Uppdrag till Summerfight 2016
Moderatorer: Youndi, Boggalogg, patrik thoren
-
Uppdrag till Summerfight 2016
Här är de.
- Bilagor
-
- Summerfight 2016 v2 (1).docx
- (205.56 KiB) Nerladdad 249 gånger
-
Re: Uppdrag till Summerfight 2016
Jag förstår inte uppdragen riktigt. En del av meningarna är (iaf enligt min åsikt) formulerade ganska konstigt, kunde ni göra om dem så att de blir lite enklare att förstå?
Och sen, vad är Sideline, Stay Alive eller Lastblood (har aldrig hört talas om de objektiven)?
Och sen, vad är Sideline, Stay Alive eller Lastblood (har aldrig hört talas om de objektiven)?
Här är förklaringarna till sekundära.
Skall kolla missions med ev meningsuppbyggnad, men det är bra om du kan säga vilket mission och vilket avsnitt.
Skall kolla missions med ev meningsuppbyggnad, men det är bra om du kan säga vilket mission och vilket avsnitt.
- Bilagor
-
- Förklaringar till sekundära missions.docx
- (19.12 KiB) Nerladdad 227 gånger
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
- The Gretchin
Så breaking peace innebär att det är dåligt att döda först? Ex. om jag börjar med att skjuta ihjäl din scoutenhet så får du poäng för att jag förstörde freden?
Helmer Jonelid
Egge skrev:Inget val får ha mer än 1 mer val än någon annan sorts val (ignorera Troops).
-
Tja, t.ex. "TV team. Flyttar 6" måste filma för att Slaughterpoints" = va?
"Slaughterpoints (8) I CC värt extra KP, IC värt extra KP"
"Linebreak turn 3 för" = ja, för vadå?
jaThe Gretchin skrev:Så breaking peace innebär att det är dåligt att döda först? Ex. om jag börjar med att skjuta ihjäl din scoutenhet så får du poäng för att jag förstörde freden?
"Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel", Bertrand Russel.
Får be om ursäkt för dessa då vissa av sakerna ter sig som självklara för erfarna.Saintspirit skrev:Tja, t.ex. "TV team. Flyttar 6" måste filma för att Slaughterpoints" = va?
Jag har skickat en uppdaterad version till arret som de kan posta. Dock måste de korra denna gången så inga tveksamheter eller dylikt finns.
Angående de tre ovan:
"TV team. Flyttar 6" måste filma för att Slaughterpoints"
- Slaughterpoints är en form av killpoints men som genererar ett extra KP om det sker i närstrid mm se nedan. TV teamet är en sak som spelats en del förr där man har en infanteri modell som representerar ett TV team. OM man skall får poäng för att döda något så måste TV teamet ha LoS (alltså se enheten som dör)
- Slaughterpoints är som killpoints men man får en extra Killpoint när man förstör en enhet i Close Combat(CC). Man får även en extra Killpoint för Independent Characters(IC) som förstörs. Så om man dödar en IC i CC så får man 3 KP för detta istället för vanliga 1 KP då det är "slaughterpoints" man spelar. Max differens som man kan ta på detta är 8 poäng, därav (8) efter slaughterpoints.
"Linebreak turn 3 för" = ja, för vadå?[/quote]
Linebreak är som vanligt i Regelboken men det kollas turn 3 i detta fallet.
"....för 2 poäng." Har fallit bort men man kanske kan lista ut det då tubriken säger spec(2).
När den nya versionen är uppe och du eventuellt har fler frågor så är det bara att fråga på. Mycket antas ibland vara allmän kunskap då svenska 40k världen är relativt liten och de flesta redan väl insatta.
-
Nå, jag anser mig väl egentligen vara rätt väl insatt (jag har spelat i omkring 16 år) men jag är samtidigt lite av en ordfascist - det var egentligen mest grammatiken i meningarna som jag inte förstod mig på (jag skulle t.ex. föreslå meningar såsomHylander skrev:När den nya versionen är uppe och du eventuellt har fler frågor så är det bara att fråga på. Mycket antas ibland vara allmän kunskap då svenska 40k världen är relativt liten och de flesta redan väl insatta.
Spec:
2 poäng åt den enhet som är närmast mitten i slutet av gameturn 3.
istället för
Spec: (2)
Närmast mitten i slutet av gameturn 3.)
Men visst, samtidigt förstår jag ju att man kanske skriver lite slarvigt när man skriver på sådana filer.
Nåja, i vilket fall så går det väl också att ställa frågor om reglerna där, på fredag.
Annars tror jag inte att det var något. Fast att slaughterpoints är en typ av killpoints är ju lätt att begripa.
Jag är mer för ju kortare desto bättre, bara informationen går fram.Saintspirit skrev:Nå, jag anser mig väl egentligen vara rätt väl insatt (jag har spelat i omkring 16 år) men jag är samtidigt lite av en ordfascist - det var egentligen mest grammatiken i meningarna som jag inte förstod mig på (jag skulle t.ex. föreslå meningar såsomHylander skrev:När den nya versionen är uppe och du eventuellt har fler frågor så är det bara att fråga på. Mycket antas ibland vara allmän kunskap då svenska 40k världen är relativt liten och de flesta redan väl insatta.
Spec:
2 poäng åt den enhet som är närmast mitten i slutet av gameturn 3.
istället för
Spec: (2)
Närmast mitten i slutet av gameturn 3.)
Nåja, i vilket fall går det väl också att ställa frågor om reglerna där, på fredag.
Angående fredagen så kan jag tyvärr inte medverka, så hittar du något du inte förstår hur det skall spelas, så det är nog bättre att fråga här.
-
Det är förstås förståeligt.Hylander skrev:Jag är mer för ju kortare desto bättre, bara informationen går fram.
Ah, nu misstog faktiskt jag mig, då jag menade helgen, inte fredagen. Men, hur som helst hade jag ingen fråga om fredagen - match 1 förstod jag mig på.Hylander skrev:Angående fredagen så kan jag tyvärr inte medverka, så hittar du något du inte förstår hur det skall spelas, så det är nog bättre att fråga här.