps får de inte lägga sig ned och sedan skjuter man bort dem som är inom synaps. De flyr. Sjukt bra tänkt regel.
Random magi: En broodlord övar 200 år på att utveckla sin magi. Samma dag som han börjar slåss upptäcker han att han inte kan skjuta iväg den...Processsäkring för jävigens!
Range-sniping. Det var tråkigt i alla andra versioner utav 40k och en av de mest hatade situationerna. Nu kan vi förmäta...

Det finns verkligen _inget_ bra med nya 40k, regelmässigt. .

Så jag får bara dricka, chilla, plocka bort modeller när de dör och ha kul med det fantastiska folket!

Tycker personligen du har fel i typ allt du säger. Jag tycker nya 40k är 100 gånger bättre än förra editionen. Angående FMC så bör det krävas ett wound för att man ska ta ett test, inte en hit. Då hade det varit nice.
Angående synapse så har man ju alltid kunnat skjuta bort modellerna i range, ser inte hur att man inte kan GtG är en särskilt stor skillnad.

Hur har han fel i sista meningen? han dricker, förlorar och har kul med folket. En perfekt Egge enligt mig ;)

Därav det fantastiska ordet "typ" ;)
Skriver fula saker som gör läsaren kanske ledsen

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Kinna-stress

Inlägg av egge »

Flogger skrev:Angående synapse så har man ju alltid kunnat skjuta bort modellerna i range, ser inte hur att man inte kan GtG är en särskilt stor skillnad.
3+ cover mot 5+ cover (2+ cover i ruin) är en extrem skillnad enligt mig :) . Tidigare har man inte alls kunnat skjuta ut modeller i range. Man har kunnat ta bort modeller längre bak eller varit tvungen att höfta. Nu mäter man och snipear.

Och Egge har alltid varit perfekt...
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Mutt
Inlägg: 1256
Blev medlem: 06 jul 2009, 22:53

Re: Kinna-stress

Inlägg av Mutt »

Flogger skrev:
egge skrev:Jag har bara stress med att lära mig reglerna. Har spelat två matcher nu mot trevliga motståndare. Jäsikens vilka hemska regler det är nu.

Mitt favvourval:

Random charge. Så länge du inte har random längd på skytte vapen så är det en idiotiskt dålig regel.
Flying monster. en termagaunt skjuter och träffar sexa och monstret slår ett ground-test. 30 termagaunts träffar samtidigt och monstret slår ett ground-test.
Öppet bord: Så länge skog inte blockar LOS kommer borden vara öppna. Med skog som blockar LOS så hade samtliga världens spelare kunna lösa terrängproblemen.
Fearless kan inte lägga sig ned. Ett tips, ställ er så att 24" vapnen precis når de yttersta termagauntsen som står i skog. Är de inom synaps får de inte lägga sig ned och sedan skjuter man bort dem som är inom synaps. De flyr. Sjukt bra tänkt regel.
Random magi: En broodlord övar 200 år på att utveckla sin magi. Samma dag som han börjar slåss upptäcker han att han inte kan skjuta iväg den...Processsäkring för jävigens!
Range-sniping. Det var tråkigt i alla andra versioner utav 40k och en av de mest hatade situationerna. Nu kan vi förmäta...

Det finns verkligen _inget_ bra med nya 40k, regelmässigt. .

Så jag får bara dricka, chilla, plocka bort modeller när de dör och ha kul med det fantastiska folket!

Tycker personligen du har fel i typ allt du säger. Jag tycker nya 40k är 100 gånger bättre än förra editionen. Angående FMC så bör det krävas ett wound för att man ska ta ett test, inte en hit. Då hade det varit nice.
Angående synapse så har man ju alltid kunnat skjuta bort modellerna i range, ser inte hur att man inte kan GtG är en särskilt stor skillnad.
Hit är allt som krävs för att FMC ska testa för grounding.

Användarvisningsbild
LillePer
Inlägg: 6234
Blev medlem: 05 jul 2009, 16:50

Kinna-stress

Inlägg av LillePer »

Det vet Peter han bara tyckte att det borde krävas ett wound.

Joakim
Inlägg: 2058
Blev medlem: 19 apr 2009, 20:28

Re: Kinna-stress

Inlägg av Joakim »

Fast du kan ju "fuska" och stå utanför synaps så du kan lägga dig ner/de enheterna som lurkar och sedan gå in med din Synaps så de blir fearless och ställer sig upp. För att jag antar att de fått samma buff som Avataren har nu med nya FAQen?

egge
Inlägg: 2100
Blev medlem: 09 okt 2008, 18:03

Re: Kinna-stress

Inlägg av egge »

Joakim skrev:Fast du kan ju "fuska" och stå utanför synaps så du kan lägga dig ner/de enheterna som lurkar och sedan gå in med din Synaps så de blir fearless och ställer sig upp. För att jag antar att de fått samma buff som Avataren har nu med nya FAQen?
Jag tycker det är dålig stil och att använda små detaljerna är ju helt inte alls min stil
Antagligen sämsta 40k spelaren i Sverige
Min tråkiga 40k blogg med för mycket text: http://egges40k.wordpress.com/

Skriv svar